Gå til innhold

Norton Personal Firewall

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg har akkurat installert NPF2003 og lurer på om det blir dårligere med Internett etterpå ?

Jeg har bredbånd og lurer på om NPF gjør det tregere eller ødelegger noen fordeler(tilgang til andre sider o.l) ???

Jeg bruker f.eks. Kazaa for å laste ned filer fra kjente, går det da tregere, jeg får ofte spørsmål fra NPF om at noe vil koble til Internett.

Hva er det jeg må passe på når jeg bruker NPF, finnes det andre og bedre programmer som sørger for sikkerhet over Internett ?

Jeg kan rett og slett ingenting om slikt, kan noen hjelpe???

Takker så mye

Filoth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei!

Jeg har akkurat installert NPF2003 og lurer på om det blir dårligere med Internett etterpå ?

Nei det blir bare sikrere, selv med standard oppsett, og enda bedre med custom oppsett

Jeg har bredbånd og lurer på om NPF gjør det tregere eller ødelegger noen fordeler(tilgang til andre sider o.l) ???

Nei det blir ikke tregere internet av den grunn. Og nei den hindrer ikke tilgang til sider, du selv ikke har bedt om.

Jeg bruker f.eks. Kazaa for å laste ned filer fra kjente, går det da tregere, jeg får ofte spørsmål fra NPF om at noe vil koble til Internett.

Fra kjente :lol:, nei ikke tregere.Det er en av fordelene at du kan få sperret programmers tilgang til internet og andres tilgang til din maskin

Hva er det jeg må passe på når jeg bruker NPF, finnes det andre og bedre programmer som sørger for sikkerhet over Internett ?

Husk og også ha antivirus og fex adaware. men uansett, hvis noen med peil absolutt vil inn på maskinen din, så klarer de det uansett.

Husker ikke hvilket dep i usa som har en haug med HW firewaller etter hverandre, og folk har kommet igjennom der også.

Sånn jeg ser det, så kan programmer som NIS og zone alarm, hindre at noobs som bare skal prøve, og ikke har noen spes kunnskap om hackin/kracking, faktisk klarer det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...