Gå til innhold

Får jeg 5.1 lyd i headsetet? Cyber Snipa->Acer Aspire 6935

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er bare stereo i en minijack såvidt jeg vet. Men du får værtfall 5.1 ut på hdmi. Hvordan det er med usb vet jeg ikke, men lurer litt på hvordan man får 5.1 i et headset når man bare har to ører..? :p

Jeg har en Jack som heter ``SPDIF`` Den lever kanskje ikke surround heller da?

Endret av Tero90
Lenke til kommentar

Joda, jeg tenkte bare du mente minijack da du sa jack, da minijack jo er vel en standard, mens jack betyr plugg. Så det kunne jo vært hva som helst, bare jeg som ikke leste godt nok. SPDIF får du surround på når pcen støtter dette.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar! Beklager at jeg er lit utydelig, (har nok ikke peiling på sånt) Jeg var kanskje dum som bestile headsetet når jeg ikke vet om datan støtter surround lyd gjennom usb porten.. Får headsetet på 2 dager tenker jeg, så da får jeg høre om det kommer noe surrond lyd.. hehe

Finnes det en Overgang som jeg kan bruke i tilfelle jeg ikke får surround lyd da?

``USB to minjack`` er vell kanskje det jeg ser etter?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet ikke om man trenger noen spesiell usb for at den skal støtte headsettet, går ut ifra at hvis det er surround i headsettet da skal det funke. Surround over minijack får du uansett ikke, da det er bare opp til to kanaler i en minijack.

Lenke til kommentar

Jeg har selv et Cyber Snipa Sonar 5.1 headset og det fungerer utmerket! Det følger med et eget program hvor du kan stille på lyden (lydeffekter, eq, etc) og også to programmer som hjelper deg med å stille inn surround-lyden. Husk å oppgradere til de nyeste driverne siden driverne som følger med CD-en kan gi blåskjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...