iamluka Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Bruker: iamluka Utfordring: Mennesker og gatebilder Deltakernivå: Pingle Utstyr: Nikon D90 og alle objektiver jeg har til rådighet + stativ. Ganske ny med speilrefleks så å ta bilder jeg blir fornøyd med kan bli en utfordring i seg selv. I tillegg blir å ta bilder i RAW en ekstrautfordring da jeg aldri har gjort dette før. 1. april - Trikkeholdeplass 2. april - Travel Karl Johan 3. april - Jenta med lyset 4. april - Lørdag på Oslo City 5. april - Tunnel of love 6. april - Skål 7. april - Har du en slant? 8. april - To gode venner 9. april - Tre generasjoner 10. april - Lengtende 11. april - På to hjul 12. april - Turistene 13. april - Selvportrettet 14. april - Trist 15. april - Salg 16. april - Våte bukser? Nei takk! 17. april - På med solbrillene 18. april - Særpreg 19. april - Livet er hardt 20. april - Skulle ønske jeg hadde råd 21. april - Arbeidsom 22. april - Alene mot keeper 23. april - Bon appétit 24. april - Myke toner 25. april - Skyggen som går 26. april - En trøstende klem 27. april - To benker 28. april - Veien tok slutt 29. april - Vår i byen 30. april - Utepils Endret 3. mai 2009 av iamluka Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 (endret) 1. april - Trikkeholdeplass Jeg hadde egentlig ikke tid til å ta bilder denne dagen, men jeg rakk å ta dette. Er egentlig ikke så veldig fornøyd, men håper å vise forbedring i løpet at Aprilfesten. 1/1250 s f/2.8 iso 200 73 mm Endret 3. april 2009 av iamluka Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 (endret) 2. april - Travel Karl Johan Stelte meg opp i Karl Johan med kameraet. Er litt mer fornøyd med dette bildet. Ja takk til kritikk. 1.6 sek iso 100 f/25 29 mm Endret 3. april 2009 av iamluka Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Spennende med bruk av lang lukkertid på mennesker, bra gjort. Men på den andre siden er himmelen og noen av bygningene totalt utbrente. Burde kanskje eksponert anderledes? Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Enig meg Vultur her. Jeg synes lukkertiden ser veldig "riktig" ut i den forstand at menneskene som beveger seg blir akkurat passe "blury". Lengre tid og de ville bare blitt ugjenkjennelige myke striper.... God effekt, selv om de lysere delene av bildet er utbrente! Endret 3. april 2009 av magnus.o Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Enig med de to foran meg. Trikset her er å bruke et ND-filter (nøytralt gråfilter). Da kan du benytte lenger lukkertid uten å brenne ut hus og himmel. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Enig, effekten er definitivt interessant, men bildet blir litt ubehagelig å se på når det er såpass vasket for detaljer. Du kan godt få noen av regnskyene våre Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 En billgere form for ND-filter er jo å vente til skumringen, og ta det når det er akkurat passe mørkt. Jeg synes også lukkertiden ser passelig ut for å fange bevegelsen til fotgjengerne. Du har i alle fall forstått dette med Utfordringer. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Takk for alle kommentarer! Da har jeg noe å ta tak i! Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 (endret) 3. april - Jenta med lyset 1/2 sek iso 250 f/5.6 35 mm Endret 6. april 2009 av iamluka Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Det sterkeste så langt. Her er stemningen gjennomført. Liker også delingen mellom mørke foran og lysere bak den mystiske hovedpersonen. Jeg tror (men håper ikke) at du får problemer med å fortsette denne progresjonen gjennom en hel måned. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Tusen takk.. jeg skal gjøre mitt beste for å opprettholde denne trenden. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 (endret) 4. april - Lørdag på Oslo City Tatt på Oslo City. 1/2 sek. iso 200 f/22 24 mm Endret 6. april 2009 av iamluka Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Her har du både fått til nok bevegelse og riktig eksponering, siden det var passe mye lys innendørs (jfr. 2. april). Jeg tror s/h var et lurt valg på dette bildet. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Her var det både symmetri, og mye å se på.. Passet bra med en senere lukkertid her. Flott fanget! Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Det siste bildet var knall! Rett og slett. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Tusen takk for kommentarer! Setter pris på det! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg må bare slenge meg på og si at dagens fangst er bra. Selv et moderne shoppingsenter som Oslo City gjør seg i sort/hvitt. Tom Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 5. april - Tunnel of love Som noen andre her, var jeg også en liten tur på Akershus festning i dag, og da endte jeg opp med dette. f/2.8 1/250 sek. iso 200 44 mm Lenke til kommentar
lessis Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 5. april - Tunnel of love Som noen andre her, var jeg også en liten tur på Akershus festning i dag, og da endte jeg opp med dette. Jeg tok også flere bilder av denne tunnelen, fikk her ideen å konvertere til s/h - takk. Fint komponert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå