Bluebeans Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Går det an og passordbeskytte en side uten at man bruker php eller tjenester rundt på nett? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 .htaccess-filer dersom det er snakk om ein Apache-driven webserver. Søk på "htaccess tutorial" på Google, og du er godt i gang. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 som kilogram nevnte .htaccess er nok det beste alternativet. Bare for all del hold deg unna client-side passordbeskyttelse da dette blir cracka på få sekunder. med clientside mener jeg java, javascript, osv... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 som kilogram nevnte .htaccess er nok det beste alternativet. Bare for all del hold deg unna client-side passordbeskyttelse da dette blir cracka på få sekunder. med clientside mener jeg java, javascript, osv... Hva mener du her egentlig? Antar (og håper) du mente appleter, siden du sa client-side Håper IKKE du er en av de som tror Java og JavaScript er samme ulla, hehe.. Topic: eller er det .htaccess som er den vanligste måten å gjøre det du spør om (altså uten mye serverside-tjenester) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 smetho: såvidt jeg vet bruker en java når en lager sider i jsp, men jeg går ut fra at det ikke var det invictus mente da han snakket om client-side scripting..... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 smetho: såvidt jeg vet bruker en java når en lager sider i jsp, men jeg går ut fra at det ikke var det invictus mente da han snakket om client-side scripting..... JSP er serverside Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 mente applet's ja. jeg er fullt klar over at java og javascript er to helt forskjellige ting. Kan jo for all del kode noe server-side i java å bruke. Beklager at jeg uttrykket meg litt dårlig :-? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Du er tilgitt Var bare litt flisespikkeri fra min side. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 vil .htaccess funke på apache server på en windows maskin? Har lagt .htaccess i den folderen jeg vil passordbeskytte. men når jeg skriver adressen dit, så bare lister den opp filene der (ikke.htaccess). Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 smetho: har jeg sagt noe annet enn at jsp er server-side? (var iallefall det jeg prøvde å få frem i det forrige innlegget mitt forklart på en litt krunglete måte). Lenke til kommentar
smetho Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 smetho: har jeg sagt noe annet enn at jsp er server-side? (var iallefall det jeg prøvde å få frem i det forrige innlegget mitt forklart på en litt krunglete måte). Vet ikke var som sagt litt uklart, men nå som du har fått det oppklart er jo alt fint. Hmm, føler meg som en som prøver å finne feil i andres utsagn og fører tråden OT :oops: Bare overse meg dere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå