Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst]IT butikken gamle regninger

Anbefalte innlegg

Fikk ei purring fra Itbutikken i dag for en handel i september 2007, får beskjed om og betale senest 10 dager etter 25.03.09

Det var endel bølger rundt Itbutikken i 07 / 08, kjøpt opp av SHG oktober 07, så konkurs september i fjor, oppi alt dette påstår de eg har en ordre som ikkje er betalt fra september 2007 :(

Nå har eg sjekka mailen min, eg handla BenQ 24" skjerm juli 07, som kom i oppkrav på vel 6.000,-, nå kommer de med "purring" med et annet ordrenummer og sum under 50% av skjermen, rekner med skjermhandelen var siste handel derfra, var desperat etter 24" sommeren 07 og tok handel der det var mulig å få en ASAP.

Lar saka ligge død til eg når de på telefon, og der be om en kopi av ordren, har noen andre her fått regninger for uoppgjort handel der, slik som min?

Løsninga blei en telefon for 5 minutt siden, problemet løst på et par minutt: "Det er en feil.."

Fikk 1. Rykker fra Debitorbogholderiet,Itbutikken dette var vel 1. varsel på norsk.

Som det står nedenfor i tråden om andres erfaring, holder eg meg langt unna ItButikken og "avleggere" siden de reduserer reklamasjonstid og "garanti" - og samtidig er fraværende (nekter og samarbeide) når man kommer med problemprodukter

Har ikkje handla ei flis fra Itbutikken siden sommeren 2007 og vil fortsette med det :w00t:

Endret av HAG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De må dokumentere at du har bestilt en vare og tatt i mot denne for at de i det hele tatt skal kunne ha et krav mot deg.

Hvem er regningen utsendt fra? Dersom ITbutikken gikk konkurs(og ikke ble kjøpt opp) så er det bostyret til konkursboet som skal kreve inn evnt utestående betalinger, ikke SHG. Derimot, dersom SHG kjøpte opp hele boet(gjeld og eiendeler(inkl utestående fordringer)) så kan de kreve inn utestående betalinger, men de må naturligvis kunne dokumentere ordre og levering.

Og slik eg tolker det så er det heller ikke redergjort for hva ordren de krever betaling for var på?

Lenke til kommentar

Fantatisk gjeng det der, prøv å kom med en reklamasjon mot ITButikken, da blir du avvist med at de er nye eiere og at reklamasjonen må rettes mot de gamle eierne.

SHG, virkelig en nettbutikk som du kan stole på!

Edit: Skriveleif

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar
Lar saka ligge død til eg når de på telefon, og der be om en kopi av ordren, har noen andre her fått regninger for uoppgjort handel der, slik som min?

Det er viktig å protestere på ubegrunnede krav innenfor ganske kort tid - dersom du ikke gjør det, kan kravet bli rettskraftig og du kan motta ubehagelige inkassokrav.

Jeg ville sent en skriftlig beskjed til bostyret noe a la dette:

"Jeg bestrider herved krav om betaling av XXX, ref. XXX, på grunn av at dette er en vare som aldri ble levert".

Husk at "motparten" i denne saken er bostyret (ikke ITbutikken/SHG) som har til oppgave å drive inn penger som Itbutikken mente å ha til gode hos andre. Dette er ofte advokater og det er gjerne best å gi skriftlig beskjed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...