sveineo Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Hei Jeg er vant til å bruke W2K. Nå Kjører jeg dual boot med W2K og RH8. Men jeg synes grafikken er så mye gregere i X enn jeg er vant til i W2K. Er det slik at grafikken ikke er helt på samme høyde i X? Har et GForce 2 MX 32MB. Noen steder jeg kan tune dette? Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 HeiJeg er vant til å bruke W2K. Nå Kjører jeg dual boot med W2K og RH8. Men jeg synes grafikken er så mye gregere i X enn jeg er vant til i W2K. Er det slik at grafikken ikke er helt på samme høyde i X? Har et GForce 2 MX 32MB. Noen steder jeg kan tune dette? Du kan bytte Desktop til noe mer ressurs venlig som WindowMaker, BlackBox, du kan også installere driverne til kortet ditt. www.nvidia.org Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 blackbox ? ville heller valgt fluxbox , for blackbox er ikke lenger under utvikling så flux er nok et bedre valg. Lenke til kommentar
FloppyFrank Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 blackbox ? ville heller valgt fluxbox , for blackbox er ikke lenger under utvikling så flux er nok et bedre valg. Det er jeg redd for at er feil, Prosjektet var nede i ei lita stund, det var lite liv siden September 2002. Men er nå oppe igjen. Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Det hjelper enormt å legge inn drivere fra www.nvidia.com, den nye driverpakka til linux er også helt genial Når du har installert driverene så editerer du /etc/X11/XF86config, og setter driver til nvidia og litt sånt, det står beskrevet greit i README'n Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Det er riktig at du må installere NVidias drivere. Les NVidia guiden i FAQ'en. FluxBox er en genial windowmanger, og en videreutvikling av BlackBox. Men den kan jo være litt uvant for en som kommer fra Windoze-miljøet. Der er iallefall en super newbieguide på hjemmesida til FluxBox :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
sveineo Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 Takker, takker... Ja det er driver fra NVidia instalert. Den som følger med RH 8.0. Kanskje jeg skal se litt på den nye pakken. Grafikken fungerer helt greit for kontorapplikasjoner, men grafikken henger mye etter, når man flytter på vinduer. Tux Rider, eller no slikt, var helt umulig å spille. Ellers, takk for tipsene... Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Den driveren som kommer fra RedHat er en generic driver, og er ikke optimalisert. NVidia driverne følger ikke med distribusjonene fordi den er lukket kode Grunnen til at Tux-Racer ikke fungerer er fordi generic driverne ikke støtter aksellerert 3D... MarcelSB Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Før du baller allt for mye med drivere og slikt........... Ta deg en tur på K-menyen og let etter "Desktop Setting Wizard" -> "Step 3: Eyecandy-O-Meter" og juster ned litt der, det hender det hjelper. :wink: Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Kan kanskje dma være av ? Har sett et par eksempler på at akkurat dette har gjort at linux har gått sirup treigt. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Problemet er 110% sikkert at du ikke har installert drivere. Som MarcelSB sa, så støtter de ikke Accelerated 3D. Nye drivere gjør garantert susen. Lenke til kommentar
sveineo Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 Da tror jeg at jeg prøver ny driver da. Skal titte litt på disse windowmangerene også. Det er mye nytt på en gang for meg, men skrekkelig interesant er det. :smile: Lenke til kommentar
zadaz Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 det er driverne!!! skjer akkurat det samme i windows hvis du ikke har drivere til skjermkortet ditt... ting går treigt! Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Da tror jeg at jeg prøver ny driver da. Skal titte litt på disse windowmangerene også. Det er mye nytt på en gang for meg, men skrekkelig interesant er det. :smile: Nettop. Windoze er boooooring! KDE er supert, pent og brukervennlig, men tar opp mye ressurser, så du må ha en box som har baller nok til å kjøre det. Dessuten finnes hundrevis av bra programmer designet for KDE. Fluxbox er superkjapt, stabilt og med litt confing er det også veldig pent. KDE-programmene er lett gjennkjennelige da de aller fleste har navn som begynner på k. X-programmene som du bruker på FluxBox begynner ofte på x, men ikke alltid. Lykke til da :wink: MarcelSB PS: Zadaz, lenge sida vi har sett deg her! Hvor har du vært? Lenke til kommentar
sveineo Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 Takker, takker... :smile: Lenke til kommentar
Klette Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Kjørte akkuratt inn RH9 etter et par forsøk med Gentoo ( pokkers XF86 ) Skal legge inn de nye driverne, men da må jeg avslutte X Ok, det gjør jeg ( Crtl-Alt-Bcspc ) Fett... nei vent, ahh. Der loader RH9 login greia si ja.. hmm Hvordan få denne til å slutte? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 <ctrl><alt>F1 logg inn som root skriv gdm-stop. Så er den død og begravet(til du skriver gdm/restarter maskina igjen) et alternativ er init 4. Kan jo også være lurt med init 1 viss du er paranoid... Lenke til kommentar
Klette Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hjalp lite.... når jeg skriver gdm-stop så starter den : Hvis jeg prøver uten å skrive det, får jeg beskjed om at X kjører.. noen andre tips? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Hjalp lite.... når jeg skriver gdm-stop så starter den : Hvis jeg prøver uten å skrive det, får jeg beskjed om at X kjører.. noen andre tips? i konsoll (ctrl-alt F1), og som root: telinit 3 Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Rediger /etc/inittab, og erstatt "id:5:initdefault" med "id:3:initdefault", reboot, og du er i gang. Funker kanskje også med init 3 gdm-stop Denne er vel bedre siden du da slipper å reboote. Mine erfaringer sier at man slettes ikke trenger å drepe X for å installere driverne. Jeg installerte fra konsole i KDE :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå