gutteenn Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Eg går på allmenn nå. Med studiekompetanse, hvilke utdanninger tilbys da i forsvaret? Lenke til kommentar
Wedvich Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Det finnes massevis av gode muligheter. Anbefaler at du begynner å lese på denne siden: http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/sta...ing/befalskole/ Se igjennom linkene som finnes i margen, så får du en ganske omfattende oversikt over de mulighetene du har. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Alle, så og si. Krigsskole (4 år) Befalsskole (1 år) Forsvarets Ingeniør Høyskole (3 år) Og sikkert mange mange fler. Alle utdanninger kommer med et plikt år for hvert utdannings år. Mao, går du 4 år på krigsskolen, har du 4 år pliktjeneste) Se på www.mil.no, der står det MYE. Lenke til kommentar
gutteenn Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Om eg hadde valgt ingeniør linja som er 3 år, må eg så være 3 år i militæret etter fullført utdannelse? Alså eg er i alt 6 år i militæret.. Lenke til kommentar
Wedvich Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Stemmer. Men i stedet for å se på det som om de tvinger deg til å bli i 3 år til, tenk heller på det som at du er garantert jobb i minst 3 år etter utdanningen Lenke til kommentar
Metou Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Alle, så og si. Krigsskole (4 år) Befalsskole (1 år) Forsvarets Ingeniør Høyskole (3 år) Og sikkert mange mange fler. Alle utdanninger kommer med et plikt år for hvert utdannings år. Mao, går du 4 år på krigsskolen, har du 4 år pliktjeneste) Se på www.mil.no, der står det MYE. Befalskole tar 2år, 1år å blir det og så være befal 1år. Tror krigskolen er på 3år.. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Befalskolen tar 1 år, også har du et pliktår som befal etterpå. Krigsskolen tar 4 år hvis du ikke har befalsutdanning fra før. Den tar 3 år hvis du allerede har gjennomgått befalskolen. Lenke til kommentar
gutteenn Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Så de 3 åra etter skulen... Er det at eg er tvinga til å arbeide som det eg er utdanna som i 3 år? eller må eg i feltet i 3 år? Hvordan er betalinga? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Du blir plassert i en relevant stilling for utdanningen din innen Forsvaret og må arbeide der i 3 år. Lønnen er avhengig av grad, stilling, antall feltdøgn, vakter og diverse andre tillegg, og den er den samme under pliktårene dine som etter (ved samme jobb). Lenke til kommentar
Dobica Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Men når du slipper studie lån og div andre utgifter når du tar utdanning gjennom forsvaret. Man får vel lønn også under utdannelsen (dette er jeg ikke sikker på)? Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 På krigsskolen gjør man ihvertfall det. Fra krigsskolen sine hjemmesider: 1) Hva er lønnen på KS? - Du vil få lønn etter ansiennitet og grad i alternativ 7 i henhold til statens lønnstabell. I praksis vil det si et sted mellom 270- 300 000 i året. Lenke til kommentar
gutteenn Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Kan ikkje forstå hvorfor ikkje meir folk velger å ta utdanninga si i militæret, dette hørrest jo eneståendes ut. Noen som vet hva utdanninger som tilbys i militæret? som man må ha studiekompetanse for å komme inn på selfølgelig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Kan ikkje forstå hvorfor ikkje meir folk velger å ta utdanninga si i militæret, dette hørrest jo eneståendes ut. Noen som vet hva utdanninger som tilbys i militæret? som man må ha studiekompetanse for å komme inn på selfølgelig. Det er jævlig mange søkere hvert år. Og det er ikke nødvendigvis for alle. Militære skoler er ganske forskjellige fra sivile på mange måter, på godt og vondt. Lenke til kommentar
ElmotriX Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Fordi forsvaret styres av idioter, som ser viktigheten i god fysisk styrke, men ingen ser viktigheten i kompetanse. de som får stillingene på FIH (forsvarets ingeniør høyskole) er ikke nødvendigvis de som har høyest karakter, og derfor lettest for å lære nye ting, men de som tar flest hang-ups, de som løpter 3km raskest, og diverse andre fysiske tester. hvis du ser på hvor mange idioter som kommer ut av FIH så lurer jeg på hva de driver med der. Forsvaret er et tilfluktsted for alle som ikke kommer inn andre steder, da snakker jeg ikke om menige som blir tvunget inn ofc, men alle de andre (med få unntak). Lenke til kommentar
Maggot_FF Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 vent vent vent... sier du, at dersom jeg går luftkrigskolen, så tjener jeg penger under utdanninga? opptil 300.000? det er jo ikke all verden, men det er da utrolig hvis det er UNDER skolegang. Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Det stemmer, ja. Og du tjener en god del mer i pliktårene. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kan ikkje forstå hvorfor ikkje meir folk velger å ta utdanninga si i militæret, dette hørrest jo eneståendes ut. Noen som vet hva utdanninger som tilbys i militæret? som man må ha studiekompetanse for å komme inn på selfølgelig. Det er ikke alle som passer inn i en militær utdanning, og en militær jobb... Men det er mange søkere, og mange som får plass.. En unik mulighet, mange som angrer på at de ikke har søkt og gått skole i forsvaret. Fordi forsvaret styres av idioter, som ser viktigheten i god fysisk styrke, men ingen ser viktigheten i kompetanse. de som får stillingene på FIH (forsvarets ingeniør høyskole) er ikke nødvendigvis de som har høyest karakter, og derfor lettest for å lære nye ting, men de som tar flest hang-ups, de som løpter 3km raskest, og diverse andre fysiske tester. hvis du ser på hvor mange idioter som kommer ut av FIH så lurer jeg på hva de driver med der. Forsvaret er et tilfluktsted for alle som ikke kommer inn andre steder, da snakker jeg ikke om menige som blir tvunget inn ofc, men alle de andre (med få unntak). Og du hadde en vond førstegangstjeneste ser jeg? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Enda en av de bitre, dimmeklare gutta som sprer eder og galle på forumet. Hurra. Lenke til kommentar
ElmotriX Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Er jo ikke noe tvil om at et samfunn som BARE setter krav til fysisk styrke vil til syvende og sist bli dominert av atleter og ikke akademikere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå