fb60 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hei! Jeg er i markedet for en Full HD LCD-TV om dagen. Prisklasse: 6-8000 kroner, men så klart, jeg kan strekke meg om det er nødvendig. Størrelse 42" Tven skal brukes til følgende: - TV-titting via analog kabel (senere digitalt tenker jeg) - Se på film fra PC via HDMI (+ VGA innimellom) - DVD Skal kobles opp mot et eksternt stereosystem. Jeg har sett på ulike varianter av TV. Netshop har endel "billige" LCD-tver om dagen, og jeg har sett meg ut to Sony-modeller som for meg virker aktuelle. Har lagt ved en sammenligning på disse to. Ser den som koster tusenlappen mer har bedre kontrast og diverse andre features. Jeg er ganske grønn på dette med flat TV'er, og derfor trenger jeg din hjelp! De jeg har funnet fram er følgende: Sony KDL-40D3500 Sony KDL-40L4000 Jeg trenger derfor litt hjelp med å skjønne hvorfor den ene koster 1000,- mer enn den andre. Har lagt ved en sammenligning av disse to. Har også sett litt på en ikke-Full-HD tv fra LG: LG 42LG2000, men vet ikke hvor bra denne er. For å oppsummere kort: - Jeg regner med at det er verdt å bruke 500 kroner på å kjøpe Sonyen i stedet for LGen pga Full-HD. Er det derimot verdt å bruke 1000,- ekstra på å gå opp til den bedre Sony TVen? Tusen takk for alle svar. Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Har fått tips om denne TVen i stedet. Hva sier folket? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 I forhold til bruken din så er det mulig du burde vurdere en plasmaskjerm. LCD-ene du har valgt deg ut er eldre modeller og ingen av dem vil levere overbevisende på verken DVD eller SD(standard tv signaler). Så lenge du har en skjerm som er under 50" og du sitter ved vanlig sitteavstand så vil du ikke klare å se forskjell på HD og HD-Ready. LG PG6000 og PX80 er begge plasma modeller fra 2008 som danker ut alle de andre tv-ene du har valgt deg ut. Du vil få et bedre sortnivå, høyere nativ kontrast og ikke minst raskere responstid slik at bevegelsene blir myke og korrekte. Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Men vil det ikke være fare for innbrenninger? Har hørt mye om dette, og er engstelig mtp PC bruken. Det er også litt negativt at de må transporteres ståendes Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Sony KDL-4000 har fått mye bra kritikk, men jeg og tror at for ditt bruk så ville du fått mye mer for pengene ved å velge LG PG6000 eller Panasonic PX80. Siden du så og si ikke kommer til å ha noe hd-signal (med unntak fra film via pc), så vil du få mye mer for pengene ved å investere i en god tv som kun er hd-ready. Det er først og fremst panelet og bildebehandlingsteknologien som avgjør om en tv er god, og der er helt klart de ovennevnte tv'ene bedre enn Sony'en. Men som et tips så kan jeg si at du får Philips 7403 i 42" for ca 8.500,- nå. Det er en tv som er klart bedre enn de som er nevnt her, og den har full-hd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå