Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Beste måte å forbrenne fett, hjemme?

Gjest Guest_Petter_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den beste måten å slanke seg er ved diett, du må spise deg ned i vekt. Du kan ikke bare ikke spise og forvente at kroppen gir fra seg det eneste fettlageret det har hvis den tror at det er slutt på mat. Du kan heller ikke spise alt mulih junk. Så du må få satt opp en diett som du kan følge for å avta vekt.

All aktivitet du gjør kan manipulere til en viss grad hvordan kroppen bruker maten.

Lenke til kommentar
Ketogent kosthold med mye dyreprotein og fett er ikke så ufarlig og flott som mange skal ha det til. Det er en grei oppskrift på betennelsesreaksjoner i kroppen og det vil gjøre blodårene trange, noe som vil øke blodtrykket og forværre oksyderingen generelt i kroppen, for ikke å snakke om at man har flere kilo kjøtt som ligger å praktisk talt råtner i tarmkanalen. Dette er direkte kreftfremkallende, siden en haug med karsinogener vil utvikle seg i tillegg til mutagener man får i seg når kjøttet blir stekt. Massive mengder med protein = mye nitrogen under nedspaltingen, noe som igjen kan tømme kroppen for mineraler fra beinbygningen fordi nitrogen må uskadeliggjøres. Dette er ikke noe jeg tar ut av tynn luft, sjekk opp med en hvilken som helst balansert ekspert innen menneskelig ernæring.

Ja, man går ned i vekt på ketogene dietter, men man må spørre seg om til hvilken pris.

Gratulerer, da vet du tydligvis mer enn de fleste seriøse forskere tilsammen.

Hva mener du med "balansert ekspert innen menneskelig ernæring." forresten? En som sier seg enig i hva statens ernæringsråd sier, eller en som f.eks Dag Viljen Poleszynski som baserer seg på faktisk forskning?

Sjekk også ut denne og denne linken for litt mer informasjon om "skadevirkninger" ved ketogent kosthold.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Expired

Begynn å spill warcraft. Da glemmer du å spise og sove. Snakket med en som hadde slanka bort mange kilo fett da han begynte med det.

det stemmer faktisk. jeg spiller det, men jeg spiser salat og drikker mye vann og Farris. jeg har gått ned fra 100kg til 85kg fra februar til slutten av april.

men den som er den negative siden med å bare sitte der å spille er at du blir kanskje lettere, men du blir svært bløt (altså at du har mye hud som ikke stramt inn). så visst du vill gå ner i kilo av å spille er jo det en mulighet. men du må trene etterpå for å få stramt inn huden :)

Lenke til kommentar

Ketogent kosthold med mye dyreprotein og fett er ikke så ufarlig og flott som mange skal ha det til. Det er en grei oppskrift på betennelsesreaksjoner i kroppen og det vil gjøre blodårene trange, noe som vil øke blodtrykket og forværre oksyderingen generelt i kroppen, for ikke å snakke om at man har flere kilo kjøtt som ligger å praktisk talt råtner i tarmkanalen. Dette er direkte kreftfremkallende, siden en haug med karsinogener vil utvikle seg i tillegg til mutagener man får i seg når kjøttet blir stekt. Massive mengder med protein = mye nitrogen under nedspaltingen, noe som igjen kan tømme kroppen for mineraler fra beinbygningen fordi nitrogen må uskadeliggjøres. Dette er ikke noe jeg tar ut av tynn luft, sjekk opp med en hvilken som helst balansert ekspert innen menneskelig ernæring.

Ja, man går ned i vekt på ketogene dietter, men man må spørre seg om til hvilken pris.

Man kan jo spise diverse salater og andre ting som ikke påvirker karbohydrat nivået i kroppen din. Så det er vell ikke så farlig som du hentyder til eller?

Lenke til kommentar

Hva med å sjekke ut øvelsene på Iform.no? Det er utrolig mange enkle øvelser du kan gjøre hjemme. Vi har jo også aerobic, men det fungerer vel best hvis du har litt plass å gå på.

Men også rokkering. Har hørt at det er en veldig fin ting å kombinere med litt annen trening. Man skal visst få smalere midje, blandt annet. Dette kunne du jo gjøre mens du ser på TV eller hører på musikk, så det ikke blir så kjedelig. Jeg er veldig glad i det, vertfall.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Gratulerer, da vet du tydligvis mer enn de fleste seriøse forskere tilsammen.

Hva mener du med "balansert ekspert innen menneskelig ernæring." forresten? En som sier seg enig i hva statens ernæringsråd sier, eller en som f.eks Dag Viljen Poleszynski som baserer seg på faktisk forskning?

Sjekk også ut denne og denne linken for litt mer informasjon om "skadevirkninger" ved ketogent kosthold.

Når jeg studerer noe så ser jeg på begge sidene av saken. Både det forkjemperene og det kritikerene sier. Forkjempere har en tendens til å ha bias mot sitt eget hjertebarn, og det har ikke kritikerene. En viktig balanse m.a.o for å se ting for det de er.

Har lest mye om ernæring og jeg ser rasjonalia i både det statens ernæringsråd går ut med (selv om noe av dette i mine øyne er feilslått sosioøkonomsik plantenkning) og det DVP sier og står for (selv om noe av det blir litt drøyt av og til). Fakta er at det finnes like mange meninger om ernæring som det finnes folk. Det er bare å gå inn i materien. Uhorvelig mye rart å finne. Alt fra seriøs forskning til motedietter oppfunnet av folk som vil tjene raske penger på andre sin ulykke.

Jeg jobber ut i fra at alle er biologiske individuelle og en ting er sjelden rett for alle, og da skal man være forsiktig med å selge det som en pakkeløsning som lover gull og grønne skoger til alle. Jeg har selv gått på ketogent kosthold, og det holdt på å koste meg livet, så derfor har jeg nok studert dette temmelig inngående fra mange vinkler enn mange andre.

For tiden jobber jeg med homeostatiske målemetoder for å finne ut av hvordan ulike dietter virker på forskjellige personer, og hva man evt. skal justere på for å få ting optimalt, og en av de tingene ketogent kosthold gjør er å sette kroppen i en tung katabolsk tilstand og dette har sine konsekvenser på belastningsfaktorer, men igjen, det har sine positive virkninger også. Det gjelder bare å se det for hva det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...