Ageurk Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Midt i februar var det vinter på sørlandet. Da "fjorden" lå igjensnødd og snøen lavet ned en søndagskveld var jeg ute med kameraet i etpar timer. Bilde av den lille robåten Lille, som lå ved en sjøbu ble en av mine "keepers" fra den dagen. Blits er brukt og exif ligger i bildet. Hvilken versjon? Hva er bra? Hva kan gjøres bedre til neste gang? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Høyre var best (lyseste), om du spør meg. Og det gjør du jo Jeg liker litt den surrealistiske effekten som blitsen gir. Neste gang: Lavere vinkel. Heng fra bryggen etter anklene om du må for å komme lavere ned. Nå ble det veldig oppe-i-fra og ned liksom, og det ødelegger en del, syns jeg. Komposisjonsmessig kunne du kanskje ha vurdert å brukt seilbåten i bakgrunnen på en litt bedre måte enn å ha den midtstilt. Kanskje få til en diagonal eller noe? Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Her synes jeg snøen ødelegger mer enn den hjelper. Blir urolig, på en måte. Er også enig med Beej80 om vinklingen. Neste gang burde du gå mye nærmere, og lenger ned. Da blir det straks mer interessant =) Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 beej80:Det å ta bilde i en lavere vinkel tenkte jeg ikke på engang, for meg var det slik jeg tenkte å ta bildet der og da. Utrolig hvordan man tenker forskjellig på ting, men bør kanskje eksprementere litt mer. Jeg syns jeg brukte seilbåten ok jeg, helt midtstilt og ca. i rules of thrids, men ser grunnlaget for kommentaren din absolutt. Det var en brygge på bildets høyre side, den ødelag litt for kreativ komposisjon, menmen. TheMartine: Det med snøen er jeg uenig i, jeg syns det skaper litt mer dramatikk i bildet, uten blits blir bildet nokså flatt og fargeløs i forhold. Det var altså grunnen til at jeg valgte å ta med blits. Noen flere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå