Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Spørsmål til dere jenter der ute..


Anbefalte innlegg

Ikke for å være frekk eller noe, men dette her er et glimrende eksempel på at jenter svarer på hva de vil ha, men faktisk mener noe helt annet uten å helt være klar over det..

 

Er det meg du mener? Jeg har svart på hva jeg vil ha, og det står jeg for hundre prosent. Hva jeg ønsker meg i framtiden, kan hverken jeg eller du forutse, og derfor er det umulig å si bestemt. ;)

 

Forøvrig er jeg ganske enig med deg i resten, bortsett fra at det for meg er andre ting som er langt viktigere enn sex. And that's the truth, man.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke for å være frekk eller noe, men dette her er et glimrende eksempel på at jenter svarer på hva de vil ha, men faktisk mener noe helt annet uten å helt være klar over det..

 

Så ontopic, så er det akkurat derfor det er så mange som går i fella med å innrømme følelsene sine. Alle jenter som sier "åh, det hadde vært så romantisk om han dukket opp med en rose i hånda, og fortalte om følelsene sine før vi hadde gjort noe som helst" mens i 95% av tilfellene dette faktisk skjer, så ville dama ha avslått fyren.

 

Jenter vil ikke ha en pinglete tøffel, og å legge frem følelsene på den måten, oser av pingle. Akkurat som dårlig sex i lengden også oser av pingle.

 

Jenter vil i bunn og grunn (ja, det finnes unntak) ha en kar som jakter på henne med handlinger, er den sterke som kommer og tar henne med storm, og som gir henne opplevelser i senga som hun aldri vil glemme.

Men utrolig nok er det ikke mange jentene der ute som faktisk vil innrømme det ;)

Syns du drar dette litt langt. Jeg er enig i at man ikke bare kan ha det i kjeften. Man kan ikke si "jeg vil elske med deg til langt på natt" for så å sette seg i andre enden av sofaen med beinene sine tett mot hverandre, og blikket i gulvet. Men at man skal være taus om alle følelser man har helt til man har tatt henne med storm i sengen, blir feil. Poenget blir vel at man ser ting litt i perspektiv. For eksempel, hvis en jente jeg knapt hadde snakket med hadde komt bort til meg, og sagt at hun har sterke følelser for meg uten videre, hadde jeg blitt skremt. Og det regner jeg med virker motsatt vei også. Men hvis en jente jeg hadde hengt litt med, hadde komt med en "jeg liker deg" type ting, så hadde jeg vært mye mer mottakelig for det, og kanskje et kyss på kjøpet også. Igjen regner jeg med at dette ikke er noe særlig ulikt andre veien. Man er ikke nødt til å velge enten eller. Man kan bruke både ord og handlinger samtidig for å vise hva man føler.

 

Å være åpen om følelsene sine oser ikke av "pingle". Hvis man syter om følelsene sine kan det være at man oser av "pingle". Men man kan like gjerne si det andre veien, at en mann som ikke klarer å være åpen om følelsene sine, også oser av "pingle".

 

Kan forresten ikke huske å ha hørt om den fantasien du nevner at damer skal ha bortsett ifra i dårlige komiserier.

Lenke til kommentar

Nei, du får tro meg eller ikke, det er helt opp til deg. :) Jeg snakker bare basert på mine egne og venners erfaringer.

 

Jeg sier ikke at man skal holde kjeft om følelsene sine i evig tid. Alt jeg sier er at man skal holde kjeft om følelsene sine frem til man faktisk har noe på gang. Å legge ut om følelser som et middel på vei til målet funker ytterst få ganger.

Når man legger ut om følelsene sine, så skal det være når man er sikker på at hun føler det samme tilbake, og ikke som et middel for å finne ut om hun føler det samme. For det er akkurat den handlingen som oser av usikkerhet, og er veldig lite atraktivt. Og ikke minst fjerner det den hele "liker-han-meg-eller-ikke"-spenningen, som er veldig nødvendig i begynnelsen.

 

Den aller største feilen som blir gjort av gutter i dating-scenen, er at de tenker "hva ville jeg likt om jenta hadde gjort?" men det de ikke tenker på er at jenter og gutter reagerer forskjellig. Ja, jenter og gutter er ikke så forskjellige som folk skal ha det til, MEN akkurat i dating-scenen så er det forskjellig. Gutter er veldig direkte av seg (derav denne myten om at "fortell henne hva du føler, så går det bra!") mens jenter er veldig subtile og hintete av seg.

Det henger igjen fra samfunnets syn på saken, og ikke minst ur-instinktene i mennesket som henviser til at gutten skal være jegeren, og jenta skal være "byttet".

 

Og grunnen til at du ikke har hørt så mye om den "fantasien" min, er rett og slett fordi ytterst få jenter faktisk innrømmer det. Rett og slett fordi dagens likestillingsdebatt og kvinnekamp tilsier at jenter ikke skal få lov til å være det kjønnet som blir fanget og erobret.

 

Jeg har prøvd begge metodene i stor grad, og veit med egne erfaringer at innrømming av følelser tidlig er noe som ødelegger mye mer enn det hjelper. Ja, det funker 1 av 10 ganger, men det er fortsatt ods jeg ikke vil spille med, når handlingene funker 8 av 10.

Lenke til kommentar
Nei, du får tro meg eller ikke, det er helt opp til deg. :) Jeg snakker bare basert på mine egne og venners erfaringer.

 

Jeg sier ikke at man skal holde kjeft om følelsene sine i evig tid. Alt jeg sier er at man skal holde kjeft om følelsene sine frem til man faktisk har noe på gang. Å legge ut om følelser som et middel på vei til målet funker ytterst få ganger.

Når man legger ut om følelsene sine, så skal det være når man er sikker på at hun føler det samme tilbake, og ikke som et middel for å finne ut om hun føler det samme. For det er akkurat den handlingen som oser av usikkerhet, og er veldig lite atraktivt. Og ikke minst fjerner det den hele "liker-han-meg-eller-ikke"-spenningen, som er veldig nødvendig i begynnelsen.

 

Den aller største feilen som blir gjort av gutter i dating-scenen, er at de tenker "hva ville jeg likt om jenta hadde gjort?" men det de ikke tenker på er at jenter og gutter reagerer forskjellig. Ja, jenter og gutter er ikke så forskjellige som folk skal ha det til, MEN akkurat i dating-scenen så er det forskjellig. Gutter er veldig direkte av seg (derav denne myten om at "fortell henne hva du føler, så går det bra!") mens jenter er veldig subtile og hintete av seg.

Det henger igjen fra samfunnets syn på saken, og ikke minst ur-instinktene i mennesket som henviser til at gutten skal være jegeren, og jenta skal være "byttet".

 

Og grunnen til at du ikke har hørt så mye om den "fantasien" min, er rett og slett fordi ytterst få jenter faktisk innrømmer det. Rett og slett fordi dagens likestillingsdebatt og kvinnekamp tilsier at jenter ikke skal få lov til å være det kjønnet som blir fanget og erobret.

 

Jeg har prøvd begge metodene i stor grad, og veit med egne erfaringer at innrømming av følelser tidlig er noe som ødelegger mye mer enn det hjelper. Ja, det funker 1 av 10 ganger, men det er fortsatt ods jeg ikke vil spille med, når handlingene funker 8 av 10.

 

jeg er vel ganske enig i det meste du sier. Nå har jeg liten erfaring, men jeg har skjønt såpass at det å vise følelser for tidlig kan ødelegge alt med en gang... Men jeg misliker faktisk den "liker-han-meg-eller-ikke"-spenningen. Hvis begge vet at man liker hverandre, så har man jo kommet ganske lang. Selv om litt spenning er sunt. Men det å gå rundt å lure på om hun liker deg, misliker jeg veldig. Enten fordi jeg er gutt eller fordi nervene tar helt over, av ventingen og spenningen i seg selv.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at man skal holde kjeft om følelsene sine i evig tid. Alt jeg sier er at man skal holde kjeft om følelsene sine frem til man faktisk har noe på gang. Å legge ut om følelser som et middel på vei til målet funker ytterst få ganger.

Når man legger ut om følelsene sine, så skal det være når man er sikker på at hun føler det samme tilbake, og ikke som et middel for å finne ut om hun føler det samme. For det er akkurat den handlingen som oser av usikkerhet, og er veldig lite atraktivt. Og ikke minst fjerner det den hele "liker-han-meg-eller-ikke"-spenningen, som er veldig nødvendig i begynnelsen.

Nå er det forskjell på å "legge ut om følelsene sine" og å være ærlig om følelsene sine. Hvis man bevisst holder følelser skjult inntil man er sikker på at motparten føler det samme, er jo det minst like pinglete som å legge ut om følelser på forhånd. Men jeg antar at man ikke skal være ærlig om dette her heller. Det ville vel avslørt svakheter ville det ikke?

 

Den aller største feilen som blir gjort av gutter i dating-scenen, er at de tenker "hva ville jeg likt om jenta hadde gjort?" men det de ikke tenker på er at jenter og gutter reagerer forskjellig. Ja, jenter og gutter er ikke så forskjellige som folk skal ha det til, MEN akkurat i dating-scenen så er det forskjellig. Gutter er veldig direkte av seg (derav denne myten om at "fortell henne hva du føler, så går det bra!") mens jenter er veldig subtile og hintete av seg.

Det henger igjen fra samfunnets syn på saken, og ikke minst ur-instinktene i mennesket som henviser til at gutten skal være jegeren, og jenta skal være "byttet".

Ehhh, den feilen gjelder ikke på gutte-jente nivå. Den gjelder alle personer. Gutter er ikke unisont enige om noe, akkurat som jenter ikke er unisont enige om noe. Det som henger igjen på et generelt nivå, er det som angår instinktene våre. som for eksempel hvor grensene går for hva man er komfortabel med. Den gjelder like fullt med homofile dating-settinger som den gjør med heterofile dating-settinger (nå snakker jeg om "date" og ikke nattklubb settinger vel og merke.) Poenget er uansett at praktisk talt alle mennesker har en "comfort-zone", og bryter man den (som for eksempel proklamere evig kjærlighet til en man knapt har snakket med), så vil man uansett slite, siden dette vil skremme vekk enhver person. Man må føle seg frem for å vite hvor man kan tråkke. Dette gjelder både fysisk og psykisk. Hovedforskjellen, er at når man føler seg frem fysisk, er den andre personen nesten nødt til å svare på en måte. Hvis det er ved henvendelse av språk, har den andre personen en mulighet til å "rømme" (figurativt ihvertfall).

 

Både gutter og jenter er subtile og hintete av seg. Gutter derimot koker over av testosteron til tider, så vi har en tendens til å måtte få utløp for hva vi tenker og føler. Alle har et subilt språk som går an å lese. Forskjellen er bare at gutter har en tendens til å være, som du nevner, mer direkte.

 

Det der med urinstinkter og jakter-bytte er også overdrevet. Jenter sender ut signaler i hopetall om hvem og hva de vil ha. Forskjellen er bare i hvordan de gjør det. Tror du det er tilfeldig at en jente med veldig store pupiller virker søt og sårbar for deg? Det er hennes signal om at hun vil ha deg (eller eventuelt at hun er full av et eller annet rusmiddel.)

 

Og grunnen til at du ikke har hørt så mye om den "fantasien" min, er rett og slett fordi ytterst få jenter faktisk innrømmer det. Rett og slett fordi dagens likestillingsdebatt og kvinnekamp tilsier at jenter ikke skal få lov til å være det kjønnet som blir fanget og erobret.

Hva mener du her? Snakker du om det at de vil bli bergtatt fysisk heller enn gjennom ord? Når jeg snakket om "fantasi", mente jeg det du sa om at kvinner sier at de vil at en mann skal komme til dem ut av det blå med en rose i munnen, og gurgle ut følelsene sine. Det var det jeg ikke hadde hørt bortsett ifra på dårlige komiserier.

 

Jeg har prøvd begge metodene i stor grad, og veit med egne erfaringer at innrømming av følelser tidlig er noe som ødelegger mye mer enn det hjelper. Ja, det funker 1 av 10 ganger, men det er fortsatt ods jeg ikke vil spille med, når handlingene funker 8 av 10.

Alt dette spørs hvordan du formidler følelsene dine, hvordan du tar hensyn til den du snakker med, og å lese hva hun er komfortabel med. Som jeg har nevnt tidligere, er det forskjell på å bare velte ut om følelsene sine, og å være ærlig om følelsene sine.

Lenke til kommentar

Hwoarang: Du er sannsynligvis enig i at det å legge ut om følelsene sine er en potensiell fallgruve. Mitt spørsmål til deg er da, hvorfor skal man nærme seg kanten av denne fallgruven istedet for å holde seg trygt unna? Hvilke konkrete fordeler mener du at det gir? Og hvordan er den riktige måten å formidle følelsene sine?

Lenke til kommentar
Hvis man bevisst holder følelser skjult inntil man er sikker på at motparten føler det samme, er jo det minst like pinglete som å legge ut om følelser på forhånd. Men jeg antar at man ikke skal være ærlig om dette her heller. Det ville vel avslørt svakheter ville det ikke?

Nå er det vel ikke snakk om holde følelser skjult, men å vise dem med handling istedenfor ord.

 

Du er keen på jenta, og kan dermed.

1. Fortelle henne at du liker hun

2. Vise hun at du er interessert.

 

Hvis du går for alternativ 1, så fjerner du en stor del av spenningen ved det å treffe en potensiel ny person. Spør venninene dine om hva de savner mest med det å være singel og treffe nye gutter. Svarer dem ærlig, vil de fleste si noe ala spenningen. Så hvorfor fjerne den?

 

Ved å gå for alternativ 2 kan du fortsatt formidle at "her er det noe", men uten å fjerne en for stor del av denne spenningen, og dermed er alternativ 2 veien å gå. Tenk selv tilbake på når du traff din nåværende eller tidligere kjæreste. De første dagene/ukene(alt etter som hvor rask du er) er utrolig morsomt å se tilbake på. Alle de kleine, usikkre, spennende og morsomme momentene. Ville du virkelig fjernet disse første ukene/dagene med et enkelt "jeg elsker deg"...?

 

Når du har truffet jenta et viss antal ganger, og du føler at dere har kommet såppas langt inn i forholdet at det er på tide å få satt noen ord på saken, så kan du begynne å prate med munnen. Men fortsatt er ikke "JEG ELSKER DEG!!" veien å gå... For da overgir du deg helt til jenta, som er kjipt for både deg og henne. Derimot noe mer "For hver eneste gang vi treffes blir jeg bare mer og mer glad i deg.... tror nesten jeg har fått følelser for deg jeg!" er måten man da velger å formidle sine første følelser.

 

Man kan i utgangspunktet si "Jeg elsker deg, jeg skal gifte meg med deg!" da det er måten man sier det på som egentlig spiller en rolle, derfor brukte jeg de to siste eksemplene.

 

EDIT: Egentlig så lagde jeg denne posten kun for å nevne utsagnet "Ikke tenk på forhold før du har pult jenta!" som er en grei ting å ha med seg i bakhodet (men for all del ikke en fasit).

 

Da slipper man å bli håpløs forelsket i jenter man aldri tørr å prate med.

 

EDIT 2: Forresten så, som Smurftasa nevner, er ikke jenter alltid de lureste å spørre om kjærlighetsproblemer. De sier vanligvis det de tror de vil ha, ikke det dem egentlig vil ha!

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
Hwoarang: Du er sannsynligvis enig i at det å legge ut om følelsene sine er en potensiell fallgruve. Mitt spørsmål til deg er da, hvorfor skal man nærme seg kanten av denne fallgruven istedet for å holde seg trygt unna? Hvilke konkrete fordeler mener du at det gir? Og hvordan er den riktige måten å formidle følelsene sine?

 

Å legge ut om følelser kan være risikabelt ja. Det er ikke noe fasitsvar for hvordan man skal gjøre klart følelsene sine. Det kommer helt an på hvilken situasjon du er i, og hvem det er du skal legge ut om følelsene dine til. Men det er et par prinsipper som pleier å gjelde universelt: selvsikkerhet, timing, evne til å lese "motpartens" kroppspråk, og kanskje et par andre jeg ikke har listet opp. Poenget er, at skal man uttrykke følelsene sine, så må man klare å stå bak dem ved bruk av kroppspråk, og være i stand til å se at den man gjør det til er klar for dette her.

 

Når det gjelder "fordeler" med denne veien, kan jeg bare tenke på ting som gjelder preferanser selv. Men det viktigste for meg, er at denne metoden ser ut til å være en bedre vei på å unngå litt av det latterlige sosiale spillet som foregår i flest forhold. Ikke at det er garantert. For det er det ikke. Men grunnen til at jeg argumenterer for det jeg gjør, er at jeg møter generaliserende påstander om både menn og kvinner som jeg foreløpig ikke ser noe grunnlag for at man har, annet enn at deet ser ut til å simplifisere mennesket nok til at man kan tro med seg selv at man faktisk har en forståelse for det, selv om man egentlig vet at man ikke har det.

Lenke til kommentar
Hvis man bevisst holder følelser skjult inntil man er sikker på at motparten føler det samme, er jo det minst like pinglete som å legge ut om følelser på forhånd. Men jeg antar at man ikke skal være ærlig om dette her heller. Det ville vel avslørt svakheter ville det ikke?

Nå er det vel ikke snakk om holde følelser skjult, men å vise dem med handling istedenfor ord.

Det er ikke det?

 

La meg quote Smurstafa:

 

Jeg sier ikke at man skal holde kjeft om følelsene sine i evig tid. Alt jeg sier er at man skal holde kjeft om følelsene sine frem til man faktisk har noe på gang.

 

Jeg vet ikke hvorledes du tolker dette her. Men jeg tolker det dithen at man skal holde følelsene sine "skjult".

 

Du er keen på jenta, og kan dermed.

1. Fortelle henne at du liker hun

2. Vise hun at du er interessert.

 

Hvis du går for alternativ 1, så fjerner du en stor del av spenningen ved det å treffe en potensiel ny person. Spør venninene dine om hva de savner mest med det å være singel og treffe nye gutter. Svarer dem ærlig, vil de fleste si noe ala spenningen. Så hvorfor fjerne den?

Spenningen er en god del av forhold. Så er ikke direkte uenig der, selv om jeg tror man kan kommunisere med ord at man liker en person, på lik linje med at man kan det med handlinger, og bevare spenningen. Man er ikke begrenset til å si "jeg liker deg" eller "jeg elsker deg" eller liknende hvis man skal uttrykke følelser for en jente. Det finnes et utall av måter å gjøre dette på for å bevare en "spenning".

 

Ved å gå for alternativ 2 kan du fortsatt formidle at "her er det noe", men uten å fjerne en for stor del av denne spenningen, og dermed er alternativ 2 veien å gå. Tenk selv tilbake på når du traff din nåværende eller tidligere kjæreste. De første dagene/ukene(alt etter som hvor rask du er) er utrolig morsomt å se tilbake på. Alle de kleine, usikkre, spennende og morsomme momentene. Ville du virkelig fjernet disse første ukene/dagene med et enkelt "jeg elsker deg"...?

Jeg har da aldri sagt at man skal si "jeg elsker deg" på første date eller liknende. Jeg argumenterte bare for at man kan uttrykke følelser verbalt uten at man skremmer vekk en dame bare fordi man ikke holder kjeft om alle følelser og kysser henne litt uten videre.

 

Når du har truffet jenta et viss antal ganger, og du føler at dere har kommet såppas langt inn i forholdet at det er på tide å få satt noen ord på saken, så kan du begynne å prate med munnen. Men fortsatt er ikke "JEG ELSKER DEG!!" veien å gå... For da overgir du deg helt til jenta, som er kjipt for både deg og henne. Derimot noe mer "For hver eneste gang vi treffes blir jeg bare mer og mer glad i deg.... tror nesten jeg har fått følelser for deg jeg!" er måten man da velger å formidle sine første følelser.

Jeg skjønner ikke hvem du svarer til. Jeg har da aldri argumentert for slik oppførsel.

 

Man kan i utgangspunktet si "Jeg elsker deg, jeg skal gifte meg med deg!" da det er måten man sier det på som egentlig spiller en rolle, derfor brukte jeg de to siste eksemplene.

 

EDIT: Egentlig så lagde jeg denne posten kun for å nevne utsagnet "Ikke tenk på forhold før du har pult jenta!" som er en grei ting å ha med seg i bakhodet (men for all del ikke en fasit).

 

Da slipper man å bli håpløs forelsket i jenter man aldri tørr å prate med.

 

EDIT 2: Forresten så, som Smurftasa nevner, er ikke jenter alltid de lureste å spørre om kjærlighetsproblemer. De sier vanligvis det de tror de vil ha, ikke det dem egentlig vil ha!

Jeg skjønner ikke hva du snakker om. Hvis dette er til meg, så er jeg smigret over at du ser ut til å synest at jeg koker over av følelser, og tror at beste veien er å gjaule at man elsker en jente på første date. Men ser ikke helt at den beskrivelsen passer, men for all del, takk som byr.

Lenke til kommentar

Først vil jeg bare si at Vekst har rett, alt var ikke et svar til deg. Det første siterte jeg på, som selvfølgelig dermed var ment til deg, det resterende var ment til emnet generelt.

 

Uansett:

 

Hvis man bevisst holder følelser skjult inntil man er sikker på at motparten føler det samme, er jo det minst like pinglete som å legge ut om følelser på forhånd. Men jeg antar at man ikke skal være ærlig om dette her heller. Det ville vel avslørt svakheter ville det ikke?

Nå er det vel ikke snakk om holde følelser skjult, men å vise dem med handling istedenfor ord.

Det er ikke det?

 

La meg quote Smurstafa:

 

Jeg sier ikke at man skal holde kjeft om følelsene sine i evig tid. Alt jeg sier er at man skal holde kjeft om følelsene sine frem til man faktisk har noe på gang.

 

Jeg vet ikke hvorledes du tolker dette her. Men jeg tolker det dithen at man skal holde følelsene sine "skjult".

Jeg tolker det slik som det står der, svart på hvitt.

 

Jeg sier ikke at man skal holde kjeft om følelsene sine i evig tid. Alt jeg sier er at man skal holde kjeft om følelsene sine frem til man faktisk har noe på gang.

 

Det står holde kjeft, noe som vil si å ikke utrykke følelsene med ord! Det står ikke noe om å skjule dem.

 

Spenningen er en god del av forhold. Så er ikke direkte uenig der, selv om jeg tror man kan kommunisere med ord at man liker en person, på lik linje med at man kan det med handlinger, og bevare spenningen. Man er ikke begrenset til å si "jeg liker deg" eller "jeg elsker deg" eller liknende hvis man skal uttrykke følelser for en jente. Det finnes et utall av måter å gjøre dette på for å bevare en "spenning".

 

Ved kun å lette på hjertet med utsagn som "jeg liker deg", "jeg elsker deg" og liknende fjerner man spenningen. Men som du sier så finnes det andre måter å uttrykke følelser med ord uten å fjerne spenningen helt, jeg vet om eksempler på dette selv. Men da blir det "spilling", mer avansert og man burde ha peiling på hva man gjør. Men hvis du vet om noen simple måter, så kan ikke du gi noen eksempler på hvordan du skal gjøre dette da?

 

Hvis ikke ville jeg nok heller anbefalt folk å gå for alternativ 2.

 

Jeg har da aldri sagt at man skal si "jeg elsker deg" på første date eller liknende. Jeg argumenterte bare for at man kan uttrykke følelser verbalt uten at man skremmer vekk en dame bare fordi man ikke holder kjeft om alle følelser og kysser henne litt uten videre.

For det første skrev jeg aldrig første date... og for det andre har jeg heller aldri rettet det mot deg.

 

Jeg skjønner ikke hvem du svarer til. Jeg har da aldri argumentert for slik oppførsel.

Jeg svarer til emnet, hele tråden, kjære deg.

 

Man kan i utgangspunktet si "Jeg elsker deg, jeg skal gifte meg med deg!" da det er måten man sier det på som egentlig spiller en rolle, derfor brukte jeg de to siste eksemplene.

 

Jeg skjønner ikke hva du snakker om. Hvis dette er til meg, så er jeg smigret over at du ser ut til å synest at jeg koker over av følelser, og tror at beste veien er å gjaule at man elsker en jente på første date. Men ser ikke helt at den beskrivelsen passer, men for all del, takk som byr.

 

Jeg skjønte ikke helt den siste der jeg... men nei, igjen var det ikke rettet mot deg...!

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
[...]Forresten så, som Smurftasa nevner, er ikke jenter alltid de lureste å spørre om kjærlighetsproblemer. De sier vanligvis det de tror de vil ha, ikke det dem egentlig vil ha!

 

Stemmer det, vi har egentlig ikke et snev av selvinnsikt.

Nåh... Det er vel å ta hardt i :) Det finnes mer enn nok selvinnsikt, det er ærlighet (eventuelt selvstendighet) i forhold til seg selv som mangler. Av uviss grunn er kvinne for opptatt av hva alle andre mener enn å tørre å mene noe politisk ukorrekt.

Endret av brutal_mann
Lenke til kommentar
Nåh... Det er vel å ta hardt i :) Det finnes mer enn nok selvinnsikt, det er ærlighet (eventuelt selvstendighet) i forhold til seg selv som mangler. Av uviss grunn er kvinne for opptatt av hva alle andre mener enn å tørre å mene noe politisk ukorrekt.

 

Jøss, gratulerer! Det er det dummeste jeg har lest på mange måneder. Premie kommer i posten :fun:

Lenke til kommentar
Nåh... Det er vel å ta hardt i :) Det finnes mer enn nok selvinnsikt, det er ærlighet (eventuelt selvstendighet) i forhold til seg selv som mangler. Av uviss grunn er kvinne for opptatt av hva alle andre mener enn å tørre å mene noe politisk ukorrekt.

 

Jøss, gratulerer! Det er det dummeste jeg har lest på mange måneder. Premie kommer i posten :fun:

Du har ikke adressen min :cool:

 

Men strengt tatt så har jeg ikke sagt noe annet nå enn hva jeg har hevdet hele tiden på dette forumet. Kvinner sier én ting, fordi det er det de er opplært til å si (han må få meg til å le, være snill og glad i barn), mens genene trekker dem mot noe helt annet (tjener fett, er sterkest og har høy sosial status).

Lenke til kommentar

Men det er bare hva du tror, brutal_mann. Hvorfor du tror dette, vet jeg ikke. Mest sannsynlig har du møtt en god del kjipe damer opp gjennom årene, og det er synd at de har formet deg slik, og ikke minst synd at du ikke er villig til å se muligheten for at alle faktisk ikke er like.

 

Selvsagt vil man ha en mann som er snill og får en til å le, er det ikke det menn ser etter hos kvinner også? Glad i barn bryr jeg meg ikke en damn shit om, penger og sosial status like så. At han er sterk, psykisk og fysisk, er selvsagt en fordel, men det gjelder jo alle mennesker.

 

Og hvis du kommer drassende med "du vet ikke hva du egentlig vil ha" nå, kommer du bare til å bekrefte at du selv er fordomsfull.

Lenke til kommentar
Gjest Happyeverafter(ikkepålogga)
Vel, er jo ganske normalt å faktisk bestemme seg for å bli sammen er det ikke? Det er jo viktig at begge er på samme bølgeldengde. Så å spørree om dere skal bli sammen syntes jeg er den riktige veien å gå. Trenger ikke spørre rett ut, men gjøre det klart at det er det du vil, så får du høre hva hun syntes.

Det er vanlig blant barn, om du mener du begynner å bli voksen så dropper du den dealen der. Du kan etter noen uker med puling sende ut en føler på hovrvidt en er FF eller FF med mer, men å "bestemme seg for"... Sigh...

 

kanskje noen har gitt deg dette tipset lengere oppe , men jeg gadd ikke lese hva alle hadde skrevet, men i så fall.. Jeg vet ikke om hun liker deg, men hun har i alle fall ikke noe i mot deg...Men utfordr henne litt, visst du skjønner. Var litt mystisk og hemmelighetsfull, men samtidig vis at du bryr deg og er glad i ho..

-Gi henne klemmer

-flørt med henne

-se mye på henne

-si at du er glad i ho (vist det passer seg i situasjonen)

-berøring, ta på henne

-SMIL!! :D

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Men det er bare hva du tror, brutal_mann. Hvorfor du tror dette, vet jeg ikke. Mest sannsynlig har du møtt en god del kjipe damer opp gjennom årene, og det er synd at de har formet deg slik, og ikke minst synd at du ikke er villig til å se muligheten for at alle faktisk ikke er like.

 

Selvsagt vil man ha en mann som er snill og får en til å le, er det ikke det menn ser etter hos kvinner også? Glad i barn bryr jeg meg ikke en damn shit om, penger og sosial status like så. At han er sterk, psykisk og fysisk, er selvsagt en fordel, men det gjelder jo alle mennesker.

 

Og hvis du kommer drassende med "du vet ikke hva du egentlig vil ha" nå, kommer du bare til å bekrefte at du selv er fordomsfull.

Naah.. Det er vel mer hva jeg har _erfart_. Det snodigste er at min erfaring passer ute i den virkelige verden ellers også. Rart med det, men etter å ha fått åpnet øynene så er ikke kvinner lenger et slikt mysterium som de var i ungdommen. I det øyeblikket en innser at mennesker generelt, og kvbinner spesielt, er uhyre overfladiske så blir verden mye mer harmonisk.

 

Du bryr deg om sosial status du også, men den skal du heller få på PM. HVa menn ser etter i kvinner? Vel.. Kommer an på hva formålet med kvinnen er. Er det for tilfeldig morro er looks alfa og omega, er det for ekteskap så er kjærlighet killer featuren. (Dessverre brenner mange menn seg på ideen om kvinner som faktisk elsker betingelsesløst).

 

uansett, poenget er at samfunnet har fremelsket en Hollywood ideologi om hva som er kjærlighet og romantikk som unge piker suger til seg ukritisk. Dette skaper kvinner med to sider. Den siden som snakker, og den siden som handler. Merkelig nok er disse to sidene selvmotsigende. Og det er den selvmotsigelsen som fører til utallige unge sjelelig skadede unge menn.

Lenke til kommentar
Jeg tolker det slik som det står der, svart på hvitt.

 

Jeg sier ikke at man skal holde kjeft om følelsene sine i evig tid. Alt jeg sier er at man skal holde kjeft om følelsene sine frem til man faktisk har noe på gang.

 

Det står holde kjeft, noe som vil si å ikke utrykke følelsene med ord! Det står ikke noe om å skjule dem.

OK. Personlig syns jeg at å bruke uttrykket "holde kjeft" er såpass sterkt til at man skal være ambigiøs om følelsene sine generelt. (altså aldri klargjøre følelsene, men la motparten få gjette.) Men jeg ser at man kan tolke det begge veier.

 

Ved kun å lette på hjertet med utsagn som "jeg liker deg", "jeg elsker deg" og liknende fjerner man spenningen. Men som du sier så finnes det andre måter å uttrykke følelser med ord uten å fjerne spenningen helt, jeg vet om eksempler på dette selv. Men da blir det "spilling", mer avansert og man burde ha peiling på hva man gjør. Men hvis du vet om noen simple måter, så kan ikke du gi noen eksempler på hvordan du skal gjøre dette da?

 

Hvis ikke ville jeg nok heller anbefalt folk å gå for alternativ 2.

Vil ikke si at det blir noe mer "spilling" og avansert hvis man gir uttrykk for følelser indirekte ved hjelp av ord. Man kan gjøre det enkelt. Alt er allerede relativt avansert fra før med hensyn på kroppspråk, personlig paranoia/spenning (liker hun meg litt? liker hun meg mye? Er jeg bare en flørt?), samhandling (hvordan er samtaler mellom partene, hvor mye tar man på hverandre, har man samme type humor? osv.)

 

Jeg er ikke så bekymret over hva man sier generelt. Det er et par ting man som regel ikke sier ("jeg elsker deg" på første date) som man skal være ekstremt selvsikker og don juan for å få til å funke. Jeg er mer opptatt av hvordan man sier det. Hvorledes er stemmeleiet? Hva sier kroppspråket? Ser man den andre inn i øynene? Hvis man klarer å underbygge hva man sier med hvordan man sier det, får man et veldig sterkt budskap.

 

Når det gjelder eksempler, er det jo ikke noen "simple" måter å gjøre det på. Enten så må man bevisst gjøre om på hvordan man oppfører seg med kroppspråket, eller så må man faktisk mene det man sier. Uansett om man er ærlig rundt det man sier, så er det alltid litt vanskeligere å gi uttrykk for at man faktisk mener det når det gjelder situasjoner hvor man selv gjør seg sårbar. Da er eneste løsningen å bli mer selvbevisst og mer observant på seg selv. (Desverre kan dette også misbrukes til å gi uttrykk for ting man ikke føler osv for å lure noen til å tro det, men i min naive tro, håper jeg at folk bruker slikt til å hjelpe seg selv til å uttrykke seg selv bedre istedet for å lure noen, menmen.) Er man på utkikk etter en flørt eller noe slikt, så er det nok ikke verdt bryet. Men jeg vil si at hvis man vil inn i et langvarig forhold, så er dette noe man må lære seg å være oppmerksom på hvis man vil ha en realistisk sjanse for at forholdet skal kunne lykkes.

 

Selv om det kan virke kompliserende på det allerede eksisterende "spillet", syns jeg heller at man blir bedre istand til å lese mellom linjene, enn å måtte legge på flere lag av smøring for å skjule sine egen utilstrekkeligheter.

 

Men summa summarium, så er svaret nei. Det finnes ingen "simple" eksempler for hva man skal si for å få kvinnen i sitt liv. Akkurat som det ikke finnes noen simple eksempler for hva man skal gjøre i hvilket øyeblikk for å få kvinnen i sitt liv. Man kan si noen ting generelt om hva som skal gjøres, men in the end, så må man vente på det rette øyeblikket og så stupe inn i det, uten at man kan si noe særlig nærmere om hva det "rette øyeblikket" spesifikt skal kunne være.

 

 

Og til resten av posten. Jeg trodde det meste var rettet til meg, derav de noe rare svarene på det du skrev. no hard feelings.

Lenke til kommentar

Nå spurte jeg ikke om eksempler på hva man skulle si for å få kvinnen i sitt liv, men hvordan man skal fortelle en jente at man liker henne uten å fjerne hele spenningen ved oppstarten av et forhold.

 

Et eget eksempel kan være en eller annen variant av: Jeg liker deg, men du er nok ikke rett for meg. *en eller annen dum simpel grunn* Her forteller du jenta rett ut at du liker hun. Hun blir nå sikker på at du faktisk er ute etter en kjæreste, som fjerner en del av spenningen. Men så legger til at du derimot ikke tror dere er rette for hverandre, noe som bringer spenningen tilbake. Den dumme grunnen kan være f.eks. "vi er for like", "jeg tror vi hadde kranglet, blitt venner, hatt make-up sex *repeat*", "vi hadde hatt det for bra!" o.l.

 

Hvis situasjonen er rett for å komme med en slik variant vil jenta kvalifisere seg for deg, ved å påpeke at dere faktisk passer sammen elns. Hvis du sier det i feil situasjon vil det derimot diskvalifisere henne fra deg som gjør hun usikker og setter dere to steg tilbake.

 

Derfor sa at jeg at det ble mye mer avansert og "spilling" av å uttrykke følelsene sine med ord, enn med handling.

 

Du sier jo selv at det ikke er en simpel måte å uttrykke følelsene med ord tidlig i et forhold (les: ikke "forhold" som at man har blitt kjærester allerede) uten å bevare mye av spenningen, og det er nettopp derfor jeg anbefaler alternativ 2, da det er simpelt å bruke handling, typ dra hun inntill deg, gi hun en klem, be om et kyss på kinnet... Du vet, slike ting.

 

(sorry hvis det er skrevet litt uforståelig, men har nettopp våknet og skal reise til fjellet snart)

 

No hard feelings nei, det er ikke noe personlig dette ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...