Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor lang tid tar det og hva må jeg igjennom? (Lett mc lappen)

Anbefalte innlegg

Hei! Lest litt i ''Alt du trenger å vite om MC-lappen'' tråden, men blir ikke smartere.

Jeg har tatt 3 timers teorikurset og har tatt teoriprøven som jeg besto. Det begynner å bli snøfritt her på østlandet nå, så kan vel begynne å kjøre snart. Jeg synes det ikke er noe vanskelig med trafikkregler og heller ikke noe vanskelig å kjøre lett mc.

Så hvor tid tror dere det tar fra nå til jeg har lappen, og hva må jeg igjennom?

Takker for svar :)

Endret av Andie93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor lang tid det tar kommer ann på hvor fort du lærer og hvor mange timer du får av læreren på kort tid-

du må igjennom ca 6-7 kjøretimer, noen teori greier og noe andre greier.

om du er heldig og får timer rett etter hverandre kan du være ferdig på under 2 mnd'r

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestilt oppkjøring som er om 2 måneder :( Men folk avbestiller hele tia har jeg hørt, så skal vel ikke være noe problem? Men jeg får jo aldri kjøretimer, får bare når jeg har skole. Skulle egentlig ha i dag, men kunne ikke, så får ikke før om 2 uker!

Lenke til kommentar

Med mindre du har lyst til å bruke litt mer penger, få en tyngre sykkel men mer krefter, og/eller har behov for å kjøre på E6 osv så ser jeg ikke en grunn til å ikke kjøre opp til moped/scooter om det er en mulighet du heller har lyst til.

Lenke til kommentar

Hvilken kjøreskole? Bor du i Osloområdet? BTW hvilken sykkel har du? Husk at du selv kan ringe trafikkstasjonen og spørre etter ledige oppkjøringer, oppkjøring utenfor Oslo kan også være et alternativ (drøbak, lillestrøm, halden, sarsborg osv) koster da litt mer, siden du må kjøre ut dit med kjørelærern.

Ikke tenk på å ta mopedlappen en gang, du får så mye mer glede med en lettsykkel :), og når du først er i gang så er det bare å fullføre det!

Lenke til kommentar
Metro Trafikkskole, bor 30 min unna oslo og har en Husqvarna sm 125 :)

Men må jeg ikke ha noen obligatoriske kjøretimer?

Jo det må du selvfølgelig.

Teorikurs 16 timer: 1600

Mørkekjøring: 1 100,-

MC kurs 3t teori: 800.-

Trinn 2 - Kjøretime á 45 minutter: 520,-

Veiledningstime à 45 minutter: 520.-

Trinn 3 - Veiledningstime à 45 minutter: 520.-

Trinn 4 - Sikkerhetskurs på veg, 3 t.kjøring, 1t teori: 1900,-

Leie av MC til førerprøve: 1040.-

Leie av MC utstyr: 700,-

Gebyr Statens vegvesen:

Teoriprøve: 335,-

Førerprøven - praktisk prøve: 665,-

Utstedelse av førerkort : 200,-

Bilde: 62

Dette må du gjenom

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...