Gå til innhold

Legge til en applikasjon i Windows uten installasjon.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå overført World of Warcraft til en annen PC og har litt problemer. Det har seg sånn at Windows ikke vil oppdage det og jeg finner ingen funksjon i Windows 7 som gir meg mulighet til å legge dette programmet til slik at Windows klarer å lokalisere det. Det jeg tenker på er å få World of Warcraft til å dukke opp i "Programs and Features" listen. Er dette mulig eller må jeg installere det med CDene slik at windows legger til systemfilene som kreves for at det skal dukke opp i listen?

Programmet funker som det skal alikevel, da. Men vil bare få Windows til å skjønne hvor spillet ligger.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har nå overført World of Warcraft til en annen PC og har litt problemer. Det har seg sånn at Windows ikke vil oppdage det og jeg finner ingen funksjon i Windows 7 som gir meg mulighet til å legge dette programmet til slik at Windows klarer å lokalisere det. Det jeg tenker på er å få World of Warcraft til å dukke opp i "Programs and Features" listen. Er dette mulig eller må jeg installere det med CDene slik at windows legger til systemfilene som kreves for at det skal dukke opp i listen?

Programmet funker som det skal alikevel, da. Men vil bare få Windows til å skjønne hvor spillet ligger.

Takk!

Dette er nok fordi det ikke ligger i "Registery" (til Windows..)...

Tror ikke du får gjort så veldig mye med det, hvis man ikke har kjenskap i Registery filene i Windows 7. Det er heller ingenting man burde leke med! Men sånn teknisk sett så skal det vel være mulig..

Kan være du kunne sjekka om du finner no Registery fil i WOW mappa di, tror noen spill har det. Så bare kjører du den også skal den bli registrer av Windows.. (usikker på om det finnes, kan være det bare var på gamle spill :blush: )

Hvorfor brukte du ikke CD/DVD-er egentlig? :p

Lykke til !

Endret av DoraB
Lenke til kommentar

Vel, hele problemet var at en installasjons fil ikke fant WoW.exe. Så derfor regna jeg med at det var fordi det ikke var installert på riktig måte. Men, jeg fant et trikks på support forumet til WoW. Der stod det at om jeg høyre klikker på WoW.exe og velger "run as administrator" så lager Windows en registry fil som er knyttet mot WoW.exe filen. Og da funket installasjonen.

Så jeg fikk løst det til slutt :)

Grunnen til at jeg ikke installerte det selv, men overførte, er pga at det er ekstremt mye som må oppdateres via en updater og det tar vel ca 5-6 timer.. Så er litt lettere å bare overføre det fra en anne PC som allerede har det instalert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...