After Dark Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Det er ikke så enkelt at problemer kan løses med en klem! Verdens problemer er langt mer kompliserte enn det og det må man ta stilling til! Lyst til å svare på eksemplene? Kjære landsboer, jeg har vel ikke sagt at vi skal løse alle verdens problemer med en klem. Men at vårt samfunn blir koseligere jo mer vennlighet, forståelse og "positivitet". Selv Rambo kan gi en klem. Nå, gå i fred. Og ikke se deg sint tilbake, fordi noen ønsket å gi deg en vennlig klem. Hvilket samfunn er det egentlig du vil gå inn på i denne tråden? Det norske samfunnet eller det internasjonake verdenssamfunnet? I det internasjonale verdenssamfunnet er det ikke slik at du kommer noen vei med å smile og klemme. Hvorfor har USA dominert verden siden oppløsningen av Sovjetunionen og slutten på Den kalde krigen? Nettopp fordi de har vært mye sterkere enn hele resten av verden, ikke fordi de har vært rause med klemmene! Hvofor frykter verdenssamfunnet utviklingen i Iran og Nord-Korea? Og hvorfor får disse landene så mye oppmerksomhet i disse dager? Pga. at Iran driver med et atomprogram og at Nord-Korea har atomvåpen. Hva har lagt til rette for at Robert Mugabe har kunnet fortsette styret i Zinmbabwe helt siden uavhengiheten? Nettopp makt og maktbruk/ missbruk, ikke klenmmer og smil! Det er slik verden har blitt. Trist, men sant. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Hvilket samfunn er det egentlig du vil gå inn på i denne tråden? Det norske samfunnet eller det internasjonake verdenssamfunnet? Nei si det. Begynn f.eks med naboen, vær vennlig og grei med han, det er en måte å gi en "klem" på. Om dere er uvenner eller venner, så vil det sikkert lønne seg. Så får nå det internasjonale samfunnet bare krige videre da, så sant du ikke skal dele ut "klemmer" midt i skudd linjen mellom "Allah Muhammed Jihad Terror" og "Gerilja Tigrene" i Zimbawe... ...kan jo få adrealin kick av mindre! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Jeg tror mange hadde blitt litt skeptiske om jeg plutselig skulle begynt å klemme de i tide og utide. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Jeg tror mange hadde blitt litt skeptiske om jeg plutselig skulle begynt å klemme de i tide og utide. Neida, du hadde nok fått mer positiv tilbakemeldinger, enn negative. Så det er bare til å klemme i vei. Lykke til. Som jeg var inne på, kan være en utfordring å dele ut klemmer midt i skudd linjen mellom "Muhammeds Jihad Terror Venner" og "Tiger Geriljaen" i Nigeria. Det kan jo muligens kalles å gi klemmer i utide ...men nå er det vel ingen som tvinger deg til å gi klemmer i utide. Men om du hadde gjort selv det, så skal du ikke se bort fra at du fortsatt hadde fått mye mer positive tilbakemeldinger, enn negative. Og som sikkert mange har forstått allerede, å gi en "klem" kan innebære så mangt. Det kan f.eks være snakk om å være hyggelig, grei og vise forståelse etc... ...så jeg tviler sterkt på at folk blir skeptiske, visst du gjør det. Endret 7. april 2009 av IDF Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Hvilket samfunn er det egentlig du vil gå inn på i denne tråden? Det norske samfunnet eller det internasjonake verdenssamfunnet? Nei si det. Begynn f.eks med naboen, vær vennlig og grei med han, det er en måte å gi en "klem" på. Om dere er uvenner eller venner, så vil det sikkert lønne seg. Så får nå det internasjonale samfunnet bare krige videre da, så sant du ikke skal dele ut "klemmer" midt i skudd linjen mellom "Allah Muhammed Jihad Terror" og "Gerilja Tigrene" i Zimbawe... ...kan jo få adrealin kick av mindre! Vel, da er det jo langt mindre komplisert når vi bare skal holde oss til Norge. Men tenk deg to naboer som har vært uvenner og knapt vekslet et ord i 20 år, tror du at alt feies til side straks den ene kommer med en klem? Kos, klem og kyss som du snakker om i denne tråden er en teori for å løse problemer som ikke fungerer i praksis og knapt nok i teorien. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Jeg tror mange hadde blitt litt skeptiske om jeg plutselig skulle begynt å klemme de i tide og utide. Neida, du hadde nok fått mer positiv tilbakemeldinger, enn negative. Så det er bare til å klemme i vei. Lykke til. Jeg var på byen en gang, så kom en pakistaner bort til meg. "halla kammerat"... Da han kalte meg for kamerat så tenkte jeg at en klem var vel det rette å gi han.... ... Jeg var ikke akuratt han sin kamerat etter det kan man si.... Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Men tenk deg to naboer som har vært uvenner og knapt vekslet et ord i 20 år, tror du at alt feies til side straks den ene kommer med en klem? Ja så klart, det hadde iallefall vert det mest fornuftige. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 verden er så enkel ja. reaksjonen til en person som plutselig får en klem av en han hater er ikke "nå var alt bra igjen", heller ville han revet seg fra han og mest sannsynlig gitt ham en uppercut. om verden var så enkel som du ser på den burde jo det å sjekke opp damer ikke være verre enn å gå bort til dem og gi dem en spontan klem/kyss og hun vil få gjensidige følelser Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Men tenk deg to naboer som har vært uvenner og knapt vekslet et ord i 20 år, tror du at alt feies til side straks den ene kommer med en klem? Ja så klart, det hadde iallefall vert det mest fornuftige. Du sier at det hadde vært det mest fornuftige, men det er ikke slik og det vil ikke bli slik heller! Det finnes folk som hater hverandre og de vil ikke engang røre ved hveradre. Som jeg sa tideligere så fungerer ikke dette i praksis og knapt nok i teorien. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 godt budskap i alle fall btw: IDF @ havner altid i en krangel du ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå