Gå til innhold

Fjerne sus og dus i lyden?

Anbefalte innlegg

Hei

En kamerat og jeg har laget en dokumentar. Filmingen ble gjort i fjor sommer og involverte 4 lengre intervjuer med hovedpersonene i dokumentaren. På disse intervjuene var vi nødt til å bruke ett annet kamera (Ett Panasonic 3CCD) enn det vi brukte i resten av filmen (Sony VX2000 3CCD), og er på 2 av intervjuopptakene plaget med meget høyt sus i lyden, noe som ikke ga utslag verken i høretelefoner eller på lydmeteret under opptak.

Vi har nå redigert filmen ferdig, men lyden i disse intervjuene som er stykket opp og spredt rundt i filmen ødelegger totalinntrykket. Jeg har prøvd å hente lyden inn i "GoldWave" og kjørt en noise reduction på det, men da høres det ut som vi er under vann selv om jeg har prøvd å forandre innstillingene. Spørsmålet er derfor :

Er det noen som har noen gode tips til å fjerne høyt sus og dus i videoklipp? Bruker Adobe Premiere 6.0 på ett Pinnacle DV 500 DVD kort, men kan gjerne eksportere lyden til ett annet program for å reparere den. Om lydkvaliteten blir noe forringet er ikke så farlig, fjerningen av sus er det viktigste. Håper noen kan hjelpe.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funket ganske bra, bedre enn Goldwave for i dette programmet kunne man stille hvor sterk noise reduction man ville bruke, noe som ikke går i Goldwave. Men jeg er fortsatt ikke kvitt "under vann-lyden". Er det noen måte å bli kvitt den slik at suset forsvinner uten at bi-lyder blir lagt til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...