Gå til innhold

Heirlooms, pros and cons


Anbefalte innlegg

Driver å levler en mage for tiden og hadde noen stonekeeper's shards liggene som samlet støv samt noen emblems som ikke ble brukt. Så investerte i noen BoA items til magen min.

 

For noen fine stonekeeper's shards fikk jeg en shoulderitem med 10% Xp økning (som heldigvis scaler med rested XP) og for emblems fikk jeg meg en stav.

 

Mitt spørsmål er egentlig litt enkelt, er det egentlig noen fordeler med heirlooms som dette? Jeg tenker da mot items man får f.eks ved level 60-80 (magen min er nå 55)? Vet ikke om jeg har kjøpt katta i sekken eller gjort et bra kjøp for 65 emblems, kunne vært greit å se hva andre synes om disse gullbelagte items :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

65 emblems er jo ikke allverdens, og det tilsvarer jo blått gear for din level på alten.

Du har ikke kjøpt katta i sekken, men _fullt_ så nødvendig var det nok ikke.

Caster-klasser er ikke like avhengig av gode våpen som melee klasser under leveling, f. eks.

 

Men nå kan det jo sendes til eventuelt nye alts, og speeder jo opp levelinga en del, så helt ok kjøp.

Lenke til kommentar

Vel når man har emblems liggende og ikke bruker dem på noe er det greit å bare få dem brukt på noe, å levle alts er kjedelig som fy i alle fall i gamle WoW.

 

Samt, når jeg starter min warlock vil jeg ha stav med +stam, +int, +sp og crit rating, ikke mange level 1 items med slike stats :)

Lenke til kommentar

Jeg syns at heirlooms er flott. Skuldrene gir mer xp fra monstre, som hjelper ganske mye, + at de gi ganske gode stats. Heirloom er et must for alts nå, syns jeg. Legger du på en enchants så blir det utrolig morro.

 

Du møter ofte på folk som prøver å være "wise ass" men det ender med at de dør eller flykter.

 

De heirlooms holder ganske lenge, du får vel ikke erstatninger som er bedre før lvl 80, fra hcs..

Lenke til kommentar

Vet det er enchants du kan bruke men enchantene du ikke kan bruke er dem som binder itemet til den charen og enchanter som krever høyere level 1 items, dvs om enchante krever en level 60 item eller høyere så kan du ikke bruke den enchanten.

 

Skulle likt å se en liste over enchants du kan bruke på heirlooms.

Lenke til kommentar

Alle pre TBC enchants kan brukes, som du sier de som ikke har item lvl req.

 

Shoulder ench er det bare den for honor som kjøpes hos pvp vendors i byene.

Men den skal fikses har de sagt, om man får beholde den man allerede har eller om de evt setter 70req før den setter i kraft gjenstår å se.

Lenke til kommentar

Det er kun 30stam/15resi som man kan putte på heirloom shoulders og det er en bugg. Dette blir fikset i 3.1. Og hvis jeg ikke husker helt feil så blir den faktisk ikke fjærnet, men kun inaktiv under lvl70.

På caster våpen så funker 30spp ettersom den ikke har noen lvl req. og heirlooms regnes alltid som lvl 1

På meele våpen så er vel crusader best. Jeg har levlet med 2x xrusader på min warrs heirloom våpen(2x1h, deretter 2x 2h på lvl60)

Hunters er vel di som "får minst" fra heirloom våpen siden man ikke kan sette på scope og steady shot bruker lvl1 skaden på buen og ikke XXlevel som du er på i øybelikket. Når jeg tenker meg om.... lurer på om di faktisk fikser det og.

 

hehe, jeg gikk litt amok med herilooms for mine warrs:

Charmed Ancient Bone Bow

Venerable Dal'Rend's Sacred Charge med crusader

Battleworn Trash Blade med crusader

2x Bloodied Arcanite Reapermed crusaders

2x Swift Hand of Justice

og selvfølgelig

Polished Spaulders of Valor med 30stam/15resi

 

Neste blir cloth shoulders for min druid og leather shoulders til min rogue som jeg snart skal begynne å levle.(raf er nice :p) Hmm må vel skaffe en staff eller 1h mace til min druid og tenker jeg.

 

Heirlooms gjør levling gøy nesten :p

 

Og på slutten, se på Bloodied arcanite reapers på lvl70 vs Stunherald

Stunherald

vs

Bloodied Arcanite Reaper: L70: 376-565 dmg, 124.0 dps, 47 str, 70 sta, 47 crit

Lenke til kommentar
Og på slutten, se på Bloodied arcanite reapers på lvl70 vs Stunherald

Stunherald

vs

Bloodied Arcanite Reaper: L70: 376-565 dmg, 124.0 dps, 47 str, 70 sta, 47 crit

 

Litt annenhånds info her, men det høres riktig ut: På 68 og 58 gjør heirloom-itemsa et hopp i damage og stats, for å sammenlignes med items som kommer i det nye området (Northrend & Outland). Derfor blir det litt skeivt å sammenligne med en endgame craft fra TBC

Lenke til kommentar

Brukte Bloodied Arcanite Reaper på en Paladin, og det gjorde levlingen latterlig rask. Tenkte jeg skulle gjenta suksessen med en tilsvarende stav til min nye Mage, men de store resutaltene uteble. Utover mye Sta og Int bidrar ikke staven mye - og det er jo helst økt skade man ønsker når man levler. En 30/29 SP enchant er nødvendig for at staven skal være nyttig tidlig, og denne er dyr og lite tilgjengelig, spesielt på nye servere.

 

Skuldrene er dog fantastiske uansett hvilken klasse man spiller, er jo tross alt XP man er ute etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...