Loke_h Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Performance-PCs har stort utvalg av Feser-slanger. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 PPCs har stort utvalg av alt Bra du nevnte den, glemte den helt av Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Ja, det er nok de som har best utvalg, men prisene er nok i snitt litt høyere enn Chilled PC, Sidewinders og Petra's. Blir det en egen guide? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Japs , etterhvert Skal prøve å få fiksa det i løpet av kvelden/natta. Er litt som skal legges til. Prøve å gjøre det litt penere også (med linkene osv) Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Sitter å skriver guiden nå, og har noen spørsmål. Skal jeg legge til den lille basic-forklarings-delen, eller skal det være en ren anbefalingsguide? Hadde vært veldig greit å få samlet opp litt, da det er ganske mange guider o.l. For å være ærlig, hadde det vært veldig greit med en stor oversikt, men da blir jeg vel drept av de andre "guideforfatterne" Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg tror det hadde vært greit med en vannkjølingsguide som passer for alle uansett nivå, så derfor bør den vel inneholde forklaring ift. slangedimensjon, nipler, pumpe/top-valg etc.. Når det gjelder anbefalinger kan det jo være greit å ta med flere alternativer. Kanskje advarsler om hva man bør holde seg unna også? Swiftech MCR220/320 er alternative radiatorer som gir god ytelse i forhold til pris. Forskjellen opp til PA120.2/3 er også minimal med støysvake vifter. (<1500rpm) Scythe S-Flex er blandt de beste viftene til radiator. God kvalitet, lang levetid og støysvake (tilnærmet lydløse på lav spenning). Yate-Loon's vifter har god ytelse, men litt høyere støynivå, kortere levetid og kan ikke kjøres horisontalt/liggende over lengre tid. Ellers er det jo vanvittig mye å velge mellom, så det er vel kanskje best å konsentrere seg om å få en oversiktlig guide med anbefalinger til deler og nettbutikker. Så kan man jo legge til lenker til tester etc. etterhvert. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 har snakka med noen andre "forfattere", så en guide kommer opp i løpet av natta/morgendagen Lenke til kommentar
Harald The Man Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Hei har til nå satt opp denne handlelisten, jeg lurer da på hva slags nipler jeg burde velge og hvor mange, og er det noe annet jeg har glemt? EK-Supreme CPU - Acrylic Universal Inc i7(1366) - Barb Size None £39.99 Feser Xchanger - Quad Radiator 480 (New 15mm Spacing)- Not enough stock £105.98 Chilled PC Rad Brackets - External Radiator Mounting £9.99 EK-DDC X-TOP Rev.2 Plexi - Barb Size None £71.96 EK Multioption RES 150 Rev2 - Barb Size 1/2" £25.99 Scythe S-FLEX 120mm Fan (1900 RPM, SFF21G) £32.25 EK-FC285 285 GTX SLI - Plexi Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Du trenger to nipler per komponent, pluss 4 stopp-fittings til tank og VGA-blokk Det følger med stop-nipler til tanken, så du trenger bare 2. Tenk også over om du trenger noen vinkler! Kjøpt 1/2 nipler, det syns jeg ser best ut Skal du ha farge på vannet? Da bør du slenge med noe tilsetning. Og sist men ikke minst:Slanger. Ser chilled har blå feser-slanger, de er veldig bra, og du slipper tilsetning Ellers blir det blanke Tygon tenker jeg. Slangene må ha 1/2 indre diameter. Lenke til kommentar
Harald The Man Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Du trenger to nipler per komponent, pluss 4 stopp-fittings til tank og VGA-blokk Det følger med stop-nipler til tanken, så du trenger bare 2. Tenk også over om du trenger noen vinkler! Kjøpt 1/2 nipler, det syns jeg ser best ut Skal du ha farge på vannet? Da bør du slenge med noe tilsetning. Og sist men ikke minst:Slanger. Ser chilled har blå feser-slanger, de er veldig bra, og du slipper tilsetning Ellers blir det blanke Tygon tenker jeg. Slangene må ha 1/2 indre diameter. Endret litt på det nå, så jeg spør igjen. Ser det bra ut nå, ingenting jeg mangler og er evt alt opptimalisert sånn at jeg har et bra sett? Ganske viktig da jeg må ut med så mye penger EK-Supreme CPU - Acrylic Universal Inc i7(1366) - Barb Size None £39.99 Feser Xchanger - Quad Radiator 480 (New 15mm Spacing)- Not enough stock £105.98 Chilled PC Rad Brackets - External Radiator Mounting £9.99 EK-DDC X-TOP Rev.2 Plexi - Barb Size None £71.96 EK Multioption RES 150 Rev2 - Barb Size 1/2" £25.99 Scythe S-FLEX 120mm Fan (1900 RPM, SFF21G) £32.25 EK-FC285 285 GTX SLI - Plexi Feser-View UV Dye Green- Hose Cutter- + 10x Bitspower G 1/4in. Silver Shining Fitting for 1/2in. Tubing #BP-WTP-C01 Laing DDC 18w Pump / Swiftech MCP355 Harald. Edit: Glemte pumpe Endret 3. mai 2009 av Harald The Man Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Pumpe? DDC regner jeg med, siden du har valgt top allerede. 4 vifter? Lenke til kommentar
Harald The Man Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Burde jeg ikke ha 4 vifter til radiatoren? :S Bare gjettet jeg.. Harald. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Jo, men jeg er for lat til å skjekke pris og dele på 4 Husk at de viftene bråker endel, og at en viftekontroller er å anbefale. Eventuelt vil jeg anbefale 1600 rpm-viftene til Yate Loon Mye billigere også Lenke til kommentar
Harald The Man Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Jo, men jeg er for lat til å skjekke pris og dele på 4 Husk at de viftene bråker endel, og at en viftekontroller er å anbefale. Eventuelt vil jeg anbefale 1600 rpm-viftene til Yate Loon Mye billigere også JA glemte viftekontrol, men dette vil holde? 10 nipler? Og her er slangen jeg skal ha tror jeg, http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_in...products_id=338 Hvis ikke denne funker har du link til en bra? Harald. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Kongeslange! Husk klemmer eller strips!! Pumpe? 10 nipler er nok.. +2 stopnipler! Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 EK-DDC X-TOP Rev.2 Plexi- Barb Size None £71.96 Laing DDC 18w Pump / Swiftech MCP355 Harald. Har du ikke to pumper her da? Prisen (£72) stemmer ganske bra for 355+top, eller er det en leif? Lenke til kommentar
Harald The Man Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) EK-DDC X-TOP Rev.2 Plexi- Barb Size None £71.96 Laing DDC 18w Pump / Swiftech MCP355 Harald. Har du ikke to pumper her da? Prisen (£72) stemmer ganske bra for 355+top, eller er det en leif? Det er nok leif det der edit: Den her som er ment som pumpe tror jeg Laing DDC 18w Pump / Swiftech MCP355 Men hvor finner jeg stop nipler? Harald. Endret 4. mai 2009 av Harald The Man Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Tror faktisk det følger med. Jeg kunne ikke finne på chilled. Dersom det ikke følger med, kan jeg sende deg noen i posten Har 12 stk eller noe liggende Lenke til kommentar
Harald The Man Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Tror faktisk det følger med. Jeg kunne ikke finne på chilled. Dersom det ikke følger med, kan jeg sende deg noen i posten Har 12 stk eller noe liggende Flott! Da sender jeg inn bestillingen senere i dag Tusen takk for all hjelpen Harald. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Good good. Bare hyggelig å hjelpe Håper du blir fornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå