HDSoftware Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Heisan folkens Jeg trenger å splitte et felt fra databasen inne i viewet fordi jeg skal kunne sortere på filetternavnet til en fil som er representert i et view. Hvordan klarer jeg gjøre det? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 noe lignende dette, kommer an på databasen du bruker, og hvor generisk du skal ha det. ORDER BY substr(feltnavn, length(felttnavn)-3, length(feltnavn) Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Du forutser nå at fil extension er på tre bokstaver. Må finne det siste punktumet og ikke bruke tallet 3. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Du kan jo se om du finner en string funksjon for å finne indeksen til et spesifikt tegn da.. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Har funnet det, men side verdien kan ha flere instanser av "." så må jeg lete fra høyre siden. Tror jeg fant en løsning ved å benytte en kombinasjon av REVERSE, charindex og substr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå