Gå til innhold

Lade iPod med PC uten at den glemmer hvor den er i avspillingen

Anbefalte innlegg

Ok, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulere denne emnetittelen, men jeg skal i hvert fall prøve å gjøre problemet mitt så tydelig som mulig.

Jeg har tidligere hatt flere iPod'er, så jeg har derfor en fin liten samlig med veggladere. Problemet med min nye 4.gen Nano, er at den ikke fungerer med noen av disse veggladerene (pga firewire). Dermed så må jeg ty til lading via PC, men når jeg plugger spilleren til PCen, da glemmer den hvor den var i avspillingen. Jeg må altså jeg starte tilfeldig avspilling på nytt etter at jeg har koblet den fra PCen.

Så hvis jeg har hørt f.eks 200 av 800 sanger før spilleren må lades, da må jeg begynne på nytt på sang 1 av 800 igjen. Dette virker kanskje ikke som et stort problem, men foretrekker så absolutt å ha muligheten til å fortsette der jeg slapp, slik at jeg slipper å høre de samme sangene jeg nylig har hørt.

Jeg vet at det finnes en vegglader som benytter seg av USB, men det hadde vært greit å kunne bruke mine utallige PC-kabler til ladingen samtidig som jeg unngår dette problemet.

Så det jeg lurer på, er om det finnes en måte å koble en iPod til en PC uten at avspillingen nullstilles? Jeg skulle ha likt å hatt muligheten til å sette den i en modus som gjør at når den kobles til, da skal den kun hente strøm. Jeg har allerede satt den til at iTunes ikke blir automatisk åpnet, men dette har ikke utgjort noe forskjell.

Hva er dommen, må jeg gå til innkjøp av en ny vegglader?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God tanke, men det blir dessverre ikke helt det samme. Jeg hopper jo over en del sanger, og disse blir da ikke registrert som avspilt og forblir derfor i spillelisten når denne fornyes. Ideelt sett skal disse komme på spillelisten igjen før jeg har hørt eller hoppet over alle andre sangene også.

Men men, det koster bare en tohundrelapp for en vegglader nå, så da får jeg kjøpe en slik en.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt på at det kanskje finnes billige tredjeparts ladere, men jeg fikk uansett laderen jeg var ute etter da jeg i dag vandret inn på Expert Klingenberg. Jeg visste ikke engang at denne butikken eksisterte, men jeg ble ganske imponert over hvor fin den var. Jeg måtte betale 50 kr mer enn den koster på nett, men portoen alene ville gjort den dyrere på nett om jeg ikke skulle ha kjøpt andre ting samtidig.

Lenke til kommentar
God tanke, men det blir dessverre ikke helt det samme. Jeg hopper jo over en del sanger, og disse blir da ikke registrert som avspilt og forblir derfor i spillelisten når denne fornyes. Ideelt sett skal disse komme på spillelisten igjen før jeg har hørt eller hoppet over alle andre sangene også.

Men men, det koster bare en tohundrelapp for en vegglader nå, så da får jeg kjøpe en slik en.

Du kan også lage en smart spilleliste med sanger som har blitt hoppet over de siste X antall dager, og kombinere dem... vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...