xxxMORTENxxx Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Enkelt og greit, hva er best? Tv'en skal skifte ut den gamle 32" i stua, og vil bli brukt til å se på film. Pris er ingen grense, men helst ikke noe over 30 000. Vil vite hva som er det aller beste, og hvorfor denne skjermen er den som bør velges. Plasma er vel best til film, men trekk gjerne innn LCD også. Design teller litt inn. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Enkelt og greit, hva er best? Tv'en skal skifte ut den gamle 32" i stua, og vil bli brukt til å se på film. Pris er ingen grense, men helst ikke noe over 30 000. Vil vite hva som er det aller beste, og hvorfor denne skjermen er den som bør velges. Plasma er vel best til film, men trekk gjerne innn LCD også. Design teller litt inn. Så lenge det er film du skal se og prislappen kan ligge på over 20 000 så vil jeg på det sterkeste anbefale deg en Pioneer plasma. 9 generasjon finnes vel bare i 50", men det er den beste tv-en til film. Du kan også sjekke ut den nye LED serien til Samsung. Det er LCD tv-er med meget godt sortnivå! Også bra til film... Lenke til kommentar
sparrowhawk Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Samsung syltynne LED tv ( UExx6000/UExx7000/UExx8000) . Anbefaler elkjop da de har XXE (nordiske) modeller. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL Lenke til kommentar
xxxMORTENxxx Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Samsung syltynne LED tv ( UExx6000/UExx7000/UExx8000) . Anbefaler elkjop da de har XXE (nordiske) modeller. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL Denne virker Utrolig fin, virker ikke som det er noen spesielle downsides med den, hvordan er lyden? Pioneer 9.-generasjon virker jo også utrolig, får måle litt om den kan passe inn. Leste en omtale av "Philips PFL9803", noen som vet noe om den? Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Når pris ikke har noe å si tror jeg ikke det finnes noe bedre enn Pioneer sin 9.generasjons plasma, hvertfall ikke foreløpig. Lenke til kommentar
xxxMORTENxxx Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Aiaiai, jo mer jeg leser om TV-er, dess vanskeligere er det å bestemme seg, og nye modeller kommer inn i bildet. Philips PFL9803, Hvordan stiller denne i forhold til Pioneer sin 9. generasjon? Panasonic TXP42G10E virker også som en fin TV, men er dog billig. Hvorfor? Samsung sin nye LED-serie, hva er downsides der? Og helt til sist, Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40E4000, som mor vil ha, hvordan er den? Trenger hjelp til å luke ut! Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Aiaiai, jo mer jeg leser om TV-er, dess vanskeligere er det å bestemme seg, og nye modeller kommer inn i bildet. Philips PFL9803, Hvordan stiller denne i forhold til Pioneer sin 9. generasjon? Panasonic TXP42G10E virker også som en fin TV, men er dog billig. Hvorfor? Samsung sin nye LED-serie, hva er downsides der? Og helt til sist, Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40E4000, som mor vil ha, hvordan er den? Trenger hjelp til å luke ut! Den største forskjellen på 9803 og Pioneer Kuro plasma er at Philipsen er en LED lcd. Plasma har hatt et fortrinn når det kommer til sortnivå og kontrast, men med LED baklys kan tv-en dimme så og si helt til sort. Personlig har jeg bare sett 9803 på en vegg i butikken og derfor kan jeg ikke skrike ut om alle kvalitetene den måtte ha. Den skiller seg uansett klart ut fra andre LCD tv-er med langt mer futt i fargene og ikke minst får man en skikkelig dybdefølelse. Du vil neppe bli skuffet! G10 er blant årets mellomskikte fra Panasonic. De kommer med plasma tv-er i så og si alle priklasser i år, så det er bare å velge. G10 er en billigmodell, men trolig leverer den bedre enn en rekke high end lcd modeller. I alle fall når det kommer til SD signaler. Det som er viktig å finne ut av med plasmaskjermer er hvor sensitive de er på retention/innbrenninger. Jeg har ikke lest noen review enda som påpeker noe om hvor sterk G10 er på dette... Samsungs nye LED serie tror jeg er meget spennende. Riktignok har de plasert LED lysene på siden slik at de kan lage tynnere tv-er og dette gjør dem svakere på kontrast enn eksempelvis 9803 som har lokal dimming bak panelet. Det kommer en serie fra Samsung til høsten med bakdimming, men de første seriene ut har altså ikke dette. Sony 40E4000 er ikke så bra på bevegelser og den produserer fort dobble bilder. Da er det bedre å gå opp til W4500 som er en langt bedre tv! Lenke til kommentar
sparrowhawk Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Nå har jeg dessverre ikke sett de nye led tvne live - Men de gamle LED tvene til samsung hadde to problemer og den ene var synsvinkelen og den andre var lag ved spilling. Det store spørsmålet er om det er blitt noe bedre med disse nye tvene . Samsung kommer med UEXX9000-serien til sensommeren/høsten som skal være enda vassere. Mitt råd er å og se på tvene live. 5090 og Samsung LED er vel de to jeg vil anbefale . 23 000 kr for en 42" er nok litt overkill og dermed så er jeg ikke så stor fan av phillipsen 9803. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 på vanlige tvsendinge rer plasma noe av det beste valget pga krever ikke så mye. Ville gått for en plasma! har plasma selv og angrer ikke. dybden i tv og film er utrolig! Grunnen til panasonic er så langt ned i pris er fordi de har valgt å selge seg billig. Tvene er verdt mer og kunne blitt solgt for mer egentelig:) gå for pioneer tv, sport og filmkongen. hjemme vil den se mye bedre ut en i butikken pga flombelysningen Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 En LED tv gir den dybden som har vært savnet på LCD tv-er. Noe av grunnen til den manglende dybdefølelsen er at LCD ikke har kunnet gå nok i sort og heller vist et veldig grått sortnivå som gir større følelse av en grå vegg enn dynamikk og mørke. Pioneer har klart å få til både dybde og dynamikk med sin avtroppende LCD serie uten å bruke LED. De har nemlig tatt i bruk det samme frontfilteret som de har brukt på sine Kuro plasmaskjermer og det skaper både dybde og en følelse av nærvær. 9803 koster ganske mye penger, men den vil synke i pris siden Philips snart kommer med nye modeller. Det store spørsmålet er om plasma klarer å henge med LCD utviklingen, eller om systemet står klar for utbytting. Panasonic tester nok ut dette i år med sine nye modeller. Trolig leter de også etter et kvalitets og prisskikte som passer med den kundekretsen som ønsker seg plasma. Jeg har selv plasma, men skal sjekke ut de nye LED tv-ene om de kan matche. Hvis de kan så blir det LCD på meg, kanskje:). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå