TaklampeX Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg merker frustrasjonen snart tar knekken på meg. Det hele startet med at jeg våknet til at pc'n ikke klarte å laste windows, den begynte å loade og kom ingen vei. Etter en god del tester fant jeg ut at harddisken var blitt fysisk ødelagt og helt ubrukelig (mange, mange bad sectors). Alle mine dokumenter, mine bilder... borte. Heldigvis var det garanti på harddisken fortsatt, så jeg sendte den inn. I mens jeg ventet på ny HDD i retur installerte jeg XP på en annen harddisk og brukte pc'n uten problemer i et par uker. Så skjedde det igjen, windows klarer ikke starte opp. Å-Å... Jeg putter harddisken inn i en annen pc og kjører error-checking som følger med Windows, og huker av for fix broken sectors osv. Etter noen feilmeldinger står det disc check complete. Og harddisken funger igjen! I en uke.. Så skjer det samme, windows starter ikke. Jeg prøver å følge samme prosedyre som forrige gang, men error-check lukkes av seg selv, og etter noen flere tester kan det konstanteres at harddisken har evig mange bad sectors og all data er tapt. Igjen. Så, - hva kan være galt med pc'n? Jeg har hatt 4-6 andre harddisker i pc'n så jeg har litt vanskeligheter med å tro at det kan være strømforsyningen eller hovedkortet som gjør dette. Men jeg har også litt problemer med å tro at det er relatert til software, siden jeg har formatert to ganger mellom disse tre kræsjene. Bios er up to date, antivirus opptateres og kjøres jevnlig. Strømforsyning: Fortron/Source Epsilon 700W Hovedkort: Asus Maximus Formula, X38, Socket-775 Harddisk 1: Western Digital Raptor 74GB SATA Harddisk 2: Samsung 100gb 2,5" 5400rpm Jeg trenger hjelp.....please! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå