Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å "tro" at man har blitt voldtatt

Gjest Jip-Jip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva så.... hun kan egle alt hun vil. Fyren har ingen rett til å ha sex med henne, når hun ikke har lyst. Hun kan ombestemme seg midt under et samleie om hun vil, uten at fyren kan gjøre stort med det. Han kan jo voldta henne, da. Men det er ikke akkurat et alternativ, for de fleste normale guttene ;)

Det lønner seg å tenke med hodet, ikke pikken.

Her må jeg le av deg :!:

JEg vil ha sex

*midt under samleiet* Nei nå vil jeg ikke ha sex lenger. "Jeg blir voldtatt".

Hahahahahahaha.... HAHAHAHA... OMG, tenker du sånn ofte? :!:

Ansvar for egne handlinger og valg ;)

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Når man er godt beruset, så kan det fort bli vanskelig å ha seg. Du blir svimmel og kroppen er ikke helt med. Derfor er det mange som ikke velger å fullføre et samleie.

Har aldri blitt voldtatt selv. Kanskje jeg fortjener å bli det? Siden jeg har flørta og klina med gutter, uten å sekse med de ? :wow:

Jepp, det er ofte det skjer med meg at jeg bokstavligtalt hopper av i svingen :!:

Det jeg prøver å si er;

Vil man avslutte et samleie, og fyren nekter.. Så er jo det voldtekt ;) Nekter du på det?

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Neida, men protestene er ofte meget lave/forblir i tankene. Sorry ass, men har hørt de utroligste situasjoner rundt akkuratt det der.

Rareste uttalelsen: "Sa du i fra da" "Nei, men jeg tenkte det mange ganger" :roll:

EDIT: En annen ting som gjør det vanskeligere er at noen/en del jenter sier nei uten å mene det. Dvs rope ulv. (altså, de sier nei, og blir overasket når man stopper)

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Vi kan vel være enige om at det meste av seksuell omgang som finner sted i fylla mellom folk som ikke er sammen fra før ikke ville hendt i edru tilstand. Det er selvfølgelig utnyttelse å ha samleie med ei jente som ikke kan gjøre rede for seg, men hva menes med "ikke er i stand til å si nei"? Hva hvis mannen ikke heller er i stand til å si nei, og at de suggererer hverandre inn i et samleie ingen av dem ønsker eller kommer til å huske dagen etter? Voldtekt må være sex uten samtykke der og da. Hvilket bevissthetsnivå den samtykkende måtte befinne seg på kan være gjenstand for diskusjon, men stort sett er det ikke det. "Ikke i stand til å si nei" blir for vagt. Man kan godt si ja og på sett og vis ikke være i stand til å si nei, men det gjør ingen voldtektsmann.

Hvis man lurer på om man har blitt voldtatt har de måter å finne ut av det på voldtektsmottaket. Jeg vet ikke hvordan. Men det er kanskje bedre å kjenne en vond sannhet enn å bli gående og lure resten av livet.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jenta_*
Vi kan vel være enige om at det meste av seksuell omgang som finner sted i fylla mellom folk som ikke er sammen fra før ikke ville hendt i edru tilstand. Det er selvfølgelig utnyttelse å ha samleie med ei jente som ikke kan gjøre rede for seg, men hva menes med "ikke er i stand til å si nei"? Hva hvis mannen ikke heller er i stand til å si nei, og at de suggererer hverandre inn i et samleie ingen av dem ønsker eller kommer til å huske dagen etter? Voldtekt må være sex uten samtykke der og da. Hvilket bevissthetsnivå den samtykkende måtte befinne seg på kan være gjenstand for diskusjon, men stort sett er det ikke det. "Ikke i stand til å si nei" blir for vagt. Man kan godt si ja og på sett og vis ikke være i stand til å si nei, men det gjør ingen voldtektsmann.

Hvis man lurer på om man har blitt voldtatt har de måter å finne ut av det på voldtektsmottaket. Jeg vet ikke hvordan. Men det er kanskje bedre å kjenne en vond sannhet enn å bli gående og lure resten av livet.

De har jo egentlig ingen måte å finne ut om noen er blitt voldtatt på; de kan jo likesågodt ha hatt samtykkende, normal sex med noen. Er vel derfor det er så vanskelig å få dømt noen for voldtekt; det blir ord mot ord. Saken til den fornæmede stiller såklart sterkere dersom man har spor etter vold på kroppen. Men i et slikt tilfelle som dette vil jo det mest sannsynlig ikke være til stede.

