Gå til innhold

New World Order har blitt en realitet

Anbefalte innlegg

Noe som vil være en riktig observasjon, det er derfor jeg lurer på hva Baltazar og Betroz mener den skal overbevise folk om.

Grunnen til at vi er hengt opp i dette, var fordi som vanlig, var det en diskusjon, og så en avsporing der JFK-klippet ble slengt inn og kommentarer om det. Dermed medfølger naturlig nok spørsmål og debatt om relevans til deres NWO.

JFK snakker jo faktisk om en ny verdensorden han frykter, nettopp stalinismens spredning og overtakelse som ledende ideologi og dermed en ny verdensorden basert på dens verdier og dens trekk, fremfor demokratiske og liberale verdier.

Men har lite med den populære NWO-teorien eller varianter av den som promoteres i denne tråden.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som er saken er at du/dere nekter å svare på spørsmål relatert til dokumentasjonen. La oss ta Kennedy-talen som eksempel. Den ble referert til som et bevis på NWO, selv om det ikke ble sagt noe konkret om dette. Når det senere ble avslørt som et klipp og lim-prosjekt av en tale om kommunisme ble det spurt om hva denne talen skulle opplyse om. Det er enda ikke blitt svart på. Kan ikke du svare på dette? Du sier jo selv at det er dere som sitter på kunnskapen i denne debatten.

Når det gjelder Kennedys tale, så nevnte han ikke med et ord kommunismen. McCarthy perioden, da regjeringen i USA var redd for komunismen, og drev jakt på komunister, var jo også forlengst over.

Og hvis man tenker seg litt om, så er det ikke så vanskelig å forstå at det er ikke komunismen han prater om her, det er noe annet.

Ingen som holder tale for å advare mot kommunismen vlle snakke om en skjult konspirasjon.

De ville advare mot komunismen, direkte og uten å snakke om en konspirasjon. For kommunismen er jo ikke noen hemmelighet.

Lenke til kommentar
Jeg er en av "du/dere" og jeg postet talen i sin helhet på side 3. Det er ganske tydelig han går over til å snakke om Kommunismen og medias rolle i en Kald Krig. Og dette er da nevnt i tråden. Hva er du egentlig ute etter?

Det er ikke tydelig at han går over til å prate om komunismen.

For en som sitter der full av fordommer, og av en eller annen grunn er interesert i å lede oppmerksomheten bort fra det Kennedy snakker om. Så er det kanskje mulig å får vridd det til at han snakker om kommunismen.

Men kommunismen er jo ikke noen skjult konspirasjon.

En annen ting er imidlertid at kommunismen/sosialismen er også verktøyer som brukes av dem som står bak dette.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg lest bøkene, så jeg har ikke så mye å si om dette, men linket nevnte i alle fall ingenting om at Quigleys påstander kunne bevises. I tillegg virker det hele litt tvilsomt når andre konspirasjonsteoretikere mener at Quigleys påstander inkluderer romvesener (filmen JFK av Oliver Stone i følge linken du oppga). Men som sagt så har jeg ikke lest bøkene hans.

Quigley is also cited by several other authors who assert the existence of powerful conspiracies. Jim Marrs, whose work was used as a source by Oliver Stone in his film JFK, cites Quigley in his book Rule By Secrecy, which describes a conspiracy linking the Milner Group, Skull and Bones, the Trilateral Commission, the Bavarian Illuminati, the Knights Templar, and aliens who posed as the Sumerian gods thousands of years ago.

Slik jeg leser det er det Jim Marrs som skriver om Aliens, men at han har brukt sitat fra Quigley i boken sin. Jeg vil tippe det er informasjon vedrørende Milner Group han har hentet fra Quigley, muligens også Trilaterlal Commison (avhengig av når de ble opprettet).

Jeg mener at New World Order konspirasjonen er tatt fra Tragedy and Hope og The Anglo-American Establishment av Carroll Quigley. Dersom dette ikke er verdt å diskutere blir jeg veldig i stuss.

Books are the greatest thief! Jim Morrison forklarte bedre med sin lyrikk... *Lost tapes*

Endret av Stig'n
Lenke til kommentar
Jeg er en av "du/dere" og jeg postet talen i sin helhet på side 3. Det er ganske tydelig han går over til å snakke om Kommunismen og medias rolle i en Kald Krig. Og dette er da nevnt i tråden. Hva er du egentlig ute etter?

Det er ikke tydelig at han går over til å prate om komunismen.

For en som sitter der full av fordommer, og av en eller annen grunn er interesert i å lede oppmerksomheten bort fra det Kennedy snakker om. Så er det kanskje mulig å får vridd det til at han snakker om kommunismen.

Men kommunismen er jo ikke noen skjult konspirasjon.

En annen ting er imidlertid at kommunismen/sosialismen er også verktøyer som brukes av dem som står bak dette.

I den korte versjonen av talen, "We are as a people opposed to secret .." snakker han ikke om Kommunismen. Han forbereder pressen på det han vil anbefale dem i en Kald Krig mellom USA og Kommunismen. Og det er at styresmakten i USA vil være nødt til å holde informasjon skjult fra det amerikanske folk. Han ber også pressen om å vurdere om slik informasjon, dersom den lekker, er skadelig for USA i en Kald Krig og i så tilfelle avstå fra å publisere den.

Slik jeg forstår det i hvertfall.

Lenke til kommentar

Kom nettopp inn her, her er hele talen til Kennedy. Talen er skrevet den 27 april 1961.

Slik som jeg oppfatter den talen, handler det ikke om NWO, slik som youtube klippet ditt gjorde. Talen handler om hvordan pressen skal forholde seg ifl til romkappløpet med USSR. Pressen skal IKKE skrive om feil (feks at USA's romskip sprenger og de ikke klarer å skyte no), de skal IKKE skrive når de planlegger neste oppskytning etc.

USA holdt på å tape, de lå under 0-1 pga at russland kun 15 dager før denne talen til Kennedy klarte USSR å få det første mennesket ut i verdensrommet og i bane rundt jorda.

Soviet ledet, og Kennedy ville ikke ha negativ presse.

kilde: United States and American History: Early 1961

edit typo, edit2 riktig url kilde

Endret av PaulKemp
Lenke til kommentar
Books are the greatest thief! Jim Morrison forklarte bedre med sin lyrikk... *Lost tapes*

OK! Problemet med musikere er at de kan være vanskelig å tolke. Slik som jeg har problemer med når jeg leser innlegget ditt :D

Hm...Ja det skal ikke være lett... ;)

- Bare sjekk det ut. F.eks. "Red is the arms of luxurious chairs." - Veldig farfetched, ja. MEN, legg hans dophue-image til sides og tyd alle tekstene. hehe, er litt sykt, og jeg fatter hvorfor enkelte ikke fatter enkelte sammenhenger der... For å si det slik, jeg begynte å lure i hele greiene da jeg ble kjent med navnet Rothchild. Som var navnet til produsenten hans...

Lenke til kommentar
Kom nettopp inn her, her er hele talen til Kennedy. Talen er skrevet den 27 april 1961.

Slik som jeg oppfatter den talen, handler det ikke om NWO, slik som youtube klippet ditt gjorde. Talen handler om hvordan pressen skal forholde seg ifl til romkappløpet med USSR. Pressen skal IKKE skrive om feil (feks at USA's romskip sprenger og de ikke klarer å skyte no), de skal IKKE skrive når de planlegger neste oppskytning etc.

USA holdt på å tape, de lå under 0-1 pga at russland kun 15 dager før denne talen til Kennedy klarte USSR å få det første mennesket ut i verdensrommet og i bane rundt jorda.

Soviet ledet, og Kennedy ville ikke ha negativ presse.

kilde: United States and American History: Early 1961

edit typo

Kald Krig, ikke romkappløp? Når jeg leser den igjen og Wiki'er Cold War tipper jeg det er dette det dreier seg om:

http://en.wikipedia.org/wiki/Berlin_Crisis_of_1961

http://en.wikipedia.org/wiki/Cold_War_(1953-1962) (edit)

Endret av vanedyret
Lenke til kommentar

Så romkappløpet er ikke endel av den kalde krigen? Uansett, poenget er at det hander svært lite om et hemelig society med mennesker som står over oss, slik som youtube klippet hintet til.

Du har rett ang at han snakker om den den kalde krigen, Bay og Pigs og forholde til pressen. Hva pressen skal skrive om og på hvilke måter.

Lenke til kommentar

OK! Problemet med musikere er at de kan være vanskelig å tolke. Slik som jeg har problemer med når jeg leser innlegget ditt :D

Hva med å lese det som blir skrevet som det står, istedenfor å alltid prøve å "tolke" ting slik du tror det skal være ?

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Hva med å lese det som blir skrevet som det står, istedenfor å alltid prøve å "tolke" ting slik du tror det skal være ?

Sant det, men jeg mener det ligger noe mer i det enn som så...Én kunne forsåvidt sagt det samme om deg

-Uansett, sjekk ut lost tapes in paris - Da kan du heller komme med noe bedre å si...Legg egoet i nattskuffa er du snill...

Lenke til kommentar

"Books are the greatest thief!" - Ok, jeg leste setningen pånytt, uten å tolke den, men ble dessverre ikke noe klokere.

"Jim Morrison forklarte bedre med sin lyrikk... *Lost tapes*" - Hva forklarte han bedre? Sitatet "Books are the greatest thief", talen til JFK som vi har diskutert, eller konspirasjonsteori generelt?

Hvordan skal jeg forstå hvor han vil uten å gjøre et forsøk på å tolke dette innlegget?

Endret av vanedyret
Lenke til kommentar

Den beste forklaringen på NWO kan dere få fra "David Icke live Brixton 2008 - Beyond the cutting edge". Ta et søk etter "Beyond the cutting edge" i din favoritt torrent søkemotor og last den ned. Jeg vil aldri klare å forklare det like bra som den mannen. Om du tror på det eller ikke, så får du best forklaring her. Gjør ditt valg, for jeg gjør det garantert ikke for deg.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
...så blir det ikke noe hyggelig for folk flest.

Det er vel akkurat det det blir! Folk flest kommer sikkert til å få et fint og rolig liv, mens de få som tenker anderledes eller ikke vil være med på den nye ordingen får merke det.

Lenke til kommentar

"Books are the greatest thief!" - Ok, jeg leste setningen pånytt, uten å tolke den, men ble dessverre ikke noe klokere.

"Jim Morrison forklarte bedre med sin lyrikk... *Lost tapes*" - Hva forklarte han bedre? Sitatet "Books are the greatest thief", talen til JFK som vi har diskutert, eller konspirasjonsteori generelt?

Hvordan skal jeg forstå hvor han vil uten å gjøre et forsøk på å tolke dette innlegget?

:!: - Ja, beklager... Når du leser et eventyr f.eks. da lar du fantasien bli dullet med, på en måte - hvis du fatter...

Jim greia var bare noe som datt ut av meg...For å utdype det litt bedre: Sjekk tekstene til karen, fatt konteksten ...

-Lost tapes er da overbevisende, der hører vi også produsenten i bakgrunnen(rothchild)... " I'am getting the exclusive on this one right" - Ikke helt likt sitert, men du finner ut av det om du er nysjerrig nok... Det jeg mente med at han forklarte dette emnet bedre med sin lyrikk, enn noen her inne har...Er at han var faktisk innen dette miljøet som nevnes...Samme eff - litt trippy kar det da - la oss ta noe mer bært og nøkternt eksempel: Hydro - Ormen lange - åpningen av Orme lange, eller feiring av jubileum eller.no - sjekk det der ut, hvordan disse store skjermene ble satt opp for å vise denne store ormen som symbol på feiringen - noe de sikkert visste publikum ikke fatta skvipet av...

OBS! Media ER kontrollert :p - Snakker av erfaring!

Lenke til kommentar

Så det er bare nok et eksempel på at konspirasjonsteoretikere prøver å klippe og vri ting mot sin hensikt, i et desperat forsøk i å grave frem noen bevis for saken sin.

Lenke til kommentar

En ting som virkelig burde få varsellampen til å lyse for konspirasjonsteoretikerne er disse feilene JFK omtaler i talen. Vi er midt i den kalde krigen og USA er midt i et innbitt kappløp mot Sovjet når det gjelder opprustning, romkappløpet og alt mulig annet. Talen ble som nevnt skrevet 27. april, litt over en uke etter Bay of Pigs, en hendelse som ikke kan sies å være særlig heldig for USA. Hvilken feil er det naturlig å sikte til?

Jeg har ingenting i mot konspirasjonsteorier, det er faktisk viktig å undersøke de seriøst, det kan jo faktisk være noe i de. Det jeg ikke liker er når konspirasjonsteoretikerne prøver å få ting til å passe til saken sin, heller enn å lete etter ting som faktsik passer.

Edit: Etter å ha lest talen i sin helhet på http://www.jfklibrary.org/Historical+Resou...ers04271961.htm (takk til PaulKemp) er jeg ikke i tvil om at denne talen har like mye å gjøre med konspirasjoner som Stoltenbergs målelanding, jeg anbefaler at alle som er interessert sjekker den linken.

Det er også verdt å nevne at det ikke bare er det første youtube-klippet som varer i ca 1.30 som er klippet. Videoen på side 8, som varer i 3.30, hopper også galant over det som ikke er like interessant, for eksempel der JFK nevner ting som den kalde krigen.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Visse personer i denne tråden oppfører seg som mobbere gjør. De finner en svakhet til en person, og så angriper de personen der. Samme type mentalitet. Dere putter oss som mener NWO er virkelig i en bås; "konspirasjonsteoretikere". Så fort vi linker til en tvilsom Youtube video som kanskje ikke er helt god, så hopper dere på oss som en flokk hyener. Jeg snakker om denne JFK talen som det mases om her. Personen som linket til den gjorde kanskje en feil. Denne feilen betyr for dere "skeptikere" at dermed hele NWO "teorien" er feil.

Vi mennesker er ikke perfekte. Selvfølgelig vil man finne frem informasjon for å fremme sin sak. Jeg skjønner at det er mange ting vi drar frem som bevis som burde vært undersøkt mer nøye. Dette svekker troverdighet, og forståelig nok så blir andre bare mer skeptisk. Helt naturlig. Men slutt å fokuser på oss og heller undersøk NWO saken selv! Men dere virker ikke interessert i det. Dere tar alle over ên kam. Selv om det finnes 100 teorier som ikke stemmer, så betyr det ikke at det ikke er sannhet i dette NWO greiene. Men dere bare liker å dra den enkle konklusjonen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...