Gjest Jip-Jip Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg har en venninne som en gang lurte på om hun var blitt voldtatt. Hun våknet etter en fuktig fest med buksa oppkneppet nede på knærne. Hun hadde ingen skader eller noe. Da tenker jeg, hvorfor se på dette som voldtekt? Dersom man ikke husker noe, ikke har noen fysiske merker, og ikke føler seg krenket,- hvorfor ikke se på det som at man bare har hatt sex? Jeg mener ikke å henge ut de som sliter med dette, men noen ganger virker det som om man reagerer slik samfunnet "forventer" at man skal reagere, og altså derfor ser på seg selv som et offer. Hva mener dere om dette? Selv tenker jeg at dersom man bare lurer på om man kanskje er blitt voldtatt, så er man mest sannsynlig ikke blitt det. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Et ord, enig! Man har høyst sannsynlig ikke blitt voldtatt, utnyttet derimot, det er en annen sak. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Utnyttelse av bevisstløse/noen som ikke er i stand til å si nei eller gjøre motstand regnes som voldtekt. Går det an å glemme at man faktisk samtykte? Da blir problemstillingen relevant. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 I følge min påståtte ex så går vist det ann, for hun mener helt bestemt at vi var i lag en stund og gjorde både det ene og det andre Dette husker jeg ingenting av da, kanskje har jeg fortrengt det xD Men altså, å ha sex med noen som ikke er i stand til å si nei er altså voldtekt, i ordets rette forstand. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Kva svarte, skal det være lov å voldta folk i koma og sånt og då tenker du? Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Folk her har vel ikke sagt det? Men altså, å ha sex med noen som ikke er i stand til å si nei er altså voldtekt, i ordets rette forstand. Utnyttelse av bevisstløse/noen som ikke er i stand til å si nei eller gjøre motstand regnes som voldtekt. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Det er jo ikke den faktiske sexakten, det fysiske, som er det største problemet ved en voldtekt. Det er det psykiske som er den virkelige demonen. Så å tro man har blitt voldtatt kan gi store problemer framover.. Viser ekstremt lite empati og sosial inteligens og tenke, jaja hun har jo ikke noen merker eller husker noe av selve voldtekten. Da er det jo bare å glemme det.. Skjerpings sier jeg. Lenke til kommentar
Gjest Jip-Jip Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Det er jo ikke den faktiske sexakten, det fysiske, som er det største problemet ved en voldtekt. Det er det psykiske som er den virkelige demonen. Så å tro man har blitt voldtatt kan gi store problemer framover.. Viser ekstremt lite empati og sosial inteligens og tenke, jaja hun har jo ikke noen merker eller husker noe av selve voldtekten. Da er det jo bare å glemme det.. Skjerpings sier jeg. Jeg mener ikke at man må ha fysiske skader etter en voldtekt, så langt i fra! Men man trenger jo ikke være voldtatt i denne situasjonen? For alt hun vet har hun hatt seg på "vanlig" måte, ikke sant? Det jeg mener er at noen ganger føler man kanskje det som samfunnet mener man bør føle? Altså, hun skal automatisk gå ut fra at hun er voldtatt, og ikke at hun bare har hatt sex? Synes det er skummelt når voldtektsbegrepet blir så hyppig brukt; da mister det litt av tyngden synes jeg. Jeg leste nettopp om en dame som lurte på om hun var blitt voldtatt av mannen fordi de hadde sex en kveld hun egentlig ikke ville, men så fikk han overtalt henne. Stakkars de mennene som kan risikere å bli betegnet som voldtektsmenn på det grunnlaget... Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg mener ikke at man må ha fysiske skader etter en voldtekt, så langt i fra! Men man trenger jo ikke være voldtatt i denne situasjonen? For alt hun vet har hun hatt seg på "vanlig" måte, ikke sant? Det jeg mener er at noen ganger føler man kanskje det som samfunnet mener man bør føle? Altså, hun skal automatisk gå ut fra at hun er voldtatt, og ikke at hun bare har hatt sex? Synes det er skummelt når voldtektsbegrepet blir så hyppig brukt; da mister det litt av tyngden synes jeg. Jeg leste nettopp om en dame som lurte på om hun var blitt voldtatt av mannen fordi de hadde sex en kveld hun egentlig ikke ville, men så fikk han overtalt henne. Stakkars de mennene som kan risikere å bli betegnet som voldtektsmenn på det grunnlaget... Om du ikke husker noe av det, men våkner med buksa på knærne og en brukt kondom stappa inn i rassen så går nokk ikke de fleste ut ifra at det var frivillig og bare glemt. Ærlig talt. Men du har et poeng i at det er skummelt lett å framkalle falske minner i en menneskepsyke, og det er her problemet ligger tror jeg. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Uansett om hun samtykket eller ikke, så var hun i hvert fall ikke i en tilstand hvor hun kunne utvise god dømmekraft, og dermed mener jeg det er fullt forståelig at hun tenker hun kan ha blitt voldtatt. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jaja_* Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Uansett om hun samtykket eller ikke, så var hun i hvert fall ikke i en tilstand hvor hun kunne utvise god dømmekraft, og dermed mener jeg det er fullt forståelig at hun tenker hun kan ha blitt voldtatt. Så hvis en gutt og en jente er overstadig beruset og har seg uten å huske det, så skal jenta føle seg voldtatt? Jeg synes jentene har et visst ansvar her også. Det er ikke lett for en fyr å skjønne hva det går i hvis jenta føler seg voldtatt etter sex, fordi hun tilfeldigvis har drukket på seg en blackout. Evt. hvis en dame tenker at hun ikke vil ha sex men har det likevel. Menn er jo ikke tankelesere heller. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Mange jenter som tenker sånn der ja, men som regel er det nok bare fyllenervene som spiller henne ett puss. Forsåvidt er det krunglete å ha sex med buksa på knærne, tipper hun enten bare har prøvd å kle av seg og sovna eller hatt frivillig sex (like sannsynlig det om hun har hatt blackout). Om hun ble voldtatt tror jeg nok fyren enten hadde reist fort eller kledd henne helt på igjen for å skjule det Lenke til kommentar
