Vitamin Bjørn Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Kan noen vennligst sette opp noen greie produkter til meg for vasking av bil? Kikket litt på scandic shine, men det er jo en del å velge mellom så her kunne jeg trengt litt hjelp. Er ikke ute etter det dyreste. Det jeg kommer på i farten jeg trenger er: Bøtte Vaskehanske Såpe asfalt fjerner Noe mer? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 PrickBort (Avfetting) Bøtte, gjerne med GritGuard Vaskehanske (f.eks Meguiar`s sin, fåes på BilXtra) Meguiars Soft Wash Gel, NXT Generation eller Gold Class, kommer ann på hva du vil ha. Ja, jeg er Meguiars-fan, men andre merker kan selvfølgelig også brukes Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Hørt mye bra om meguiars så Finner jeg alt dette på SS eller lignende sider? Vil helst finne alt på et sted skjønner du. Endret 3. april 2009 av Sjokoladekake Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 I fare for å drive "egenreklame" på forumet kan jeg opplyse om at f.eks BilXtra + Jegard Handel også har Meguiar's (SS har ikke) Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Alt det jeg nevnte fåes over disk hos de fleste BilXtra-forretninger, men ser SS ikke har Meguiars.. De har en fin kombo med bøtte, GritGuard, washmitt og en såpe da God Kjemi har en del moro da Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 (endret) I fare for å drive "egenreklame" på forumet kan jeg opplyse om at f.eks BilXtra + Jegard Handel også har Meguiar's (SS har ikke) Jegard handel kikket jeg over, fant mye der jeg ville ha, så det blir en mulighet Meguiar Gold Class Car Wash 473 ml. NOK 139.00 Meguiar Nxt Gener.Tech Prot 710 ml. NOK 159.00 Meguiar's NXT Generation Insane Shine Tire Coating. NOK 149.00 Meguiar Vaskehanskei Mikrofiber. NOK 175.00 Gold Class Trim Detailer 296 ml NOK 95.00 Men fant ikke bøtte med gritguard der? Endret 4. april 2009 av Sjokoladekake Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Men fant ikke bøtte med gritguard der? Det har SS Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Der fant jeg den ja, men hvor stort er 18L i forhold til ei vanlig bøtte? Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Der fant jeg den ja, men hvor stort er 18L i forhold til ei vanlig bøtte? Nesten dobbel høyde Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Der fant jeg den ja, men hvor stort er 18L i forhold til ei vanlig bøtte? En vanlig bøtte er på 10L, så den rommer 8L mer. Jeg regner med at du er interessert i å kjøpe alle varene på et og samme sted, så får alt samtidig. Så, fra SS.no -Chemical Guys Grime Reaper - Sterk avfetting, som samtidig er snill mot lakk, gummi og metall. Går fint ann å blande ut denne, hvis du trenger noe svakere. Selv er jeg kanskje oldschool, og bruker Amazing Roll Off, og synes fortsatt dette er et veldig bra produkt. -Chemical Guys Citrus Wash and Gloss - En av markedets sterkeste og høyst konsentrerte vaskemidler. Her trenger du bare 2,5 dråper pr. liter vann for å få en løsning som fjerner mye skitt, og samtidig skummer veldig mye. Glatt og fin å vaske med. Kan brukes i Foam Gun/Foam Cannon. Kan også brukes i vaskemaskin, for å vaske microfiberprodukter og poleringsputer. -Sheepskin Washmitt. En av de mest skånsomme washmittene som finnes. Tar til seg mye skitt, og slipper det lett med en gang du dypper den i vann. -Du bør ha 2 stk bøtter med Grit Guard, for å få minst mulig riper. -Du bør også ha børster for å vaske felger og interiør. Har du brede felger med mye "luft" mellom eikene, bør du f.eks bruke EZ-Brush. Må mine felger bruker jeg EZ-Brush og Swissvax Wheel til felgenes "face". -Du bør også ha en såpe til interiøret. Chemical Guys Green Clean er veldig bra til dette. Denne er også veldig vennlig når det kommer til å bli blandet ut. Kan også brukes på lakk, og dermed da i dørstolper osv. Husk bare å spray over interiøret med rent vann etter bruk! Ellers kan stoffet bli stivt! Etter alle disse operasjonene er nok bilen din veeedlig ren, men hvis den ikke er det, kan du jo bruke Clay, en slags leire som du glir over lakken, som tar med seg alle urenheter som skulle ligge igjen. Anbefales! En ren lakk tiltrekker seg veldig mye. Derfor bør den beskyttes. Dette kan gjøres på to måter. Syntetisk eller naturlig. Bilpleie entusiaster velger naturlig beskyttelse på sommeren. Grunnen til dette er at selvom beskyttelsen ikke holder så lenge, ser det mye bedre ut. Lakken blir dypere og får mer glød. Produkt eksempler på dette er Swissvax sine produkter, Chemical Guys E-Zyme eller Zymöl produkter. Felles for disse er at de inneholder Carnauba voks. På vinteren vil man strengt tatt ikke bruke så mye tid ute med bilen, så da bruker man heller en syntetisk beskyttelse. Disse kommer i former av lakkforsegling og voks, men ser ikke så bra ut som naturlig voks. Men igjen, holder de mye lengre. Lykke til! Og husk... Det viktigste er uansett at du tar bilder! Endret 5. april 2009 av Rs125 Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Takker for utfyllende svar Rs! Dessverre var nesten alt det du nevner utsolgt hos SS.. Angående voks så overlater jeg det til de proffe 2 ganger i året Endret 5. april 2009 av Sjokoladekake Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Angående voks så overlater jeg det til de proffe 2 ganger i året Voks er bare kos, gjør det selv og overlat heller korrigering og polering til proffene Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Tenkte da på polering og selvfølgelig, hele pakka! Har desverre ikke kunnskapen inne helt til å drive med det der selv. Men skal og innrømme jeg har sikkert ikke brukt de beste produktene heller.. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Tenkte da på polering og selvfølgelig, hele pakka! Har desverre ikke kunnskapen inne helt til å drive med det der selv. Men skal og innrømme jeg har sikkert ikke brukt de beste produktene heller.. Bare snakk om interesse det, har du lyst får du til Polering er relativt enkle saker (de proffe har ofte i beste fall en dag på kurs) så lenge man kan grunnreglene. Og disse finner du mange her på forumet som kan opp og i mente Det er også mange fantastiske guider ute på nett, for eksempel disse: Roterende maskin eller DA-maskin (oscillerende) Lenke til kommentar
markus1 Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Tror du vil bli overrasket over hvor bra tingene fra SS er.Tror ikke han der karen selger noe drit.Kjøper alt derfra.Men Meguaiars er da heller ikke noe drit for å si det sånn. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 noen som vet hvor en kan få tak iu prickbort? esso, bilxtra etc? vil ikke kjøpe 5 l på godkjemi.no Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 noen som vet hvor en kan få tak iu prickbort? esso, bilxtra etc? vil ikke kjøpe 5 l på godkjemi.no Noen BilXtra og Statoil har ellers heter det godkjemi.com, ikke godkjemi.no Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 noen som vet hvor en kan få tak iu prickbort? esso, bilxtra etc? vil ikke kjøpe 5 l på godkjemi.no Det hadde jeg gjort mye dyrer å kjøpe det hos statoil, dessuten er det veldig få som har den. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 ...og en liter holder akkurat til én vask Lenke til kommentar
Aleksander-yo Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Voks selv! Lett og lekende jobb og moro når man ser resultater Sjekk ut chemical guys sine produkter, makan, de er bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå