mpeg Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Hei. Lurer på om noen av dere har tydelig synlige horisontale linjer på denne tv`n som meg? Sitter jeg 3 m ifra ser det kjempe bra ut, men sitter jeg 2m fra, ser jeg tydelig de horisontale linjene i bildet.Da blir bildene "hakkete" i linjen. akkurat som i det skulle vært en anti alising på den.går jeg nærmere en 2 meter blir det veldig dårlig og ansikter feks. blir uskarpe markeringer Jeg har koblet med HDMI kabel. Vet ikke om dere har det samme problemet, men gå nærme din tv å se om de horisontale linjene blir veldig synlige. Jeg har forsøkt alt av instillinger samt byttet kabel. På forhånd takk. Mvh Mpeg Endret 2. april 2009 av mpeg Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Hei.Lurer på om noen av dere har tydelig synlige horisontale linjer på denne tv`n som meg? Sitter jeg 3 m ifra ser det kjempe bra ut, men sitter jeg 2m fra, ser jeg tydelig de horisontale linjene i bildet.Da blir bildene "hakkete" i linjen. akkurat som i det skulle vært en anti alising på den.går jeg nærmere en 2 meter blir det veldig dårlig og ansikter feks. blir uskarpe markeringer Jeg har koblet med HDMI kabel. Vet ikke om dere har det samme problemet, men gå nærme din tv å se om de horisontale linjene blir veldig synlige. Jeg har forsøkt alt av instillinger samt byttet kabel. På forhånd takk. Mvh Mpeg Philips bruker veldig mange digital hjelpemidler som du kan skru av... Pixel pluss HD kan du trolig bare skru av... Sjekk menyen og prøv deg frem. 7403 er en tv man lett overkoker og det er ikke så lett å stille den inn... Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Hei.Lurer på om noen av dere har tydelig synlige horisontale linjer på denne tv`n som meg? Sitter jeg 3 m ifra ser det kjempe bra ut, men sitter jeg 2m fra, ser jeg tydelig de horisontale linjene i bildet.Da blir bildene "hakkete" i linjen. akkurat som i det skulle vært en anti alising på den.går jeg nærmere en 2 meter blir det veldig dårlig og ansikter feks. blir uskarpe markeringer Jeg har koblet med HDMI kabel. Vet ikke om dere har det samme problemet, men gå nærme din tv å se om de horisontale linjene blir veldig synlige. Jeg har forsøkt alt av instillinger samt byttet kabel. På forhånd takk. Mvh Mpeg Philips bruker veldig mange digital hjelpemidler som du kan skru av... Pixel pluss HD kan du trolig bare skru av... Sjekk menyen og prøv deg frem. 7403 er en tv man lett overkoker og det er ikke så lett å stille den inn... Hei. Takk for ditt svar. Begynner faktisk så smått å mislike denne tv´n.Har prøvd alt av instillinger, samt byttet HDMI kabel uten at det blir noe bedre. Slik det er nå er det helt talentløst på buede objekter, som ansikter og tekst og bygninger .Set blir veldig taggete. Det virker som det ikke greier å lage vertikale linjer (eller piksler)til å gjøre buede...eller skrå linjer uten de hakkete endene. Sitter jeg fire meter i fra er det tålig bra, men man må kunne forvente bedre syns jeg. Har lagt ved tre bilder som vedlegg. De er tatt med fotoapparatet, så du/ dere får et pekepinn på hva jeg mener. Det med Oprah står dekoderen på pause, så det ser noe værre ut en det faktisk var, men dog...ille nok.Legg merke til de hakkete horisontale linjene på de. Mvh Mpeg Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Ok, det der så litt ekstremt ut... Har du testet med en annen dekoder? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Var med å koble opp Get HD-PVR og en 37PFL9603 (et hakk "bedre", men mye av den samme teknikken) for et par uker siden, og det så mye bedre ut. Problemene her kan både skyldes TV og/eller Get-boksen. Har du prøvd TV-en med en annen kilde? Annen dekoder (som Bava foreslo) eller en DVD-spiller e.l.? Eller har du muligheten til å ta med dekoderen til noen andre som har en oppegående TV for å kryssjekke? Aner ikke om det hjelper, men har du sjekket om du kan oppgradere TV-ens programvare? Den kan du finne her. Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Hei igjen. Har oppdatert softwaren til tv´n..ikke bedre...har ikke prøvd med en annen dekoder, men det er jo en mulighet. Er ikke lenge siden GET var her å oppgraderte kablene (Fiberoptik), kan hende at de har koblet noe feil...altså at det ikke er 100% kontakt i boksen på veggen.Det skal jeg sjekke ut.Har en bekjent som har parabol og dekoder, kan spøre å låne dekoderen litt.( jeg har parabol på veggen som ikke er i bruk, men bare å koble til) Han har faktisk Philips 9703..(tror jeg det var). Han har ikke det problemet med bilde jeg har. Ikke fritt for at jeg kanskje skulle valgt Sony W4500 når jeg først skulle kjøpe et nytt.Men tror dette ordner seg på et vis.Skal prøve med DVD i kveld. Takk så langt for svarene og tipsene. Mvh mpeg Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Hei. Har nå sett i boksen på veggen og fant vel egentlig ikke noe galt med koblingen der. Var hos min bekjent, men han var ikke så ille glad for å låne bort boksen sin( bor et stykke unna)men han nevnte noe jeg ikke har tenkt på i det hele tatt...kabelen fra boksen og inn i dekoderen. jeg fikk med meg en annen kabel fra ham og prøvde, og der ble bildet straks mye bedre. Kan ikke tro at det var den kabelen....den er jo helt ny og ble montert når GET var her, så det falt meg ikke inn at det skulle være noe galt med den.Men tydligvis så var det den som har gitt meg hodebry i mange dager..dette var en lettelse, men samtidig litt iriterende, da jeg ikke tenkte på den tidligere.Kabelen var jo ny, så det er nok derfor. Men nå er problemet løst. Takk til de som har tipset og forsøkt å hjelpe meg med problemet. Mvh mpeg Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Kan bare legge til at jeg har samme tv og også HD PVR boksen. Jeg har ikke hatt lignende problemer, men jeg har opplevd mye hakking og forstyrrelser i sendingene. Det viste seg å være det galvaniske skillet som var feilen, og etter å ha fjernet det, forsvant problemet. Det lønner seg nok å alltid prøve forskjellige signalkilder for å luke ut hvilket apparat som forårsaker problemet. Hvis det f.eks ikke var noe problem ved avspilling av blu-ray eller spillkonsoll så er ikke tv'n problemet. Endret 6. april 2009 av Solaar Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Kan bare legge til at jeg har samme tv og også HD PVR boksen. Jeg har ikke hatt lignende problemer, men jeg har opplevd mye hakking og forstyrrelser i sendingene. Det viste seg å være det galvaniske skillet som var feilen, og etter å ha fjernet det, forsvant problemet. Det lønner seg nok å alltid prøve forskjellige signalkilder for å luke ut hvilket apparat som forårsaker problemet. Hvis det f.eks ikke var noe problem ved avspilling av blu-ray eller spillkonsoll så er ikke tv'n problemet. Hei. Har du erfart at tv´n din plutselig mister signalene? Har skjedd flere ganger hos meg at skjermen blir svart og det står ingen signaler oppe i hjørnet. Da må jeg slå av og på Getboksen, så kommer den tilbake. Får det også tilbake ved å slå av og på tv´n, så jeg er ikke sikker på hvilken av de som egentlig mister signalene.Skal høre med Get om dette. Mvh mpeg Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Kan bare legge til at jeg har samme tv og også HD PVR boksen. Jeg har ikke hatt lignende problemer, men jeg har opplevd mye hakking og forstyrrelser i sendingene. Det viste seg å være det galvaniske skillet som var feilen, og etter å ha fjernet det, forsvant problemet. Det lønner seg nok å alltid prøve forskjellige signalkilder for å luke ut hvilket apparat som forårsaker problemet. Hvis det f.eks ikke var noe problem ved avspilling av blu-ray eller spillkonsoll så er ikke tv'n problemet. Hei. Har du erfart at tv´n din plutselig mister signalene? Har skjedd flere ganger hos meg at skjermen blir svart og det står ingen signaler oppe i hjørnet. Da må jeg slå av og på Getboksen, så kommer den tilbake. Får det også tilbake ved å slå av og på tv´n, så jeg er ikke sikker på hvilken av de som egentlig mister signalene.Skal høre med Get om dette. Mvh mpeg Nei det har jeg ikke opplevd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå