Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Spørsmål til dere jenter der ute..


Anbefalte innlegg

Naah.. Det er vel mer hva jeg har _erfart_. Det snodigste er at min erfaring passer ute i den virkelige verden ellers også. Rart med det, men etter å ha fått åpnet øynene så er ikke kvinner lenger et slikt mysterium som de var i ungdommen. I det øyeblikket en innser at mennesker generelt, og kvbinner spesielt, er uhyre overfladiske så blir verden mye mer harmonisk.

 

Javel, det er din erfaring. Da må du ha møtt en god del kjipe damer.

Javel, din erfaring ser ut til å passe inn med den virkelige verden fortsatt. Da må du møte en god del kjipe damer fortsatt.

 

Kvinner er ikke noe mysterium, og det er ikke menn heller. Mennesker er faktisk innmari enkle å forstå, spesielt hvis man tar seg bryet med å prøve å kommunisere med dem. Men de er selvsagt enda enklere å sette i bås hvis man vet hva de tenker allerede før de har åpnet munnen. Slik som du gjør, altså.

 

Du bryr deg om sosial status du også, men den skal du heller få på PM. HVa menn ser etter i kvinner? Vel.. Kommer an på hva formålet med kvinnen er. Er det for tilfeldig morro er looks alfa og omega, er det for ekteskap så er kjærlighet killer featuren. (Dessverre brenner mange menn seg på ideen om kvinner som faktisk elsker betingelsesløst).

 

Ok. Jeg bryr meg om sosial status fordi jeg ser opp til Steinar Lem? Ærlig talt. Tror du ikke heller det har med personligheten hans å gjøre? At han brenner for de samme sakene som jeg gjør, og at han har tilsynelatende de samme verdiene som meg? Det er derfor man liker noen, skjønner du. Det er i hvert fall av de grunnen jeg liker noe, og ja, jeg er jente. :ph34r:

 

uansett, poenget er at samfunnet har fremelsket en Hollywood ideologi om hva som er kjærlighet og romantikk som unge piker suger til seg ukritisk. Dette skaper kvinner med to sider. Den siden som snakker, og den siden som handler. Merkelig nok er disse to sidene selvmotsigende. Og det er den selvmotsigelsen som fører til utallige unge sjelelig skadede unge menn.

 

Feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå spurte jeg ikke om eksempler på hva man skulle si for å få kvinnen i sitt liv, men hvordan man skal fortelle en jente at man liker henne uten å fjerne hele spenningen ved oppstarten av et forhold.

Ja, litt klisjefyllt uttrykk av meg :cool:

 

Et eget eksempel kan være en eller annen variant av: Jeg liker deg, men du er nok ikke rett for meg. *en eller annen dum simpel grunn* Her forteller du jenta rett ut at du liker hun. Hun blir nå sikker på at du faktisk er ute etter en kjæreste, som fjerner en del av spenningen. Men så legger til at du derimot ikke tror dere er rette for hverandre, noe som bringer spenningen tilbake. Den dumme grunnen kan være f.eks. "vi er for like", "jeg tror vi hadde kranglet, blitt venner, hatt make-up sex *repeat*", "vi hadde hatt det for bra!" o.l.

 

Hvis situasjonen er rett for å komme med en slik variant vil jenta kvalifisere seg for deg, ved å påpeke at dere faktisk passer sammen elns. Hvis du sier det i feil situasjon vil det derimot diskvalifisere henne fra deg som gjør hun usikker og setter dere to steg tilbake.

 

Derfor sa at jeg at det ble mye mer avansert og "spilling" av å uttrykke følelsene sine med ord, enn med handling.

Den hørtes veldig rar ut. Og den funker nok. Men som du selv sier, blir det jo bare enda mer spilling av den hvis du faktisk bruker den for å få litt mer spenning i forholdet. Når jeg sier at man skal gi verbalt uttrykk for ting man føler, mener jeg ihvertfall på en relativt subtil måte. En ting jeg tenker som går fint i begynnelsen av forhold, er å vise indirekte hva man føler ved f. eks bruk av komplimenter. Hvis man sier at en jente har vakre øyne med den rette timingen, og på en måte man mener det, uten å ta øynene ens vekk fra hennes, kan jeg nesten garantere, at jenten smelter ihvertfall bittelitt på innsiden. Litt mer casual, kan man gjøre det hvis man gjør et eller annet, å si noe a la "dette var kjempegøy, vi burde gjøre det igjen!" Igjen er timing viktig.

 

Du sier jo selv at det ikke er en simpel måte å uttrykke følelsene med ord tidlig i et forhold (les: ikke "forhold" som at man har blitt kjærester allerede) uten å bevare mye av spenningen, og det er nettopp derfor jeg anbefaler alternativ 2, da det er simpelt å bruke handling, typ dra hun inntill deg, gi hun en klem, be om et kyss på kinnet... Du vet, slike ting.

 

(sorry hvis det er skrevet litt uforståelig, men har nettopp våknet og skal reise til fjellet snart)

 

No hard feelings nei, det er ikke noe personlig dette ;)

For all del, man skal støtte ord med handling. Men dette vil jeg påstå er noe man må se individuelt etter på jenten. Man kan ikke ha en oppskrift på hvordan dette går, men bli kjent med kvinnen før man stormer frem. Det hender også at det er damen som tar initiativ (oftere enn vi menn merker faktisk), så man må rett og slett se ting an, og være så observant som mulig.

 

Du får ha god tur til fjellet forresten!

Lenke til kommentar
En ting jeg tenker som går fint i begynnelsen av forhold, er å vise indirekte hva man føler ved f. eks bruk av komplimenter. Hvis man sier at en jente har vakre øyne med den rette timingen, og på en måte man mener det, uten å ta øynene ens vekk fra hennes, kan jeg nesten garantere, at jenten smelter ihvertfall bittelitt på innsiden. Litt mer casual, kan man gjøre det hvis man gjør et eller annet, å si noe a la "dette var kjempegøy, vi burde gjøre det igjen!" Igjen er timing viktig.

 

Ingen av disse eksemplene var å snakke om følelsene sine.

 

Å indirekte mene at du liker en jente ved å slenge ut komplementer blir for tregt. Man kan holde på å slik for å flørte, men en gang må det gå et steg videre. Kanskje vil jenta gjøre det hvis hun er interessert...? ...men hvis begge to blir stående å slenge ut komplementer i hytt og pine vil ingenting skje.

 

"Dette var kjempegøy, vi burde gjøre det igjen." Dette sier jo kun at du vil treffe dama igjen, men ikke hensiktene dine. Det kan godt være at du vil treffe hun igjen pga hun er vennemateriale.

 

Du får ha god tur til fjellet forresten!

 

Thanks bro. Turen var digg!

Lenke til kommentar
Ingen av disse eksemplene var å snakke om følelsene sine.

Ikke direkte nei. Men jeg tror ikke jeg har sagt at man skal "snakke om følelsene sine" direkte heller, men mere det at man kan gi uttrykk for dem ved hjelp av ord.

 

Å indirekte mene at du liker en jente ved å slenge ut komplementer blir for tregt. Man kan holde på å slik for å flørte, men en gang må det gå et steg videre. Kanskje vil jenta gjøre det hvis hun er interessert...? ...men hvis begge to blir stående å slenge ut komplementer i hytt og pine vil ingenting skje.

Jeg har ikke argumentert at man skal slenge ut komplimenter. Bare at man prøver å bruke dem til rett tid for å gi jenta inntrykk av hva en føler. Og selvfølgelig er man nødt til å backe ord med handling. Poenget mitt med det jeg sier, er ikke at det å bruke handlinger er feil, men heller det at man bør holde følelser relativt skjult til man er sikker på at damen føler det samme, er noe som oser av usikkerhet for meg, uansett hvor god man er på å skjule dene usikkerheten. Jeg sier at ens svakheter også er ens styrker, og hvis man er istand til å formidle disse "følelsene" uten å ende opp med å "legge ut om følelsene sine" (som smurstafa skrev), så kan det faktisk virke til ens fordel.

 

Men selvfølgelig hvis man behandler damen sin som en psykiater, så er sjansjen ganske stor for at damen vil fange det opp, og til slutt si nei takk. Alt med måte.

 

"Dette var kjempegøy, vi burde gjøre det igjen." Dette sier jo kun at du vil treffe dama igjen, men ikke hensiktene dine. Det kan godt være at du vil treffe hun igjen pga hun er vennemateriale.

Ordene sier at du vil treffe damen igjen. Det er en relativt klar kommunikasjon. Som du sier så sier ikke det så mye ellers. Men heldigvis er det der kroppspråk, berøringer, ansiktsuttrykk osv kommer inn for å legge på flere lag med mening til disse ordene. Så lenge en er i stand til å gi uttrykkk for hva en føler verbalt, uten å motsi dette med kroppspråk, ansiktsuttrykk osv, så ser jeg bare fordeler med å gjøre dette. Men som du nevner, på egen hånd, så skal det holde veldig hardt.

 

Thanks bro. Turen var digg!

Rått! Bra vær?

Lenke til kommentar
Poenget mitt med det jeg sier, er ikke at det å bruke handlinger er feil, men heller det at man bør holde følelser relativt skjult til man er sikker på at damen føler det samme, er noe som oser av usikkerhet for meg, uansett hvor god man er på å skjule dene usikkerheten. Jeg sier at ens svakheter også er ens styrker, og hvis man er istand til å formidle disse "følelsene" uten å ende opp med å "legge ut om følelsene sine" (som smurstafa skrev), så kan det faktisk virke til ens fordel.

Det er jeg enig i. Å skjule følelser viser usikkerhet, som igjen ikke er attraktivt. Det var det første jeg skrev her.

 

Altså, man må absolutt ikke skjule følelsene sine, men i de fleste tilfeller er det bedre å vise dem ved handling enn ved ord. Det jeg da mener er at istedet for å legge ut om hvor mye du liker dama os.v. Så dra hun heller inntil deg og gi henne et kyss. Vil du gi komplimenter (som ikke er galt å gjøre) så ikke forsterk handlingen med ord, men forsterk ordene med handling.

 

Det er veldig lett å underkaste seg for jenta ved for mye prat. Selv om det kun er med komplementer (mange) og ikke direkte snakk om følelser (hovedsakelig skjer det gjennom snakk om følelser). Det oppfattes i underbevisstheten som at du er avhengig og trenger henne. Hun er premien. Mens du vil stille deg mye sterkere i en ramme hvor du er uavhenging fra hun, og hun ikke er en premie du må oppnå. Da slipper du å fjerne spenningen, for hun vet hvor hun har deg. Du kan ta det lenger å få satt en ramme hvor du er premien, som skaper enda mer spenninge, fordi hun må oppnå deg.

 

Vent til forholdet har kommet såppas langt at det er klart for å legge ut om sine virkelige følelser, typ. "Jeg ser for meg et forhold med deg!". Når det er klart for å legge ut om disse følelsene kommer veldig ann på situasjonen, det er når dere begge to er "klar" over at dette kan bli noe særriøst. I noen forhold kan man si det på treff nr 2, mens i andre forhold må man ha truffet hverandre en del ganger.

 

 

Rått! Bra vær?

 

Yeah, litt dårlig på søndag men ellers bra!

Lenke til kommentar
Det er jeg enig i. Å skjule følelser viser usikkerhet, som igjen ikke er attraktivt. Det var det første jeg skrev her.

 

Altså, man må absolutt ikke skjule følelsene sine, men i de fleste tilfeller er det bedre å vise dem ved handling enn ved ord. Det jeg da mener er at istedet for å legge ut om hvor mye du liker dama os.v. Så dra hun heller inntil deg og gi henne et kyss. Vil du gi komplimenter (som ikke er galt å gjøre) så ikke forsterk handlingen med ord, men forsterk ordene med handling.

Nja. Vet ikke om jeg alltid er enig med at man skal forsterke ord med handling. Tror det kan funke andre veien også, avhengig av situasjonen. Hvis man allerede er godt inne i handlingen, for eksempel en tett dans, vil jeg påstå at man kan forsterke handlingen med (velvalgte) ord.

 

Det er veldig lett å underkaste seg for jenta ved for mye prat. Selv om det kun er med komplementer (mange) og ikke direkte snakk om følelser (hovedsakelig skjer det gjennom snakk om følelser). Det oppfattes i underbevisstheten som at du er avhengig og trenger henne. Hun er premien. Mens du vil stille deg mye sterkere i en ramme hvor du er uavhenging fra hun, og hun ikke er en premie du må oppnå. Da slipper du å fjerne spenningen, for hun vet hvor hun har deg. Du kan ta det lenger å få satt en ramme hvor du er premien, som skaper enda mer spenninge, fordi hun må oppnå deg.

Det med å være needy, gjelder jo på et generelt nivå. Og er forsåvidt enig i at det ender opp med å være skadelig på et forhold. Men hvis man i bunn og grunn er "needy", og er ute etter et langvarig forhold, så tror jeg at dette vil komme frem av seg selv etterhvert. Da tenker jeg at det er best å ikke skjule det (man må selvfølgelig ta hensyn til jenten og ikke overødsle henne med dette), men heller finne en måte å gjøre det attraktivt for jenten på.

 

Hvis man ikke er noe needy av seg selv, så er jeg enig med at man ikke bør vise en slik side til jenten bare på grunn av at man prøver å vinne henne over. Det er jo en person man ikke er engang. Og mystikk er jo noe alle forhold trives med. Personlig er jeg skeptisk til mye av det PUA går ut på, men prinsippet med push-pull er ganske beskrivende på dette området syns jeg. Hvis man har en god push-pull dynamikk i et forhold, så tenker jeg at spenningen er mye enklere å ta vare på.

 

Vent til forholdet har kommet såppas langt at det er klart for å legge ut om sine virkelige følelser, typ. "Jeg ser for meg et forhold med deg!". Når det er klart for å legge ut om disse følelsene kommer veldig ann på situasjonen, det er når dere begge to er "klar" over at dette kan bli noe særriøst. I noen forhold kan man si det på treff nr 2, mens i andre forhold må man ha truffet hverandre en del ganger.

Ganske enig. Beinhard ærlighet er ikke noe mennesker er gode på. Så for at man skal kunne være såpass ærlig, så må man rett og slett føle at man stoler på den andre personen, og at den andre personen stoler på en selv for at man skal kunne si noe slikt som det ovenfor med en seriøs tone.

Lenke til kommentar
Nja. Vet ikke om jeg alltid er enig med at man skal forsterke ord med handling. Tror det kan funke andre veien også, avhengig av situasjonen. Hvis man allerede er godt inne i handlingen, for eksempel en tett dans, vil jeg påstå at man kan forsterke handlingen med (velvalgte) ord.

 

Nå tenkte jeg mer på noe liknende dette: Situasjon: Du vil formidle at jenta er vakker, med både ord og handling. Fremgangsmåte: Fortell henne at du er vakker, for deretter å forsterke det med å gi henne et kyss, i motsettning til å først kysse henne for så å fortelle hun at hun er vakker.

 

Ved å gi damen et kyss for så å fortelle henne at hun er vakker så forsterker du kysset ditt med ordene. Men du har nå ført det over til et følelsesmessig nivå. Det er ordene som sitter igjen.

Ved å fortelle damen at hun er vakker for så å gi henne kysset så forsterker du ordene med kysset. Nå har du ført situasjonen over på et mer seksuelt nivå. Det er kysset som sitter igjen.

 

Med jenter du enda ikke har kommet i et særriøst forhold med vil du holde på et seksuelt nivå.

 

(Jeg sliter litt med å virkelig forklare hvorfor den ene veien, og ikke den andre, men håper du forstår poenget... Man må nesten bare gjøre det selv og se for seg det følelsesmessige resultatet.)

 

Den diskusjonen der er uansett ikke så viktig. Det blir så dypt at det bare er crap å tenke på det uansett, det er derfor jeg har presistert her at den letteste løsningen er å starte med å formidle følelsene via handling.

 

Det med å være needy, gjelder jo på et generelt nivå. Og er forsåvidt enig i at det ender opp med å være skadelig på et forhold. Men hvis man i bunn og grunn er "needy", og er ute etter et langvarig forhold, så tror jeg at dette vil komme frem av seg selv etterhvert. Da tenker jeg at det er best å ikke skjule det (man må selvfølgelig ta hensyn til jenten og ikke overødsle henne med dette), men heller finne en måte å gjøre det attraktivt for jenten på.

 

Hvis man ikke er noe needy av seg selv, så er jeg enig med at man ikke bør vise en slik side til jenten bare på grunn av at man prøver å vinne henne over. Det er jo en person man ikke er engang. Og mystikk er jo noe alle forhold trives med.

Det er derfor det ikke finnes noen magisk pille til å bli flinkere med jenter. Man må faktisk jobbe med seg selv. Er du en needy person, så jobb med å bli mindre resultatavhengig. Jobb med mindsettet ditt.

 

Du har helt rett i at hvis du skjuler at du selv er needy, mens du egentlig ser på dama som en stor premie, så vil det komme en reality check lenger ute i forholdet, hvor dama kanskje velger å dumpe deg fordi du har "forandret" personlighet. Derfor skal man ikke jobbe veldig inkogruent, men heller jobbe med mindsettet sitt.

 

Det er ikke nok å tenke "Nå har jeg holdt meg sammen i noen måneder, og dama er min, nå kan jeg bli meg selv igjen!". Et dårlig forhold kan slutte mye fortere enn det startet, eller værre: fortsette! Derfor skal man være seg selv helt fra starten av. Er deg selv en needy person så bli kvitt den negative egenskapen, du vil fortsatt være deg selv!

 

Personlig er jeg skeptisk til mye av det PUA går ut på, men prinsippet med push-pull er ganske beskrivende på dette området syns jeg. Hvis man har en god push-pull dynamikk i et forhold, så tenker jeg at spenningen er mye enklere å ta vare på.

Hva du er skeptisk på til PUA trenger vi ikke å ta her, men ja, push & pull kan man ta med seg inn i et langvarig forhold for å holde en flørtende og lekende stemning. Noe som skaper spenning.

 

 

Ganske enig. Beinhard ærlighet er ikke noe mennesker er gode på. Så for at man skal kunne være såpass ærlig, så må man rett og slett føle at man stoler på den andre personen, og at den andre personen stoler på en selv for at man skal kunne si noe slikt som det ovenfor med en seriøs tone.

I tillegg så vil ofte det å være såppas direkte med følelser føre til usikkerhet og kjip situasjon for den andre delen av forholdet, hvis den personen ikke er like klar over følelsene som deg.

Lenke til kommentar
Nå tenkte jeg mer på noe liknende dette: Situasjon: Du vil formidle at jenta er vakker, med både ord og handling. Fremgangsmåte: Fortell henne at du er vakker, for deretter å forsterke det med å gi henne et kyss, i motsettning til å først kysse henne for så å fortelle hun at hun er vakker.

 

Ved å gi damen et kyss for så å fortelle henne at hun er vakker så forsterker du kysset ditt med ordene. Men du har nå ført det over til et følelsesmessig nivå. Det er ordene som sitter igjen.

Ved å fortelle damen at hun er vakker for så å gi henne kysset så forsterker du ordene med kysset. Nå har du ført situasjonen over på et mer seksuelt nivå. Det er kysset som sitter igjen.

 

Med jenter du enda ikke har kommet i et særriøst forhold med vil du holde på et seksuelt nivå.

 

(Jeg sliter litt med å virkelig forklare hvorfor den ene veien, og ikke den andre, men håper du forstår poenget... Man må nesten bare gjøre det selv og se for seg det følelsesmessige resultatet.)

 

Den diskusjonen der er uansett ikke så viktig. Det blir så dypt at det bare er crap å tenke på det uansett, det er derfor jeg har presistert her at den letteste løsningen er å starte med å formidle følelsene via handling.

Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til, men jeg skal ikke presse deg til å utgreie det mer. Det er ikke en alt for viktig diskusjon som du nevner, og det blir nok bare litt flisespikkeri.

 

Det er derfor det ikke finnes noen magisk pille til å bli flinkere med jenter. Man må faktisk jobbe med seg selv. Er du en needy person, så jobb med å bli mindre resultatavhengig. Jobb med mindsettet ditt.

 

Du har helt rett i at hvis du skjuler at du selv er needy, mens du egentlig ser på dama som en stor premie, så vil det komme en reality check lenger ute i forholdet, hvor dama kanskje velger å dumpe deg fordi du har "forandret" personlighet. Derfor skal man ikke jobbe veldig inkogruent, men heller jobbe med mindsettet sitt.

 

Det er ikke nok å tenke "Nå har jeg holdt meg sammen i noen måneder, og dama er min, nå kan jeg bli meg selv igjen!". Et dårlig forhold kan slutte mye fortere enn det startet, eller værre: fortsette! Derfor skal man være seg selv helt fra starten av. Er deg selv en needy person så bli kvitt den negative egenskapen, du vil fortsatt være deg selv!

Det kommer an på personen. Hvis man er needy, men ikke har noe problem med det selv, så vil jeg si at det er bedre at man istedet for å prøve å forandre på dette, så går man heller litt i dybden på seg selv for å forstå hvorfor en selv er needy. Hvis det er en integral del av ens egen identitet, vil jeg påstå at man mister litt av seg selv.

 

I tillegg så vil ofte det å være såppas direkte med følelser føre til usikkerhet og kjip situasjon for den andre delen av forholdet, hvis den personen ikke er like klar over følelsene som deg.

usikkerhet ja, men jeg vil ikke si at det nødvendigvis vil være kjipt. Alt avhenger av hvordan en kommuniserer følelsene. Selv om man er brutalt ærlig om følelser på et feil tidspunkt, så er det ikke nødvendigvis noe som vil være kjipt for den andre parten i lengden hvis man er i stand til å ikke ta seg selv for seriøst og selvhøytidelig. Hvis "skaden" allerede er skjedd, kan man alltids snu det til sin egen og til andre parts fordel!

