Gå til innhold

Overtredelse av fart. Trenger hjelp til å tyde dokumenter.


Dewil

Anbefalte innlegg

hmm.. Mye spennende å lese her ja.. Takker for svar alle sammen..

 

Jeg er jo avhengig av å kjøre bil i jobb. Kan jo selvsagt få arbeidsgiver til å skrive at jeg trenger lappen for å utføre mitt arbeid. Kan jo hende det kan hjelpe litt på tiden jeg er uten førerkort.

 

Dessuten er strekningen meget oversiktlig, dvs fri sikt i 300 meter der målingen ble gjort. Det er forkjørsvei, dobbel sperrelinje og et midtdele som er ganske lang med avkjøring til venstre i oppbramsings felt. Det er ikke skole eller gangveier ved veien annet enn 2 bruer som går over. Det er høye gjerder på hver side av veien.

 

Men det må no være en grunn til at fartsgrensa er satt så lavt som 40 km. Det høres ut som en motorvei slik du beskriver det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dessuten er strekningen meget oversiktlig, dvs fri sikt i 300 meter der målingen ble gjort. Det er forkjørsvei, dobbel sperrelinje og et midtdele som er ganske lang med avkjøring til venstre i oppbramsings felt. Det er ikke skole eller gangveier ved veien annet enn 2 bruer som går over. Det er høye gjerder på hver side av veien.

Det hjelper desverre ikke. Hvis der er 40 på strekningen, såer det 40.

 

Tom

Lenke til kommentar

altså man må ha en fart over 66km/t for å miste lappen i en 40 sone, da regner jeg med at du minst har hatt en 70-80 på speedoen (hvis du trekker fra de km/t de trekker fra samt marginen som ligger på speedometeret) og da er det vel ikke noe vits å nekte? Hvem raser igjennom en 40 sone i den farta hvis man er avhengi av lappen? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...