Gå til innhold

Beste HD videokameraet til 5-6k?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Canon HF100, 6000,-

Panasonic HDC-SD9, er bare Dropzone og Bestbuy som har den, og de butikkene handler jeg ikke fra.

Ellers så fremstår Canon HF100 som bedre enn Panasonic HDC-SD9 i denne testen. Så da ryker SD9 ut.

Så at Canon HF200(6000,-) ble nevnt i en annen tråd, og den er vel garantert bedre enn HF100? Så da ryker isåfall H100 ut..? Så da sitter jeg hovedsaklig igjen med Canon HF200 og Panasonic HDC-SD100?

Kommentarer/meninger?

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Jeg tror det blir litt smak og behag. Både Panasonicen og Canon 100 har fått mye skryt. Canon har vel hakke bedre bilde, mens Panasonicen har lensring (rart at ikke Canon har fått det også)

Det er uansett to gode cameraer, så her vil du ikke gjøre en bommert!

HF200 er en "billigversion" av HF 10, dvs også HF 100, så jeg kan ikke helt skjønne at det er et godt kjøp til samme pris!

Lenke til kommentar
uenig panasonic sd-9 er bedre har testet alle...

Stoler mer på denne testen enn den tynne setningen du skrev :) Dessuten så var SD9 bare i salg hos Dropzone og Bestbuy, og de butikkene handler jeg ikke fra.

Har forøvrig kjøpt HF100 nå!

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Grattis, du blir nok kjempefornøyd=)

Oppklaring Canon:

HF10 er minnekort kamera med 16 GB internt minne i tillegg

HF100 er samme kamera uten internt minne

HF20

HF200 er billigere versjoner og nyere versjoner av samme henholdvis HF20 og HF200.

Jeg leste på camcorderinfo at HF20 og HF200 hadde _signifikant_ dårligere billedkvalitet enn 10-serien. Jeg valgte å kjøpe 10-serien med harddisk som kalles HG10. Jeg er helt fornøyd med kameraet som har 40 GB Hdd slik at man kan filme i 5 timer med minste komprimering i HD.

Info om HG10 fra Canon: http://www.canon.no/For_Home/Product_Finde.../HG10/index.asp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...