Gjest Otthersern Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg sliter med sterkt indre motstridende dualiteter: Jeg er på den ene siden et rasjonelt, analyserende og tenkende menneske, men på den andre siden et instinktiv og biologisk drevet menneske. For å ta noen eksempler: • Det rasjonelle i meg ønsker så lite jordlige goder som mulige, mens det instinktive i meg ønsker så mye som mulig. (Jeg elsker godt design og dingser) • Det rasjonelle i meg ønsker å lære så mye mulig om ett tema, mens det instinktive i meg ønsker å lære ingenting om alt • Det instinktive i meg ønsker å stole på andres ønske om å gjøre godt mot andre, men det rasjonelle i meg sier at de kun ønsker å gjøre det som er godt for seg selv. • Det instinktive i meg sier at jeg er mye smartere enn andre, mens det rasjonelle sier at jeg er mer enn tretten på dusinet. Mao. jeg sliter både med selvdisiplin, -beherskelse og -tillit (sistnevnte i både positiv og negativ retning). I tillegg til dette sliter jeg med utrolig kortsiktig. Jeg føler ingen tilfredshet for oppfyllelse av langsikte mål, men en sterk tilfredshet av kortesiktige mål. Av alle mine problemer er kanskje dette det som hindrer meg mest. Jeg ønsker å opprettholde langsiktige bånd til andre personer, men greier det ikke. Jeg ønsker å holde kontakt, men når ikke de har ingen noen kortsiktig nytte dropper jeg kontakten. Det å lage nye venner, eller mer bestemt bekjent til venner, er et problem for meg. Jeg kan ikke stole på de, og vet ikke hvilke virkemidler jeg skal bruke for at de stoler på meg. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Sett deg langsiktige mål som består av en lang rekke kortsiktige mål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå