hyperguy Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg sitter og vurderer å kjøpe meg en gigabit switch. På noen switcher ser jeg det er mulighet til å koble til fiber via en SFP. Ikke det at jeg har behov for fiberen, men er det da en slik kabel man bruker for å koble sammen f.eks 2 switcher? Fibersnor LC/PC - LC/PC Duplex http://www.eidolon.no/display.aspx?menuid=29&prodid=384 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) fiber brukes gjerne til servere, eller til andre switcher/backbone om et lengre strekk hvor en standard cat5/6 ikke vil være en bra løsning. fiber brukes også stortsett for faste installasjoner istedenfor patching mellom switcher da de ikke tåler like røff behandling som cat5/6. Endret 2. april 2009 av cruzader Lenke til kommentar
hyperguy Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 fiber brukes gjerne til servere, eller til andre switcher/backbone om for langt til bruke cat5/6. Ni Hao til deg også Jeg skjønner at fiberkabel brukes der det er behov for lengre lenger enn 100meter. Det jeg lurte på var om det var denne typen kabel som man brukte: http://www.eidolon.no/display.aspx?menuid=29&prodid=385 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 skumleste posten så mistolket det litt da ikke vært særlig borti fiberdelen av nettverk utenom basicen, men står endel om small form-factor pluggable (SFP) på wikipedia Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Du har valgt riktig med LC\LC men du bør kjøpe Multimode SFP og fiberkabel og ikke singelmode som brukes til store avstander i tillegg til at det sannsyneligvis er dyrere. Endret 3. april 2009 av Knopfix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå