TRL Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 For en tid tilbake begynte jeg å irritere meg over at den ene skjermen min var mørkere enn den andre. SÅ ble det helt mørkt noen ganger og andre ikke. En smule irritert har jeg innfunnet meg med at skjermen min nok snart ryker, kjipt for jeg har ikke så daler til å kjøpe nytt om dagen. Vel, i går kveld oppdaget jeg at skjermkortet mitt hadde litt høy temperatur, ja forresten ikke litt, jeg synes 104celsius er ganske varmt, ihvertfall fingeren jeg brukte til å ta på kortet med.... Etter nærmere undersøkelse viste det seg at vifta på skjermkortet har låst seg og ikke går rundt. Og uten kjøling blir det jo hett. Dette er ikke noe nytt utstyr, kortet er av merket Gainward 128Mb nVida 6600GT pci Express. PC det står i er jo forresten ingen "ungsau" lenger den heller, men den har gjort jobben. I går dytta jeg inn en løs vifte jeg koble til slik at den ligger oppå noen kabler og blåser rett på kortet. Nå ligger temperaturen like under 70C i følge Speedfan. Hvor trolig er det at kortet mitt er skadet slik at fiksing ikke er noen vits? Funker tilsynelatende greit nå. Er det vanskelig å bytte vifte på noe sånt? Jeg skrur endel sjøl ellers. Kan man f.eks putte på en vifte utenpå det som ligger der? Har endel vifter av ymse typer liggende. Litt usikker på hva som er lurt her, det er jo sikkert ikke dyrt å kjøpe et nytt kort heller, siden dette er noen år gammelt. Men penger er penger..... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 104 grader går bra. Hadde du fått skade på kortet hadde du nå hatt artifacts eller svart skjerm. Det du kan gjøre er å bytte kjøler på kortet og med det få det under kontroll. Da igjen, om du har PCI-E så kan stortsett skjermkort til prisen av kjøleren danke ut det gamle 6600 kortet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå