Gå til innhold

BK: den Lille


Anbefalte innlegg

Midt i februar var det vinter på sørlandet.

Da "fjorden" lå igjensnødd og snøen lavet ned en søndagskveld var jeg ute med kameraet i etpar timer. Bilde av den lille robåten Lille, som lå ved en sjøbu ble en av mine "keepers" fra den dagen.

 

post-107204-1238700767_thumb.jpgpost-107204-1238700818_thumb.jpg

Blits er brukt og exif ligger i bildet.

Hvilken versjon? Hva er bra? Hva kan gjøres bedre til neste gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyre var best (lyseste), om du spør meg. Og det gjør du jo ;)

Jeg liker litt den surrealistiske effekten som blitsen gir.

 

Neste gang:

Lavere vinkel. Heng fra bryggen etter anklene om du må for å komme lavere ned. Nå ble det veldig oppe-i-fra og ned liksom, og det ødelegger en del, syns jeg.

 

Komposisjonsmessig kunne du kanskje ha vurdert å brukt seilbåten i bakgrunnen på en litt bedre måte enn å ha den midtstilt. Kanskje få til en diagonal eller noe?

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

beej80:Det å ta bilde i en lavere vinkel tenkte jeg ikke på engang, for meg var det slik jeg tenkte å ta bildet der og da. Utrolig hvordan man tenker forskjellig på ting, men bør kanskje eksprementere litt mer. Jeg syns jeg brukte seilbåten ok jeg, helt midtstilt og ca. i rules of thrids, men ser grunnlaget for kommentaren din absolutt. Det var en brygge på bildets høyre side, den ødelag litt for kreativ komposisjon, menmen.

 

TheMartine:

Det med snøen er jeg uenig i, jeg syns det skaper litt mer dramatikk i bildet, uten blits blir bildet nokså flatt og fargeløs i forhold. Det var altså grunnen til at jeg valgte å ta med blits.

 

Noen flere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...