RainbowLady Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Er det ikke mulig å kunne få utstedt bevis på at man har gjennomgått trafikalt grunnkurs uten å ha være gjennom mørkekjøring? Må jeg da vente helt til oktober før jeg kan få det unnagjort? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Jeg mener at du kan øvelseskjøre før du tar mørkekjøringskurs, det kunne i allefall vi bare vi hadde alt det andre. Er dog kanskje ikke så lurt å kjøre i mørket da. Jeg mener at vi også fikk sånn bevis om det. Endret 3. april 2009 av Perrern Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 OK, for jeg har i grunn utsatt det en stund, og var redd for at jeg ikke kunne øvelseskjøre for oktober! Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 OK, for jeg har i grunn utsatt det en stund, og var redd for at jeg ikke kunne øvelseskjøre for oktober! ikke stol 100% på meg, men dt var i allefall sånn hos oss Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg har tatt trafikalt grunnkurs, men ikke mørkekjøring... Jeg fikk bevis, og kan øvelseskjøre, men det sto betingelser på baksiden... Husker ikke helt hva jeg får lov til, men trenger ikke øvelseskjøringa enda uansett... Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Du får bevis for gjennomført trafikalt grunnkurs uten at du har tatt mørkekjøring men du har ikkje lov å kjøre i mørket(?) Eg er ikkje heilt sikker siden eg tok mørkekjøring samtedig som traffikalt, men du har i hvert fall lov å øvelseskjøre! Endret 3. april 2009 av IceWolf Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Mørkekjøring foregår i perioden 15. oktober til 15. mars, altså i vinterhalvåret. For de som gjennomfører det trafikale grunnkurset i sommerhalvåret, vil elevene bli innkalt til mørkekjøring førstkommende vinter. Selv om mørkekjøringen ikke er gjennomført på disse kursene, vil eleven få utstedt grunnkursbeviset, og kan starte privat øvelseskjøring eller kjøring ved en trafikkskole. http://www.sissels-trafikkskole.no/kurs-morkekjoring.html Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Bare for å legge til; du kan også få lappen uten mørkekjøring, men du er påkrevd å ta mørkekjøring i neste vintersesong. Lenke til kommentar
vinzenT Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Bare for å legge til; du kan også få lappen uten mørkekjøring, men du er påkrevd å ta mørkekjøring i neste vintersesong. hehe var kjekt den 27 februar inne på trafikkstasjonen, helt stappfult med folk som måtte fornye lappen, siden de ikke hadde tatt mørkekjøring (du får lappen uten mørkekjøring til 1 mars) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå