KoN_Raptor Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hallo Vi er en klasse ved NTNU som skal på tur til Australia, og må derfor samle inn penger for felles betaling av ting og tang. I den forbindelse må det opprettes en konto. Denne kan naturligvis ikke stå i et navn til en person (meg). I verste fall er det snakk om 7-8000 kroner for over 30 personer (240 000 kr +). Jeg hørte med banken, og jeg må få et organisasjonsnummer fra brønnøysundregisteret/enhetsregisteret. Problemet her er at jeg leste følgende: Enheter registrert som lag/forening er MVA-pliktige for beløp over 140 000 kr. Vil dette også gjelde oss som kun skal samle inn penger for felles betaling? Har prøvd å få svar fra skattekontoret uten hell. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få opprettet en konto? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Dette gjelder vel kun inntekt over 140 000. Ikke "egenkapital" Lenke til kommentar
KoN_Raptor Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Men når det kommer penger på konto, så regnes vel det som en slags inntekt uansett. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Nei, det kan vel være innskutt egenkapital. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå