China Burger Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Nå blir muligens politikk og samfunn talende kyss, klapp og klem motstandere små forarget. Jeg velger nemlig å kysse deres føtter, klappe deres skuldre og gi dere en fantastisk klem. Gled dere ...og spring gjerne til nærmeste tipp oldefar eller marsvin. Og gjør noe lignende. Du vil fort kunne få noe fint tilbake, uansett om dere er "fiender" eller venner. Har du ikke selv f.eks opplevd hvor bra det er å møte varme fra en du har vert uenig med? Kanskje er det du som skal det første steget? Vi må "glede" hverandre mye på mange måter, slik at både vi og samfunnet blir friskere og sunnere på alle måter. Veien frem for vårt samfunn er å vise hverandre kjærlighet og vennlighet. Kjærlighet som kyss, klapp og klem skjuler og "hvisker bort" en mangfoldighet av "synder". Det er fantastisk. Gled dere. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Der tag, an dem ich küssen einige der schweinefleisch hier, kann man mir verbieten. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Skal vi møtes, vil gjerne bli kysset på føttene mine. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Tråden flyttes til Oppslagstavlen. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Skal vi møtes, vil gjerne bli kysset på føttene mine. Ja la meg få kysse dine føtter. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Sie war das allerschönste Kind Dass man in Polen find' "Aber nein, aber nein," sprach sie Ich küsse nie. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Det er ikke så enkelt! Ta Nord-Korea og Sør-Korea: Om den ene siden la seg flat for den andre siden og bad om tilgivelse og et gjenforent Korea ville den andre siden sett på det som overgivelse og krevd full kontroll over hele den koreanske halvøy. Ta Israel - Palestina: Hvis den ene siden gav opp all kamp, la seg på kne for den andre og bad om tillgivelse og forsoning ville den andre siden krevd at førstkommende gav fra seg all våpenmakt, gikk med på alle krav og var ydmyk resten av livet. Ta Russland - Tsjetenia - Hadde den ene siden gitt etter for den andre siden hadde den andre siden krevd full underkastelse... osv...osv... Det er ikke slik at man oppnår noe ved å gi seg fullt og helt over, iallefall ikke i de store sammenhenger. Om Norge oppgav alle krav og interesser om gråsonen til Russland og bad om å få en stor klem, ville Russland da komme å klemme? nei, de ville smile eller sikkert glise som de store seierherrer! Vil du oppnå noe som kommer du ikke en bit med underkastelse, men med respekt i disse dager. Gode ord og et godt smil hjelper ikke for det er slik verden har blitt! Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Det er ikke så enkelt! Å joda, det er enklere enn hva en skulle tro. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Glimti har nok myyye mer rett enn deg IDF. at du håper på at kardemommebyloven skal fungere er ikke nok. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Glimti har nok myyye mer rett enn deg IDF.at du håper på at kardemommebyloven skal fungere er ikke nok. Jeg synes begge er på vidda. Men koslig med klem da "We look forward to the time when the power of love will replace the love of power. Then will our world know the blessings of peace." -William Ewert Gladstone Endret 4. april 2009 av AvieN Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 begge er på vidda....men koselig med klem da Nei vi er ikke begge på vidda. Jeg holder meg ganske langt fra vidda for tiden. En trenger selvsagt ikke være født på vidda, for å mene det er konstruktivt å gi hverandre "klemmer". ...uansett visst det er det som betegner en som er på "vidda", så må det jo være svært så bra å være på vidda. Isåmåte, anbefaler jeg alle å ta en tur på vidda å gi hverandre klemmer. Siden det er antydninger til å være økende motstand av vennlighet langt borte fra vidda. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Det er ikke så enkelt at problemer kan løses med en klem! Verdens problemer er langt mer kompliserte enn det og det må man ta stilling til! Lyst til å svare på eksemplene? Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Det er ikke så enkelt at problemer kan løses med en klem! Verdens problemer er langt mer kompliserte enn det og det må man ta stilling til! Lyst til å svare på eksemplene? Kjære landsboer, jeg har vel ikke sagt at vi skal løse alle verdens problemer med en klem. Men at vårt samfunn blir koseligere jo mer vennlighet, forståelse og "positivitet". Selv Rambo kan gi en klem. Nå, gå i fred. Og ikke se deg sint tilbake, fordi noen ønsket å gi deg en vennlig klem. Endret 4. april 2009 av IDF Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Nå, gå i fred. Og ikke se deg sint tilbake, fordi noen ønsket å gi deg en vennlig klem. Så i denne tråden er vi alle venner, mens i den andre tråden skal jeg til helvetet? Jeg velger å kalle det en mennesklig svakhet å mistro personer som tidligere har ledd av meg siden jeg kommer til å brenne Men at vårt samfunn blir koseligere jo mer vennlighet, forståelse og "positivitet". Jepp. Respekt for andre's tro/legning/nasjonalisme er vel nøkkelordet. Svovel prediking hadde jeg håpet vi forlot sammen med pietismen. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Så i denne tråden er vi alle venner, mens i den andre tråden skal jeg til helvetet? Det blir som regelt bedre med enn klem, om en gir det til "uvenner" eller venner. Gud lot all synder falle ned på sin sønns skuldrer, inkludert dine synder. Slik at du kan få komme inn i Guds rike, helt ren. Fordi selv med den minste synd, kan en ikke komme inn i himmelen. Han lover deg, at du skal få komme til himmelen, så sant du sier ja til frelseren. Din tro på Jesus og nåden fra Gud er alene nok, du blir nemlig ikke frelst av egne gjerninger. Så hører du på det din skaper sier til deg, så vet du hvordan du skal unngå å havne i helvete. Når Gud skal adskille det gode og det onde engang for alltid. ...det hører kanskje brutalt ut, men du havner på en av sidene. Du er så heldig, at Gud har gitt nettopp DEG valget om å bli reddet fra fortapelsen. Ikke kast den muligheten ifra deg. Og velg din side, før det er for sent. Det finnes ikke noe midt i mellom. Endret 4. april 2009 av IDF Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 gud er litt av en grinebitter. "TILBE MEG OG DERE SKAL BLI BELØNNET!!!! LA VÆR Å TILBE MEG OG BRENN FORALLTID!!!! MOHAHAHAAH!!!!!!!" litt OT: kan du svare på noe som ingen andre kristne på forumet kan svare på? hvorfor er religionen til folk geografisk/kulturbetinget? Hvorfor skaper gud 70% av befolkningen på jorden uten muligheten til å frelse seg fordi de blir avlet til å tro på noen andre? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 vet det, men det som var relatert til topic er sant, det andre skriver jeg er OT Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Din tro på Jesus og nåden fra Gud er alene nok, du blir nemlig ikke frelst av egne gjerninger. Dette er faktisk ett av hovedproblemene mine med kristendommen - slik du beskriver det, så er det altså fullt mulig for meg å være verdens største rasshøl, og fremdeles komme til himmelen - bare jeg sier at jeg tror på Jesus, men at jeg er for svak til å følge hans levesett. Til sammenligning med en som hjelper andre hele sitt liv, men som aldri har tatt steget til å innrømme å tro - som dermed blir sent til helvetet. På den måten oppfordrer jo ikke kristendommen til et liv som gjør sammfunnet vårt bedre for alle, men heller oppfordrer den til å leve så egoistisk som mulig - og det er jo nokså negativt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå