Gå til innhold

For oss som hater Steam, Live osv osv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Steam var egentlig ein god konkurrent mot pirat-kopiering, det fekk iallefall meg til å kjøpe mykje fleire spel!

Men etter dei skifta frå dollar til euro, har eg ikkje kjøpt noko.

Einaste DRM osv. har gjort er å ødelegge for folk som faktisk kjøper spelet. uansett kva dei finner på er det alltids nokon smarte som kan knekke det. Det er på tide dei tenker nytt!

Lenke til kommentar

Og du fatter ikke takknemlig jeg er for det Perrern :D Urge på store flasker er en gave i seg selv :D

Spill produsentene legger inn bare mer og mer DRM osv. ettersom tiden går. Og jeg er enig med at det fungerer ikke. Det finnes altid folk der ute som klarer å knekke koden osv. og legger disse ut som torrents el lign.

Denne dra kampen vil jo til slutt få folk til å lase ned spill som torrents da det vil tilslutt ta over 1 time før du kan få spilt spille man har kjøpt lovlig.

Og jeg merker jo hva slags spill jeg laster ned og hvilke jeg kjøper. Spill med for mye krims krams av checks å DRM osv... De blir lastet ned så jeg bare kan slappe av med spille uten å tenke en tanke på om " har jeg nett nå?, Er serveren oppe så jeg kan få spilt i det hele tatt?, Hvor lang tid må jeg sitte å laste ned de forbanna patchene nå da som jeg i første hånd ikke har bett om å få lastet ned?, osv osv osv osv "

Men de spillene som ikke har all denne ****** går jeg med glede å handler. Som f.eks Supreme commander. Jeg vet det spillet ligger som torrent. Men det eneste jeg tjener på å laste ned det spillet er jo kroner. Greit nok å spare litt kroner, men siden de i mine øyne har laget et artig spill som jeg liker, å på toppen av det ikke har lagt inn noen forstyrende elementer. Ja da fortjener de utbytte de får når jeg handler. Sponser gladelig bra spill. Men ikke pokker om jeg sponser bra spill som har all mulig ekstra møkk. Patcher? la meg laste de ned selv om jeg vil. Checks bla bla bla... Jeg har kjøpt det for pokker! La meg være!

Det jeg ikke forstår er det. Si du kjøper et spill. Taster inn en cd key. Du blir koblet opp mot en server som skal validere den nøkkelen. Den validerer deg. Du spiller. Neste dag. starter spillet igjen... så må du koble deg opp imot den samme serveren igjen! for å validere... igjen.. hadde de bare laget et system som gjør at du må verifisere deg en gang så er det greit. Men hver gang du skal spille spillet blir i lengden irriterende. Og ikke glemme.. " Kan ikke se at du er logget til et nettverk " trykk "ok eller cancel" samme hva du da trykker så blir du sparket ut av spillet DU har kjøpt. fordi spill industrien gjør dette for å forhindre piratvirksomhet. Fatter de ikke at det ikke funker??? Hva en de finner på for å stoppe dette så finnes det en "johan" i et blått hus som klarer å knekke det som måtte komme av sperrer...

er en grunn til at ordtaket " can`t beat them, join them " ble laget.. synd at industrien er forbanna trege til å forstå dette... Mulig de presser grafikk, AI osv fremover. Men i dette tema er de så langt tilbake i tid at de ikke har kommet frem til hvordan man lager et hjul...

Lenke til kommentar

Skal si at jeg er meget enig i at Live er hestemøkk og plageri for pc spill.

Men steam derimot, jeg bruker steam vær dag og syns det er ganske genialt program. Enkelt og holde følge med friends listen og alle spillene har du i accounten.

Eneste jeg virkelig hater med steam nå til dags er euro prisinga...

Lenke til kommentar

100% enig med OP. Alle spillprodusenter tror de er verdens navle, og at alle skal bry seg om spillet deres og aldri spille noe annet. Det er feil. Jeg gidder ikke være logget på Steam for å spille ett spill, Live for noe annet, MSN for det tredje, Rockstar Social club for å spille GTA4 (originalt, funker forøvrig ikke i det hele tatt), og ALLE LIGNENDE TING!!!!

Jeg unngår konsekvent slike spill, og betaler ikke for DRM. Så lenge de beste versjonene av spill er de man får i form av torrents, vel.. jeg har nå tatt mitt valg her.

Dessuten sitter jeg ikke med en million terrabyte diskplass for å gnu med CD'er og DVD'er lengre. Cracka spill + nocd patch = gamerheaven!

Med unntak av et par MMO's og strategispill kjøper jeg ikke spill til PC. Da spiller jeg heller konsoll. Warhammer Online og World in Conflict er de siste unntakene der. De gjør seg best på PC, og oppfører seg relativt høflig.

Problemet mitt er ikke at jeg ikke har råd til spill, det er at jeg ikke betaler for dritt og kunstige begrensninger på produktet mitt. Dessuten spiller jeg en del på laptopen min også, og det er ikke alltid den har nettilgang. Noe jeg heller ikke bør trenge for singleplayer spill.

Ironien ligger i at kopibeskyttelsene gjør at man må laste ned piratkopi av spill man har betalt for, for å bruke dem på en fornuftig måte! Da er det sikkert nesten ingen som slutter å betale i det hele tatt etterhvert...

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar
Selvfølelig er det kjipt med alt mulig anti-pirat dritt på spill, men prøv også å se det fra deres side. Det er der ikke bare for å irritere deg :)

Selvfølgelig, men spillene som har alle disse anti-pirat styret blir allikavel piratkopiert og lagt ut på internet uten "anti-pirat" tullet, og dermed går det bare utover de som kjøper lovlig.

Lenke til kommentar

Problemet er at produsentene misforstår avhengighetsforholdet. De tror fremdeles det er de som setter premissene. Det som burde være interessant for dem i en piratsituasjon er kun at de kanskje mister et salg, ikke hva som skjer i stedet. En butikk må være bra for at folk skal gidde å handle i den. Jeg handler på Meny. Det er ingen forbrytelse mot Rema.

Lenke til kommentar

mm, det har faktisk litt med markedsføring å gjøre, og mye med kvalitet. Hvis noen hadde laget et spill som var på det nivået som Yatzee beskriver som: The ultimate kultural gift to man and the core for atleast 2 types of cancer. Da ville nok veldig mange ha kjøpt det.

Det som kanskje er litt ironisk er at mange av de spillene med DRM blir lastet ned mer. Se på Spore for eksempel :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...