Huginn Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Hei! Bestilte nylig to 1TB harddisker, og nye 2x2GB RAM til PCen min. Installeringen gikk ålreit, men når jeg skulle skru på PCen begynte problemene. RAMen virker ikke som den fungerer noe særlig. Med én ekstra rambrikke (har 2x2GB fra før av, samme modell/merke) kom PCen til et punkt hvor den gav meg muligheten til å starte windows i sikkerhetsmodus, med siste instillinger som fungerer osv osv. Når jeg trykket "start windows" fikk jeg BSOD og den starta på nytt. Med to rambrikker kom den seg ikke forbi POST (virker det som). Fjerna de nye rambrikkene, og kom meg inn på PCen igjen. Harddiskene fungerer fint, men jeg kan konstantere at jeg ikke har lyd. Forsøkte å koble på headset, da fikk jeg bakgrunnslydene høyt og frem, med lav vokal bak. På høyttalere hører jeg ingen ting. Har forsøkt å reinstallere lyddrivere (tror jeg, er ikke så flink med drivere). Kan dette være på grunn av PSUen? Her er PC specs: Asus 4870x2 4GB OCZ Gold 800mhz 1x 750GB Samsung F1 2x 1TB Samsung F1 Asus P5Q Pro OCZ GameXstream 700W PSU Integrert lydkort, en CPU-vifte, og nettverkskort, samt et NZXT Tempest Gaming-kabinett. Lurer fælt på hva som kan være galt. Som sagt mistenker jeg at det kanskje kan ha noe med strømforsyningen å gjøre. Noen tips? - Henrik Endret 3. april 2009 av mrhenrik Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Forsøkte nå å koble fra en harddisk for å se om det hjalp (i tilfelle det er fordi det er for lite strøm), det fungerte ikke. Nå er jeg litt desperat her, TG er i morgen og jeg har lite lyst til å overleve på MP3-spiller hele påskeferien. Jeg har som sagt ingen lyd på annlegget, men hvis jeg kobler på headset får jeg litt lyd. Denne har veldig dårlig kvalitet, og det virker som om oppsettet har blitt vridd, altså er lydene som skulle vært sterke foran, svake bak, og de som skulle vært svake bak er blitt sterke foran. Hjeeeelp! Lenke til kommentar
cartoon Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Hei.. Vet ikke løsningen på RAM problemet ditt, men har et forslag på lyd. Har du sjekket at lyddriver/software ikke står til å bruke 5.1 analog lyd. Jeg hadde det problemet en gang og da var blant annet sangstemmer og slikt veldig svakt, mens annen musikk kunne være ganske tydelig. Settes da tilbake til stereo hvis det er det som er problemet. Cartoon Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Takk for svar, men det hjalp nok ikke. Den var allerede satt til Stereo. Jeg prøvde 5.1 også, men hjelper lite. Lenke til kommentar
deum Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Takk for svar, men det hjalp nok ikke. Den var allerede satt til Stereo. Jeg prøvde 5.1 også, men hjelper lite. For å bruke 4g optimal må du jo ha 64bit os, veit ikke om du har det jeg? Men det lydproblemt ditt skjønner jeg ikke, det kan ikke være problem med høytaleren da? har du prøvd å bytte de? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Trådstarter forsøker med 2x2GB + 2x2GB, totalt 8GB. Regner med at han har 64bits operativsystem. Men minneproblemet kan skyldes voltsettingen mot ram. Prøv å sett de opp i henhold til minnets spesifikasjoner. Ofte blir de satt til 1.8 volt av BIOS [som er en safe verdi for ikke å brenne rammen] og må økes noe. Dette kan være svært viktig når 4 brikker benyttes. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 PerB har nok helt rett. Det er et kjent problem at med 4 brikker må man i de fleste tilfeller sette opp spenningen på brikkene til det de er spesifisert for. Trådstarters brikker skal ha 2,1 volt. Det er også generelt meldt om problemer knyttet til OCZ minne og Asus hovedkort. Gjelder vel særlig om man bruker mer enn 2 brikker. Når det gjelder PSU, så skal den holde i bøtter og spann- Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 RAM, harddisk og PSU bør ihvertfall ikke ha noe med lydproblemene dine. Legg inn chipset-driverne dine på nytt. Hvordan hører du forskjell på foran og bak på et headset? Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Tusen takk for svar! Har 64bit Vista, burde nevnt det. Jeg installerte chipsetdrivere, og har lyd og nettverk nå. Tusen takk for hjelpen, er visst ikke så datasmart som jeg skal ha det til. Når det gjelder RAMen tror jeg at jeg må komme tilbake til det, orker ikke surre med det akkurat nå som alt annet funker ihvertfall. Igjen, tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå