Bluebeans Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Heisann. Er håpløs til å tolke økonomiske uttrykk etc, så jeg prøver å henvende meg her. Sliter litt med å finne ut når rentene begynner å tikke på lånet jeg tok opp i fjor høst. Jeg har brukt året på folkehøgskole og sitter vel med 40-50k i lån. Utdanningslånet blir satt rentebærende fra det første månedsskiftet etter at låntakeren har avsluttet eller avbrutt utdanningen Skoleåret er snart ferdig, men det hele utdanningen min er nok en del igjen av. Når må jeg regne med å begynne å skatte? Jeg regner med å ta et år med jobb til høsten. Slik jeg tolker det da er jeg må regne med skatt fra juni til de 40-50.000 er nedbetalt. AmIright? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Slik jeg tolker det da er jeg må regne med skatt fra juni til de 40-50.000 er nedbetalt. AmIright? Ikke skatt, men renter. Hvis du slutter på skolen i midten av mai, vil rentene begynne å løpe fra og med 1. juni. Du vil etter hvert også begynne å betale ned på lånet. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Renter, selvsagt. Du skal normalt ikke betale noe før cirka sju måneder etter siste semester med støtte fra Lånekassen. Det du sier er at rentene begynne å gå i juni, men jeg får ikke betalt for utpå høsten? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Har ikke oversikt over hvor lang tid det tar fra man avsluttet utdanningen til man må begynne å betale ned på lånet. Det vanligste er å betale ned på lånet 4 ganger i året (hvert kvartal). Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Okai. Takk for kjapp respons! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå