Gå til innhold

Kjøp og installering av vannkjøling.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har gratis frakt på bestillinger over 150 pund. Om dette gjelder for sendinger til utlandet er jeg ikke sikker på.

Frakten ser du fort hvis du legger alt i handlevognen, og velger hvilken frakt du vil ha.

Desverre må det betales 25% moms.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tror jaggu je vil hive meg på lista her og be om litt hjelp av Aqua Maestro Wikipedersen.

HW oppsettet mitt ser du her. Se bort ifra pumpe nipler og slanger. Det er nettopp det som jeg trenger hjelp til.

Maskina sånn den står idag og med mine tanker rundt nytt oppsett ser du her:

post-35991-1244926248_thumb.jpg

Det jeg mener her er at jeg funderer på følgende flow:

Tank ut > pumpe inn > pumpe ut > radiator 1 inn > radiator 1 ut > CPU INN > CPU UT > radiator 2 inn > radiator 2 ut > GPU inn > GPU ut > Tank inn. som dere ser har en del av de røde strekene 90 graders knekk. her kunne jeg tenkt meg noen 90 graders nipler for å få vekk unødig med slanger.

Som du skriver over så går dine anbefaler til bla feser og EK.

Den guiden du voser til var jo knall, men jeg har litt trøbbel med å se for meg åssen dette skulle, bli så jeg har frest rundt på nettet etter å finne et annet A10B Kab som hadde vannkjøling, men fant ingenting. Noen andre som har noen tips på oppsett?

Regner med å svi av et par lapper på dette her.

Takker på forhånd for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er litt ny på dette med vannkjkøling i PC selv. Men du skriver her at du vill bruke 90* bend. Vet ikke helt åssen disse bendene man får till dette er laget men som regel får du mye høyere motstand i et system med mange bend og knekker;) Men i et så litet system som dette kanske ikke det har noe å si. Men kjører du 7/16" eller 1/2" med masse 1/4 innsnauringer å bør det bli dårligere gjennomstrømning/ytelse??

Lenke til kommentar
.....Men du skriver her at du vill bruke 90* bend. Vet ikke helt åssen disse bendene man får till dette er laget men som regel får du mye høyere motstand i et system med mange bend og knekker;) Men i et så litet system som dette kanske ikke det har noe å si. Men kjører du 7/16" eller 1/2" med masse 1/4 innsnauringer å bør det bli dårligere gjennomstrømning/ytelse??

Nettopp det som jeg `og tenkte på, men så fikk jeg se hvor sterk den Laing pumpa er så tror det skal gå bra., men som Wiki skriver "kjør 1/2 over hele fjøla"(mener det var det han mente) så skal ikke det være noe problem. ... håper je da...

Lenke til kommentar
Nettopp det som jeg `og tenkte på, men så fikk jeg se hvor sterk den Laing pumpa er så tror det skal gå bra., men som Wiki skriver "kjør 1/2 over hele fjøla"(mener det var det han mente) så skal ikke det være noe problem. ... håper je da...

Pedersen vet hva han snakker om når det gjelder dette, men bare en tanke jeg fikk når jeg satt og organisterte å tenkte på åssen jeg ville ha det. Men tror jeg kommer kjøre 1/2" hele veien uten bend. Hvis jeg ikke skal se om jeg finner noen 1/4" over til 12mm kobber så man kan bende å legge det pent inne i kabinettet. men tror det blir mer pes enn ytelse:P Men skulle vært litt spes.;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...