Tomprofil Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Er ei jente død-drukken og ikke klarer å si nei (eller ja, eller noe i det hele tatt), selv om hun har flørtet tidligere på kvelden, og ender opp med å bli pult, så vil jeg kalle det utnytting/voldtekt. Hvorfor? Fordi hun som flørtet endte opp med å bli så full at hun ikke kunne si nei. Kanskje hun bare ville flørte? Blir ei usikker jente sjekket opp på byen i beruset tilstand, men fortsatt så "edru" at hun kunne sagt nei, men likevel sier ja, så er ikke dette utnytting. Hvorfor? Fordi hun kunne sagt nei, og om hun hadde vært på et utested kunne hun flyttet seg eller spurt om hjelp om gutten ble for innpåsliten. Er det ute på gaten uten noen som kan hjelpe, og han bruker kraft, så er man igjen over på voldtekt. Det er samme om det er jente eller gutt det er snakk om, men man skal kunne vurdere dømmekraften til personen i øyeblikket det aktuelle samleie skjedde. Jeg vil tro mange jenter påstår å ha blitt voldtatt, når de selv har vært i stand til å si nei, og ha glemt det dagen derpå pga. alkoholen. Så sett fra den vinkelen er det nok mange som kan si de er voldtatt uten å ha blitt det, men på en annen side, så er det nok også et par av de som våkner hos en fremmed, og får vite at hun kom dit klokken 3 på natten, men slokket allerede klokken 11 på kvelden, og holder det for seg selv. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Er hun usikker på om hun har blitt voldtatt, så hadde hun dratt til politiet. De hadde sendt henne til undersøkelser, som trolig er på sykehuset. Hun kan jo ha blitt misbrukt på andre måter. Tanken på at noen har forgrepet seg på henne, uten at hun husker en skjit, må være fryktelig. Gudene vet hva de har gjort med henne.. Kanskje det har stått folk å ledd av henne? Eller tatt bilder? Jeg synes denne tråden er rimelig teit. Det er ikke "bare" å se på det som man har hatt sex, når man KANSKJE har blitt voldtatt. Tankene i ettertid kan være vanskelig å bearbeide. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Men som sagt, gutten kan ha vært akkuratt like full som henne, og for alt vi vet var det hennes forslag, og der går det begge veier, var det da hun som voldtok han? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Den som kommer med et FORSLAG er ikke en overgriper. Isåfall har jeg akkurat begått en voldtekt Voldtekt er en alvorlig forbrytelse og et seksuelt overgrep der noen blir påtvunget seksuell omgang, ofte ved bruk av trusler, vold eller medikamenter. Leggg merke til ordet påtvunget! Endret 4. april 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Den som kommer med et FORSLAG er ikke en overgriper.Isåfall har jeg akkurat begått en voldtekt Voldtekt er en alvorlig forbrytelse og et seksuelt overgrep der noen blir påtvunget seksuell omgang, ofte ved bruk av trusler, vold eller medikamenter. Leggg merke til ordet påtvunget! Men som tidligere nevnt så er det voldtekt om personen ikke er i stand til å si nei, f.eks om han/hun er meeeget full. Så for all del kan hun ha satt i gang uten at han har gjort motstand. Jeg sier ikke at noe har skjedd, er bare lei av jenter alltid mener at de har blitt voldtatt når de frivillig har flydd inn i armene på noen (har sett dette skje mange ganger) Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Det er et overgrep på det groveste, skal jeg si deg Det er faktisk staffbart å utnytte en overstadig person. La oss si at jeg er fjortis og full, på fest. Jeg egler meg innpå en fyr og råkliner med han. Fyren vil ned i buksa mi, jeg nøler litt til å begynne med -altså han får lov til å ta litt på meg. Siden jeg er jomfru, vil jeg ikke dette. Og stopper. Sier med ander ord nei. Fyren fortsetter, og presser seg på. Er det da min feil??? Et nei er vel et nei. Som bør respekteres. "men jenta oppførte seg som ei hore...". Hva så? Et mannebein må da greie å styre lystene sine. Det er skikkelig ekkelt å ikke huske hva du har gjort på byen, i beruset tilstand. Og da gå å vite at du har hatt sex, men vet ikke med hvem, må være forferdelig. Endret 4. april 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Tilfellene jeg tenker på nå har ikke akkuratt vært av den store motstand (når gutter blir dratt inn på soverom av jenter)... Da er det begrensa hvor mye medfølelse jeg har uansett hva hennes intensjoner var, spesielt om hun har vært fjortiss og egla seg innpå fyren tidligere. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Hva så.... hun kan egle alt hun vil. Fyren har ingen rett til å ha sex med henne, når hun ikke har lyst. Hun kan ombestemme seg midt under et samleie om hun vil, uten at fyren kan gjøre stort med det. Han kan jo voldta henne, da. Men det er ikke akkurat et alternativ, for de fleste normale guttene Det lønner seg å tenke med hodet, ikke pikken. Endret 4. april 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg