Gå til innhold

Kombinasjon av Win98 og WinXP

daskam

Anbefalte innlegg

Jeg skulle hatt installert WinXP HomeEdition og Win98SE på samme PC, og harddisk. Jeg håper på å kunne velge os under oppstarten. Jeg har en Toshiba Satellite med gjenopretnings-CD (WinXP) og en orginal Win98SE CD for alle PC-er.

Noen som vet hvordan jeg skal gå frem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at du må installere 98 først blir det litt tricky. Det finnes metoder for å legge det til etter XP, men har ikke tid til å søke for deg akkurat nå.

Partisjoner disken din i to primærpartisjoner, og installer W98 på en av dem, IKKE C: .

Deretter kan du kjøre en sysrecovery og håpe at det ikke overskriver W98.

Muligens vil recoveryprosessen gjøre det slik at du ikke får opp menyen, men kanskje kan du fikse dette med en eller annen reparasjonsfunksjon i XP.

Raskt og ufullstendig svar, må desverre stikke!

Lenke til kommentar

Vel, jeg er ikke sikker på at det vil fungere. Problemet ditt er at du har en rocovery-løsning for XP istedet for en vanlig installasjons-cd. Hvis du hadde hatt det ville oppstartsmenyen ordnet seg selv.

Imidlertid kan du jo prøve følgende:

Høyreklikk Min Datamaskin og velg Egenskaper.

Avansert - oppstart og gjenoppretting

Her finner du systemoppstart, og du kan redigere oppstartslisten og velge hvor lenge listen (=oppstartsmenyen) skal vises.

Hvis du ikke finner W98 i alternativene her, frykter jeg at det er mislykket.

I så fall anbefaler jeg deg å skaffe deg en installasjons-cd med XP på. Du må gjerne bruke en piratkopiert/cracket versjon. Det vil ikke være piratvirksomhet all den tid at du faktisk har lisens på XP i utgangspunktet.

Ellers kan du jo ta et søk på nettet og prøve å finne oppskrift på å legge til W98 ETTER XP. Har sett dette et eller annet sted, men finner ikke igjen i farta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...