Gå til innhold

Audigy og 5.1 i Windows 2000

Anbefalte innlegg

Jeg har 5.1 høytalere til pc'en og får bare lyd i de to forran.....

Før da jeg brukte Windows XP så hadde jeg ikke det problemet :( '

siden jeg da kunne ordne det i kontrollpanel -> Lyd instilninger mm

Men det er ikke en slik i 2000 .

Er det noen som vet hvilken driver jeg må bruke for og få lyd i alle høyttalerene ?????????????????

Jeg har Audigy 1 platinum ... og Megaworks 5.1 THX550

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan du ikke gå til hjemsiden til Creative og titte hvilken drivere som er nyest til XP?

Joda skulle ikke være noe i veien for det :D men problemet er at jeg ikke bruker XP :o :(

Jeg har lastet ned den nyeste driveren som var til 2000 og Xp men jeg får fremdeles ikke 5.1 .

Jeg fant en meny som lignet på den i xp (den der du stiller inn om du har 5.1 eller stereo mm) i 2000 som var gjemt i egenskaper til Lyd hihi og stilte til 5.1 der ... jeg var spent da jeg åpnet winamp og trykket på en sang for og høre lyd i bakhøyttalerene også , men nei ingen lyd i dem fremdeles..

JEG MÅ HA 5.1 .... det må da være noen som har 5.1 og audigy og bruker 2000 som har hatt dette problemet plzzzz HJELP MEG

Lenke til kommentar
Støtter ikke 2000 5.1 ... hva skitt det kan ikke være sant ????

creative kan ikke forvente at alle kjører XP som er ganske dyrt om du kjøper det....

De kan ikke selge 5.1 høytalere

Er vel ikkje Creative sin feil isåfall. det gjeld alle fabrikatane av lydkort dette. Eg prøvde både med Creative og det integrerte lydkortet mitt med same resultat. :(

Win98, WinMe og WinXp støttar iallefall flerkanal.

Windows 2000 er jo meir beregna på bedrift og pro markedet og har jo også dårlegare spill støtte f.eks.

Mulig at eg tek feil men...

Vil også tilføye at mitt Audigy kort fungerte dårlig under Xp (knitrelyd) :evil: , og eg har nå skifta til terrartec som fungerar jättebra. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm jeg ble ikke helt ferdig på den forje posten min ..

Jeg mente at dem ikke kan selge 5.1 systemer når du må ha XP eller 98 (NO WAY) for og få 5.1

Er det altså ingen mulighet for og få 5.1 i 2000 ?

virker rart for meg :-?

hmm litt dritt siden det virka som 2000 var bedre....på min pc'da.....eller med mitt oppsett da for f***'s sake....

Vi har et Trådløst Netverk skjønner dere .... wireless USB adapter :grumpy: høres kult ut ikke sant :cry:

Jaja .. det f*cka i XP da det hang seg og skit i cs og andre spill (over internet) Men det virka i 2000 da jeg fikk instalert drivere skikkelig (tror jeg)

Derfor bruker jeg ikke XP .........

Lenke til kommentar

Sliter litt her med og få lyd i de bakre høytalerne ..... som du kansje vet.

Kjører audigy og 5.1 uten problemer. Har du elstern dekoder eller bruker du den innebygde? Hvis du har ekstern må du slå av dekodingen på lydkortet.

Lyd i de bakre kommer kun dersom du har en AC3/DD5.1 lydkilde som benytter de bakre kanalene, SVJV.

Lenke til kommentar

jeg har windows 2000 professional og har audigy 1 player og jeg har 5.1. fungerer strålende. jeg bruker creative inspire 5.1.

installer alle program som følgte med audigy kortet ditt. åpn Creative -> Sound Blaster Audigy -> Audio HQ. det åpner du "Speaker", og der kan du velge hvilke høgtalere du har, om det er 2.1,4.1, 5.1...

håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...