Gå til innhold

Mulig med ett nvidia kort og ett ATi kort i samme pc?

MrAHB

Anbefalte innlegg

Jeg har ett Abit IP35 Pro hovedkort og ett 4850 1GB skjermkort.

Jeg synes det er bedre videobilde på tv fra mitt gamle nvidiakort, og jeg har to skjermer + tv, så hva skal jeg gjøre?

Kan jeg benytte ett 4850 og ett 8800GTS samtidig? (Jeg har nok strøm, men får ikke til å bruke dem samtidig).

-Må jeg kjøpe enda ett ati kort (f.eks ett billig 4650) for å få benyttet tre skjermer? Er jeg nødt å kjøpe enda ett 4850 1GB?

Problemet er som følger: Med ATI kort får man best lyd på blueray (LPCM lyd over HDMI), mens jeg får best bilde fra nvidia kortet... -Jeg vil helst bruke ulike kort, men om det ikke er mulig så lurer jeg på alternativer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XP ja.

Vista, Nei.

Bare husk at du må forholde deg til kun drivere, kontrollpanelene krangler med andre drivere bortsett fra ATI sitt CCC ser det ut til.

Så for NV kortet må du kun ha lagt inn drivere og ikke NVidia sitt kontrollpanel, om du ikke liker blåskjerm.

Lenke til kommentar

I Vista får du KUN lastet 1x driver til skjermkort og det blir enten ATi eller Nvidia driveren.

Og da sier det seg selv at det ikke vil fungere...

Så ja, det skal funke i XP med rene drivere, ATi leverer ren driver nedlasting uten kontrollpanel, Nvidia kan det hende du må tvangsinstallere manuellt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...