Gå til innhold

Dosering av koffeintabletter


Anbefalte innlegg

Heisann

Har kjøpt koffein tabletter fra Sverige nå, men det står ikke på boksen hvor mye man skal ta. Eneste som står er 150tab 250 mg. Er ganske usikker på hvor mye man skal ta, det er jo ganske farlig å få i seg for mye også. Så visst noen vet hvor grensa går så er det fint med litt hjelp ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det står ikke noe mest sannsynlig fordi det ikke er et kosttilskudd, men et legemiddel som skal doseres av kvalifisert personell ;)

 

Hvis en tablett inneholder 250 mg hadde jeg satset på enten en halv eller en hel tablett avhengig av toleransen din. Jeg hadde ikke inntatt noe mer enn en tablett hvertfall.

 

Edit: Sjekk alltid Erowid før du inntar knark, stimulerende midler, etc :p

 

http://www.erowid.org/chemicals/caffeine/caffeine_dose.shtml

Endret av awkward
Lenke til kommentar
Vel, det står ikke noe mest sannsynlig fordi det ikke er et kosttilskudd, men et legemiddel som skal doseres av kvalifisert personell ;)

 

Hvis en tablett inneholder 250 mg hadde jeg satset på enten en halv eller en hel tablett avhengig av toleransen din. Jeg hadde ikke inntatt noe mer enn en tablett hvertfall.

 

Edit: Sjekk alltid Erowid før du inntar knark, stimulerende midler, etc :p

 

http://www.erowid.org/chemicals/caffeine/caffeine_dose.shtml

 

Takk for et godt råd! Nyttig link! Skal ta en halv en første gangen, for å se reaksjonen osv. Skal være meget forsiktig vertfall ;)

Lenke til kommentar
"Caffeine doses of 200 mg or higher can cause unpleasant symptoms including nausea, headache, and irregular heartbeat."

 

Jepp, nevnte bivirkninger er definitivt noe du vil unngå når du løfter tungt og belaster hjertet mye fra før av.

 

Ja sant det. Har også kjøpt N.O Xplode, som inneholder koffein. Så jeg skal ikke bruke tablettene samme dag som jeg bruker Xplode, for å være på den sikre siden. Sansynligvis vil jeg heller ikke ta mer enn en halv en om gangen. Men får se litt hvordan jeg reagerer først.

 

:)

Lenke til kommentar

Tok 10, 200 gram piller på tom mage, for ca et halvt år sia, dette er ikke å anbefale! Først ble jeg rastløs, og etter hvert kom kvalmen, så begynte jeg å skjelve, og følte meg helt forjævlig. Trodde virkelig jeg skulle dø, og angret som faen at jeg tok dem, mens jeg lo i senga og skalv. Men det var ikke det værste, etter ca 3 timer begynte jeg å spy, ca 4.30 morgenen fikk jeg sove og da spant alt rundt når jeg lukka øynene, og det føltes som om jeg ble sugd ned i senga. Tok pillene sånn ca 23.30. Etter dette har jeg slutta med koffein piller, og holder meg til vanlig kaffe :)

 

Glemte en ting til, hjertet mitt banket så fort at jeg trodde det skulle hoppe ut:P

Lenke til kommentar
Tok 10, 200 gram piller på tom mage, for ca et halvt år sia, dette er ikke å anbefale! Først ble jeg rastløs, og etter hvert kom kvalmen, så begynte jeg å skjelve, og følte meg helt forjævlig. Trodde virkelig jeg skulle dø, og angret som faen at jeg tok dem, mens jeg lo i senga og skalv. Men det var ikke det værste, etter ca 3 timer begynte jeg å spy, ca 4.30 morgenen fikk jeg sove og da spant alt rundt når jeg lukka øynene, og det føltes som om jeg ble sugd ned i senga. Tok pillene sånn ca 23.30. Etter dette har jeg slutta med koffein piller, og holder meg til vanlig kaffe :)

 

Glemte en ting til, hjertet mitt banket så fort at jeg trodde det skulle hoppe ut:P

 

Åjsann. Du var faktisk ikke så langt ifra å ta dødelig dose, den ligger på 3-10 g tror jeg. Hvorfor tok du så mange da?:p

Meste jeg har tatt er 750mg, og det var mer enn nok for meg, for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...