jossy Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Helloen.. Dette er en linux-hjelp post.. Runtime r = Runtime.getRuntime(); Process p = null; String[] cmd = {"firefox"}; try { p = r.exec(cmd); } catch (Exception e) { System.out.println(e);; } Koden oppfor fungerer.. Men, hvis jeg skal prøve en kommando, sudo su eller cd eller echo istedenfor å åpne firefox, så får jeg feilmeldingen: java.io.IOException: error=2, No such file or directory Har ikke funnet noe svar på google :/ Lenke til kommentar
___ Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Kommandoer som 'cd' o.l. er ikke eksterne programmer, men interne shell-kommandoer. Så når du får feilmeldingen sier "No such file or directory" er det nettopp fordi det ikke finnes en fil med navnet 'cd'. Hilsen Werner Lenke til kommentar
jossy Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Jeg fikk til det jeg skulle få til gksudo gjorde susen! Hvis du er interessert i koden, det er for å slippe å starte apache serveren min hver gang gjennom terminal: Runtime r = Runtime.getRuntime(); Process p = null; String[] cmd1 = {"gksudo", "/opt/lampp/lampp", "start"}; String[] fr = {"firefox", "http://localhost"}; try { p = r.exec(cmd1); p = r.exec(fr); System.out.println(p.getOutputStream()); } catch (Exception e) { System.out.println(e);; } Endret 3. april 2009 av jossy Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Shell scripting er vel bedre egnet for dette, enn å skrive et program i Java. Lenke til kommentar
jossy Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Shell scripting er vel bedre egnet for dette, enn å skrive et program i Java. Jo men jeg skulle øve meg på swing (GUI i java).. Så lagte et lite panel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå