Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Øresus, hvordan bli kvitt det?

MrAvionics

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

Jeg har fått øresus når jeg våknet i dag...

Det er veldig plagsomt med den lyden som er i det ene øret hele tiden... Hører også VELDIG mye dårligere med det ene øret som øre susen er i.

Går det fort over av seg selv eller trenger man noen medisiner for det?

Takker for alle svar!

Mvh ArneAustenaa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du vært utsatt for mye høy lyd i det siste?

Det er veldig relevant :p

Ikke noe serlig høy lyd...

Hvis det hadde vært derfor... Hadde det gått over da?

Det er da det mest sannsynlig ikke hadde gått over..

Ta det med ro, dette er nok borte om noen dager =)

Lenke til kommentar

Øresus kan komme av mange ting. Voks på trommehonna. Øret tett av voks. Fremmedlegeme i øre. Ørebetennelse/infeksjon. Forkjølelse o.l. Stress kan også forårsake øresus vistnok. Kan være lurt å gå til lege hvis det ikke gir seg etter et par uker.

Jeg satt på pauserommet på jobb. Plutselig ble hørselen på venstre øre dempet littegrann. Da jeg kom hjem hvor det var helt stille hørte jeg en intens ringe/pipelyd i venstreøret. Dette er to uker siden og jeg har lyden og føler meg "tett" i øret enda.

Har hørt at det kanskje kan være trykkforskjell i øret. Har også knekke/kneppe-lyder i venstre øre når jeg svelger og gjesper.

Satser på at legen finner ut av noe. Synd det tar en måned å få time. :(

Lenke til kommentar
Øresus kan komme av mange ting. Voks på trommehonna. Øret tett av voks. Fremmedlegeme i øre. Ørebetennelse/infeksjon. Forkjølelse o.l. Stress kan også forårsake øresus vistnok. Kan være lurt å gå til lege hvis det ikke gir seg etter et par uker.

Jeg satt på pauserommet på jobb. Plutselig ble hørselen på venstre øre dempet littegrann. Da jeg kom hjem hvor det var helt stille hørte jeg en intens ringe/pipelyd i venstreøret. Dette er to uker siden og jeg har lyden og føler meg "tett" i øret enda.

Har hørt at det kanskje kan være trykkforskjell i øret. Har også knekke/kneppe-lyder i venstre øre når jeg svelger og gjesper.

Satser på at legen finner ut av noe. Synd det tar en måned å få time. :(

Akkurat samme situasjon som jeg... bare at jeg fikk det om natta når jeg sov.

Lenke til kommentar

Ja man kan faktisk bli så vandt til det at man ofte glemmer at man har det. Har så lenge jeg kan huske alltid hatt litt øresus på begge ører men såpass svakt at selv svak bris utenfor vinduet er nok til å overdøve pipinga. Det jeg fikk nå for et par uker siden derimot er så kraftig at jeg hører det tydelig selv mens jeg står og prater med folk. Ganske distraherende. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...