Jeg må si at jeg synes synd på guttene som riskirerer å bli anklaget for voldtekt dersom de har sex med jenter i fylla. Jeg kan skjønne at noen jenter muligens angrer på sexen underveis eller etterpå, men å dermed kalle det for voldtekt synes jeg er å ta hardt i. Ja, man føler seg kanskje overkjørt eller angrende, men med mindre man blir holdt fast og tatt med vold etter at man har sagt at man ikke vil ha sex, synes jeg ikke det kan kalles voldtekt. Da er det heller ren, skjær fylleangst. (fordi man ikke alltid tenker klart i fylla)

Jeg kan selvsagt skjønne jenta i eksempelet i HI her som må synes det er ekkelt å ikke huske hva som har skjedd i fylla, men sånn kan det gå hvis man drikker seg så full. Det kan jo like gjerne, og mest sannsynlig være at hun har hatt seg en vanlig ONS.

Lenke til kommentar

Kan ikke voldtektsmottak ofte se på underlivet til jenta om det er snakk om voldtekt? Ikke vet jeg hva de ser etter, men jeg mener å ha lest noe slikt en gang. Kan hende jeg bare misforsto, at alt de kan finne ut er at det har vært seksuell kontakt.

Lenke til kommentar

Lurer litt her. Si at en gutt og en jente er like jævlig fulle begge to og de har sex. Jenta våkner dagen etter alene med buksa på knærne og gutten er long gone. Dagen etter husker ingen av dem hva som skjedde, men venner av dem sier de hadde seg. Jenta ville egentlig ikke dette på forhånd men sa ikke nei under hendelsen eller gjorde noe som helst motstand, men føler seg misbrukt/voldtatt etter å ha hørt dette. Er dette da voldtekt? Gutten hadde jo ikke akkurat noe mer fornuft i den situasjonen og jenta føler seg kanskje misbrukt i ettertid men jeg føler ikke det er helt beretiget. Hva syns dere andre?

Lenke til kommentar
Kan ikke voldtektsmottak ofte se på underlivet til jenta om det er snakk om voldtekt? Ikke vet jeg hva de ser etter, men jeg mener å ha lest noe slikt en gang. Kan hende jeg bare misforsto, at alt de kan finne ut er at det har vært seksuell kontakt.

Det ser ikke annerledes ut med mindre det har skjedd på en måte som fører til skader på jenta.

Lenke til kommentar

Det ser ikke annerledes ut med mindre det har skjedd på en måte som fører til skader på jenta.

Under en voldtekt blir det ofte skader/rifter på vaginaen, siden mannen presser seg inn mens damen trolig vil stritte i mot.

Lenke til kommentar
Om en kar har seg med et takras i fylla og angrer skikkelig dagen etterpå, er det da voldtekt?

Mye rart man skal lese i den tråden her. Hva med å diskutere tema og ikke komme med flåsete spørsmål? :ermm:

Jeg ville prøvd å forhøre meg med noen som var på festen, hvis jeg var den jenta her.

Lenke til kommentar
Om en kar har seg med et takras i fylla og angrer skikkelig dagen etterpå, er det da voldtekt?

Mye rart man skal lese i den tråden her. Hva med å diskutere tema og ikke komme med flåsete spørsmål? :ermm:

Jeg ville prøvd å forhøre meg med noen som var på festen, hvis jeg var den jenta her.

Ser du ikke sammenhengen?

Lenke til kommentar

Nei. Det er en viss sjanse for at denne jenta har blitt voldtatt, hvor kom det inn i case'n med takraset hans?

Lenke til kommentar

Nei. Det er en viss sjanse for at denne jenta har blitt voldtatt, hvor kom det inn i case'n med takraset hans?

Det er ingen sammenheng slik jeg ser det. Så enig med Kloever_2. Den kommentaren ble bare tullete desverre.

Lenke til kommentar
Det er et overgrep på det groveste, skal jeg si deg ;)

Det er faktisk staffbart å utnytte en overstadig person.

La oss si at jeg er fjortis og full, på fest. Jeg egler meg innpå en fyr og råkliner med han. Fyren vil ned i buksa mi, jeg nøler litt til å begynne med -altså han får lov til å ta litt på meg. Siden jeg er jomfru, vil jeg ikke dette. Og stopper. Sier med ander ord nei.

Fyren fortsetter, og presser seg på. Er det da min feil??? Et nei er vel et nei. Som bør respekteres.

"men jenta oppførte seg som ei hore...". Hva så? Et mannebein må da greie å styre lystene sine.

Det er skikkelig ekkelt å ikke huske hva du har gjort på byen, i beruset tilstand.

Og da gå å vite at du har hatt sex, men vet ikke med hvem, må være forferdelig.

men når det er snakk om 2 overstadige berusede personer

så er alltid jenta offeret og gutten alltid overgriperen. uansett

Jeg vil påstå att det ikke er så enkelt og en skal ikke alltid gå ut i fra att det er slik

det du beskriver er ikke nødvendigvis det som skjer i andre tilfeller.

og det har skjedd motsatt. men gutten blir da nesten alltid bare ledd ut

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...