Gå til innhold

Hva er fordelene med Lenovo Thinpads (eller er de overhypet?).

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har alltid lurt på dette med Thinkpaddene. Jeg har hørt både posetive og negative ting. Først de posetive:

God byggekvalitet.

Høy batteri levetid.

Design (for noen - inkludert meg).

Masse spennende funksjoner.

Dårlige sidene:

Dårlige hardware spesifikasjoner.

Design (for noen).

Dyr.

Så hva synes dere? Er Thinkpadsene virkelig de dominerende jobb/skole laptoppene, eller selger de for det meste p.g.a ryktet?

Har alltid vært nysjerrig på hvorfor folk kjøper Lenovo og Macbooks. De er gode produkter, men jeg for en følelse at de selger mer på navenene sine en kvalitetene (frks. som 800 kroners jeans som er lite, hvis ikke noe bedre enn 200 kroners jeans).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd flere Thinkpads, og det er ingen tvil om at kvaliteten er uslåelig. Skal du ha en maskin som tåler ett liv på farten, er Thinkpad ganske enestående.

Batterilevetiden er akseptabel, men ikke noe som skiller dem fra maskiner med tilsvarende maskinvare fra andre produsenter.

Designet er det helt klart delte meninger om - jeg synes det er stilig og tidløst, andre er mer glad i blanke overflater, blinkende lys eller pastellfarger.

Det stemmer ikke at de har dårlige spesifikasjoner. De råeste modellene har det råeste som er å oppdrive av maskinvare til bærbare.

Det stemmer at de er dyrere enn tilsvarende modeller fra andre produsenter hvis man kun ser på ytelsen til maskinvaren. Man får imidlertid igjen den ekstra investeringen i form av en maskin som rett og slett holder, i år etter år. For bedrifter og proffbrukere med krav til pålitelighet, og som faktisk bruker en bærbar pc til den er fullstendig utslitt, vil det i det lange løp faktisk være billigere å satse på litt dyrere kvalitet enn det som tilsynelatende gir mest ytelse per krone i kjøpsøyeblikket. De rimeligste Thinkpad-modellene av de nyeste typene er også ganske aggressivt priset, jeg anbefaler deg å ta en titt i prisguiden og rundt om kring, man kan få ekte Thinkpad-kvalitet til langt under 10.000.

Jeg er rimelig sikker på at enhver som har brukt en Thinkpad kan være sikker på at det ikke er merket man betaler for (dette fenomenet gjelder vel først og fremst i bransjer som selger på design og mote, og ikke teknologi, så jeans-eksempelet er ikke så veldig relevant). Hvis kvalitet er noe for deg, gå for Thinkpad. Vil du ha den råeste maskinvaren og uansett kommer til å kjøpe noe nytt om ett års tid, kan du heller gå for noe fra Dell, Acer eller andre forbrukerorienterte merker.

Macbook har jeg aldri vært borti, så det har jeg ingen meninger om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...