Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hacking av nettside

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som vet hvordan man hacker en nettside? (som f.eks nFF) eller er det bare dumt å prøve? Går det evt an å lure nettsiden så jeg ikke er bannet lenger eller gjøre noe så den ikke husker ipadressen eller hva den gjør, fordi jeg får ikke logget på med noen av pcene i huset nå... Tips?

Takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Noen som vet hvordan man hacker en nettside? (som f.eks nFF) eller er det bare dumt å prøve?

Dumt å i det hele tatt vurdere å prøve, er absolutt ikke lov per norsk lov ;)

ja, det er kanskje dumt å prøve, men det må jo være en måte så jeg kan komme meg inn igjen? igår var jeg bannet fram til 1. mai og idag var jeg plutselig bannet for alltid, noe galt må ha skjedd... så har jeg jo vært så smart at jeg har huket meg av på "Husk meg" så den husker meg og jeg har da heller ingen mulighet til og lage ny ruker, logge inn som en annen bruker eller spørre hvorfor jeg har plutselig mens jeg var bannet blitt bannet for alltid.

Lenke til kommentar

Ærlig talt. Er det rart du ble bannet, tror du? Du er klar over at de har systemer som hjelper til med å både spore opp (brukeren, ikke personen) og holde øye med folk som har blitt bannet og har registrert seg på nytt. Kan se for meg at de også unnlater å gjenbanne slike på en stund, kun for å sanke opp informasjon om vedkommede.

Edit: Ble ikke du uansett midlertidig utestengt? Dette vil vel garantert medføre permanent utestengelse. Minnes at du sa fuck nFF, så hvorfor ønsker du i det hele tatt komme inn igjen?

Endret av kenwi
Lenke til kommentar

Bruk nå hvertfall rett ord om det du har tenkt å gjøre. Når du skriver at du har lyst å hacke en nettside så bruker du ordet hacking feil. En hacker er en som har ønsker å lære seg så mye som mulig om teknologien bak systemer og hvordan det fungerer. Det du ønsker å gjøre er å få tilgang til et system du ikke har tilgang til. Det du gjør da er Cracking!

Problemet er at folk uten peiling bruker ordet hacker om noen som bryter seg inn i datasystemer. Og siden media og mange vanlige brukere ikke har noen ide om hva forskjellen på en hacker og en cracker er så brukes ordene feil og om hverandre i en herlig blanding.

The Jargon File, a compendium of hacker slang, defines hacker as "A person who enjoys exploring the details of programmable systems and how to stretch their capabilities, as opposed to most users, who prefer to learn only the minimum necessary." The Request for Comments (RFC) 1392, the Internet Users' Glossary, amplifies this meaning as "A person who delights in having an intimate understanding of the internal workings of a system, computers and computer networks in particular." These hackers are disappointed by the mass media and mainstream public's usage of the word hacker to refer to security breakers, calling them "crackers" instead.

The difference between hackers and crackers is that where hackers use their skills and knowledge to learn more about how systems and networks work, crackers will use the same skills to author harmful software (like viruses, trojans, etc.) and illegally infiltrate secure systems with the intention of doing harm to the system. True hackers don't participate in these activiities and generally frown upon them.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hacker_(programmer_subculture)

Many computer programmers insist that the word "hacker" applies only to law-abiding enthusiasts who help create programs and applications or improve computer security. Anyone using his or her skills maliciously isn't a hacker at all, but a cracker.

Crackers infiltrate systems and cause mischief, or worse. Unfortunately, most people outside the hacker community use the word as a negative term because they don't understand the distinction between hackers and crackers.­

http://computer.howstuffworks.com/hacker2.htm

Det å omgå en sperre av IP er så enkelt at selv mor kan klare det og har ingenting med hacking å gjøre. Det er også relativt lett å opprette en ny konto med annet navn og personalia, dette har heller ikke noe med hacking å gjøre.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man hacker en nettside? (som f.eks nFF) eller er det bare dumt å prøve? Går det evt an å lure nettsiden så jeg ikke er bannet lenger eller gjøre noe så den ikke husker ipadressen eller hva den gjør, fordi jeg får ikke logget på med noen av pcene i huset nå... Tips?

Du innbiller deg vel ikke at de vil slippe deg inn igjen på forumet dersom du bryter deg inn på serverene deres?

Lenke til kommentar

Assa jeg ble bannet for å legge ut samma tråden flere ganger og så stod det på den derre banmeldingen: Ta lærdom når vi sletter postene dine neste gang eller noe...

så skulle jeg logge på neste gang å da stod deT: Prøv å vær høffelig neste gang, eller nei. det blir ingen neste gang... aner ikke hva jeg skal kunne ha gjort dem der inne for at de banner meg for alltid og ber meg oppføre meg pent når jeg er bannet derifra, das kna jeg jo liksom ikke legge ut noen tråder eller noe hvor jeg er uhøffelig, så aner ikke hva som skjer jeg nå..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...