Lenke til kommentar
Det kommer an på personen. Hvis man er needy, men ikke har noe problem med det selv, så vil jeg si at det er bedre at man istedet for å prøve å forandre på dette, så går man heller litt i dybden på seg selv for å forstå hvorfor en selv er needy. Hvis det er en integral del av ens egen identitet, vil jeg påstå at man mister litt av seg selv.

Ja, det er jeg helt enig i. Er man komfortabel med å være needy, så for all del ikke forandre deg hvis du vil fortsette å være slik. Vær kongurent med deg selv.

 

Jeg vil tro at en jente finner det mer attraktiv med en avhengig kar som er komfortabel med det, enn en inkogruent selvstendig kar.

 

usikkerhet ja, men jeg vil ikke si at det nødvendigvis vil være kjipt. Alt avhenger av hvordan en kommuniserer følelsene. Selv om man er brutalt ærlig om følelser på et feil tidspunkt, så er det ikke nødvendigvis noe som vil være kjipt for den andre parten i lengden hvis man er i stand til å ikke ta seg selv for seriøst og selvhøytidelig. Hvis "skaden" allerede er skjedd, kan man alltids snu det til sin egen og til andre parts fordel!

 

Det blir en kjip situasjon fordi jenta vil få et press på seg. Du forteller hun at du liker hun, hun er usikker på om hun vil det samme med forholdet og får dermed et press på seg til å finne ut av det og ta et valg.

Lenke til kommentar
Hvis man bevisst holder følelser skjult inntil man er sikker på at motparten føler det samme, er jo det minst like pinglete som å legge ut om følelser på forhånd. Men jeg antar at man ikke skal være ærlig om dette her heller. Det ville vel avslørt svakheter ville det ikke?

Nå er det vel ikke snakk om holde følelser skjult, men å vise dem med handling istedenfor ord.

Det er ikke det?

 

La meg quote Smurstafa:

 

Jeg sier ikke at man skal holde kjeft om følelsene sine i evig tid. Alt jeg sier er at man skal holde kjeft om følelsene sine frem til man faktisk har noe på gang.

 

Jeg vet ikke hvorledes du tolker dette her. Men jeg tolker det dithen at man skal holde følelsene sine "skjult".

 

 

Det jeg siktet til var ikke at man skulle holde følelsene skjult. Men at man ikke skal si det med ord som et middel på vei til å få jenta når man ikke har noe på gang fra før av. Som jeg skrev på første side i denne tråden, så var det et motsvar på en som skrev "Fortell henne hva du føler!" noe som fungerer svært dårlig hvis man ikke har gjort noen handlinger allerede.

 

Å skjule følelsene er hakket værre enn å si det med ord igjen, så det er naturligvis ikke veien å gå ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_mehe_*

Ehm, det kan GODT vere hun ser på deg som en venn altså. Mange jenter bruker ofte å gi feil inntrykk med klemmer og lignende. Jeg synest du skal konfrontere henne med dette å spør hva hun mener og hva hun vil.

Lenke til kommentar
Det blir en kjip situasjon fordi jenta vil få et press på seg. Du forteller hun at du liker hun, hun er usikker på om hun vil det samme med forholdet og får dermed et press på seg til å finne ut av det og ta et valg.

Jeg vil si at dette kommer veldig an på hvordan man oppfører deg rundt henne. Oppfører man seg alvorlig, og har en relativt seriøs samtale om dette, så vil nok den andre parten gå i seg selv for å finne ut hvor dette skal gå. Men jeg tenker at man kan spare den andre fra det meste av denne kjipheten hvis man ikke tar seg for selvhøytidelig. Skaden kan allerede være gjort, men da må man heller "spille" på det istedet for å dvele ved det og gjøre ting potenielt enda mer kjipt for motparten.

 

 

Det jeg siktet til var ikke at man skulle holde følelsene skjult. Men at man ikke skal si det med ord som et middel på vei til å få jenta når man ikke har noe på gang fra før av. Som jeg skrev på første side i denne tråden, så var det et motsvar på en som skrev "Fortell henne hva du føler!" noe som fungerer svært dårlig hvis man ikke har gjort noen handlinger allerede.

 

Å skjule følelsene er hakket værre enn å si det med ord igjen, så det er naturligvis ikke veien å gå ;)

Hmm, greit, beklager misforståelsen da. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...