Gå til innhold

Cat6 bulk hvit

Anbefalte innlegg

Har nettopp flyttet, så det må strekkes nye nettkabler.

Bør vel være Cat6, selv om Cat5e sikker duger like bra til mitt bruk, men har ikke funnet noen nettbutikker - eller andre sjapper for den saks skyld, som har Cat6 i bulk med hvit farge. Og ja, hvit farge er altså et poeng, for i nytt hus så må man ha god waf.

Noen som har sett hvit Cat6 i bulk noe sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

såvidt jeg vet får ikke du annet enn grå bulk i "standard" butikkene, spesielt om du vil ha uten påtrykk med kabelinfo også.

men Draka lager denne for åpne installasjoner som er hvit uten tekst på:

Cat 5 U/UTP BroadCat - hvit og umerket for åpne installasjoner, uskjermet Cat 5 BROADCAT

er mail/nummer til noen salgskonsulenter Her, men spørs hvormye du trenger da, tror 500meter er minste tromlene de har.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
såvidt jeg vet får ikke du annet enn grå bulk i "standard" butikkene

Nesten litt merkelig det der. Skulle jo tro det var stort nok marked til at man også kunne tilby hvit. For alle oss med en mer eller mindre tam husvaran å tekkes, så er det i hvert fall betalingsvillighet for hvit fremfor grå.

men Draka lager denne for åpne installasjoner som er hvit uten tekst på:
Cat 5 U/UTP BroadCat - hvit og umerket for åpne installasjoner, uskjermet Cat 5 BROADCAT

Himmel og hav, og da kanskje med trykk på det siste. Ser ut som disse lager kabler for bruk til offshore og slikt; og det er nok sikkert en helt kanon kabel, men førsteinntrykket er jo at det kan bli litt missmatch sett opp mot de spurvene som her skal skytes.

Men takk for tipset. =)

edit: leif.

Endret av Horge
Lenke til kommentar

de lager alt av kabel, har selv kjøpt 2 500meters ruller med grå bulk for bruk på et lan som jeg mener huske kom på 1900kr

de lager solide kabler for offshore etc, men de cat kablene er helt standard kabler.

om ikke selge direkte kan kanskje de peke deg i retning mot en butikk som selger kablene deres.

du kan også prøve hos elektrikere, flesteparten av de monterer tele/nettverk samt selger kabel etc

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...