Gå til innhold

Hvilke wlan usb-adaptere gir ikke lag spike i Vista?

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd to adaptere hittil, Jensen airlink 7554 og en annen fra Belkin. Felles for disse er at de begge gir lag spike nøyaktig hvert 60. sekund på rundt 1000 ms. Dette er ikke holdbart. Tror de begge er produsert i en tid da kun Win XP fantes (bilde av XP-vindu i service-heftet til Jensen).

Har hittil trodd (utfra det jeg har lest) at det er Vista sin WLAN Autoconfig, men det kan det ikke være siden andre folk ikke får spikes med andre adaptere.

Så om du bruker Vista og et usb-adapter som ikke gir disse spikene, please post her og fortell hvilket du har.

Screenshot fra en bruker på et annet forum...

2265283837_5fb5702df4_o.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker selv WLAN Optimizer, fungerer med Belkin men ikke med Jensen. Tenkte jo jeg skulle bytte ut den fra Belkin med Jensen, da den muligens er på tur til å ta farvel. Men kan jo prøve med Vista Anti-lag. Det jeg vet er at noen får disse applikasjonene til å fungere med sitt adapter, andre ikke.

Om det nå er M$ sin feil, så er det ganske utrolig at de ikke har klart å fikse dette enda :ohmy:

Lenke til kommentar

Hei, trådstarter. Hvorfor monterer du ikke et nettverkskort inni maskinen med mindre den er bærbar? Det er da mye bedre og kan kanskje gjøre det sånn at du ikke får problemer.

Forøvrig hadde jeg heller brukt kabel. Jeg kjører selv rundt 25m kabel til et punkt der jeg har PS3,Xbox,Xbox30 og stasjonær. Det er en fin løsning.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Ja, har tenkt på kort, mulig det vil være en mer stabil løsning. Problemet da er at man ikke kan flytte det rundt for å få optimal dekning. Jeg leier hybelleilighet med internett inkludert og har elendig signal 20-30%, og vil ikke ha noe verre enn det.

Klart at kabel er å foretrekke, men hadde tenkt å spare noen kroner ved å benytte det trådløse.

Lenke til kommentar
Ja, har tenkt på kort, mulig det vil være en mer stabil løsning. Problemet da er at man ikke kan flytte det rundt for å få optimal dekning. Jeg leier hybelleilighet med internett inkludert og har elendig signal 20-30%, og vil ikke ha noe verre enn det.

Klart at kabel er å foretrekke, men hadde tenkt å spare noen kroner ved å benytte det trådløse.

Du bruker ikke veldig mye penger på en kabel. Det er ingen god unnskyldning uansett om du har lite eller mye penger.

Lenke til kommentar

Ja om det bare hadde vært "en kabel" så... men man må jo tegne abb. med en leverandør, har nok av andre utgifter. Men spørs om ikke smertegrensen er nådd, begynner å bli lei av det trådløse (ustabilitet (kan være adapteret sin feil da), dårlig dekning (=pakketap), samt å måtte dele linja med andre folk).

Får se om jeg orker å installere Jensen-adapteret og få trøbbel med lag spikes igjen, selv om Vista Antilag muligens kan fikse dette. Jeg vet ihvertfall at WLAN Optimizer ikke fungerte her, og Antilag er jo bygd på det samme prinsippet. Forrige gang klarte i tillegg installasjonen av Jensen Airlink 7554 å hindre at WLAN Optimizer fungerte på Belkin-adapteret (som det alltid har gjort). Endte opp med system restore.

Problemet da er at man ikke kan flytte det rundt for å få optimal dekning.
Det løser du med "løs" flyttbar antenne. F.eks CNet CWP-854, eller alle kort med avtagbar antenne.

Ah ja burde jo tenkt på disse. Satt og tenkte på kort som i_453278-120x80.jpg Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Unnskyld, hvorfor begynner du å snakke om å tegne abbonement for å kjøpe deg en kabel? Det du sier nå er vås. Regner at du snakker om kabel-tv. Det du trenger er en CAT5 eller en CAT6-kabel som du kan sette inn i boksen som gir deg internett. Her har du en på 10 meter som jeg selv har kjøpt og som jeg garanterer at fungerer.

Jeg vil anbefale deg å begynne målearbeid for å finne ut hva slags kabelbehov du har.

Denne her er 15:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=119810

Denne er 10:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=119809

Det er ingen forskjeller bortsett fra kabellengde. Disse her er forøvrig CAT6.

Lenke til kommentar

Åh herlige misforståelser :)

Jeg har ikke abb. på internett selv, det har utleier. Så tar jeg i mot signalet med et usb-adapter fra ham. Hadde jeg hatt et modem her så skulle jeg nok ha funnet frem en tp-kabel rimelig kjapt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...