Masekopp-27 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Hei! Jeg har akkurat fått en oppgave av engelsklæreren min, jeg skal lese en roman på engelsk i påskeferien. Desverre vet jeg ikke om noen gode bøker på engelsk :/ Noen som vet noe? Endret 2. april 2009 av Masekopp-27 Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Anbefaler Johnny Got His Gun av Dalton Trumbo eller The Catcher in The Rye av J. D. Salinger. To utrolig gode klassikere som, om læreren din er litt dedikert, garantert har lest eller i det minste hørt om. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hei! Jeg har akkurat fått en oppgave av engelsklæreren min, jeg skal lese en roman på engelsk i påskeferien. Desverre vet jeg ikke om noen gode bøker på engelsk :/ Noen som vet noe? Usikker på hvilket klassetrinn du går på og dine engelskferdigheter, men jeg likte Terry Pratchetts bøker (Discworld serien) da jeg gikk på ungdomsskolen og videregående. Og de fleste bøker som er bra finnes jo i engelsk utgave, det er vel bare å finne noe du ville likt å lese på norsk, så er det sikkert like spennende på engelsk. Offtopic: Jeg liker bedre å lese på engelsk, da jeg lever meg mer inn, akkurat som om jeg ser film, vet ikke om dette er vanlig eller ei Lenke til kommentar
MVR Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Hva med Hitchhikers The Guide to the Galaxy? Boka er lettlest og fantastisk skrevet! Utrolig bra humor, men og spennende. Den er ganske så filosoferende, så det vil være nok å drøfte og reflektere rundt om du skal skrive en oppgave om den. Forfatteren er forresten Douglas Adams, en fyr som skriver veldig fengende. Han er blandt toppen på de fleste engelske lister, sammen med J.K Rowling (forfatteren av Harry Potter som også er svært aktuelle bøker å lese). Edit: Mulig du har sett filmen, men den er dårlig, så ikke bli skremt av den! Endret 4. april 2009 av MVR Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Of Mice and Men ble jeg tvunget til å lese i engelsken. Det er jeg faktisk glad for. Anbefales. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hei! Jeg har akkurat fått en oppgave av engelsklæreren min, jeg skal lese en roman på engelsk i påskeferien. Desverre vet jeg ikke om noen gode bøker på engelsk :/ Noen som vet noe? kan anbefale boken "the ciderhouse rules" av John Irving. denne boken ble også filmatisert i 1999. boken ble en bestselger og filmen vant 4 oscar. filmen er veldig nært knyttet til boken. alt tas med. ingenting unnlates i filmen. bare noen bagateller,men disse er ubetydelige for din besvarelse. både filmen og boken er god. her er det noen omtaler av boken. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=104197 det enkleste for de fleste er å finne en bok som har en film man kan støtte seg til.en sikkerhet dersom du frykter du ikke blir ferdig med den i tide. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hvor gammel er du? Hvis du er en 14 år eller eldre så kan jeg anbefale The Road av Cormac McCarthy. God og underholdende lesing, med en veldig gripende slutt... Lenke til kommentar
edge Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Of Mice and Men ble jeg tvunget til å lese i engelsken. Det er jeg faktisk glad for. Anbefales. Skjedde samme her, men boka var ikke my cup of tea.. TS: Hvilke bøker liker du? Om du er over snittet god i engelsk ville jeg sjekka ut Dan Brown! :wee. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Kommer litt an på hvilket nivå du er på: Over gjennomsnittet god, kan både språk og kulturelle referanser, da vil jeg anbefale Huckleberry Finn, eller lignende. Om du er midt på treet kan bøker som "To Kill a Mockingbird" eller "The Catcher in the Rye" være noe, og om du står fast eller ikke helt skjønner enkelte ting, finnes det helt sikkert mange analyser, tolkninger og sammendrag. Om du er under det igjen, så pleier skoler alltid å ha et lager med lettlest-bøker på lager. Et annet alternativ, dersom du er riktig lat, velg en bok, og les et resymé på nett, og pugg brødteksten. Hadde en venninne i 8. eller 9. klasse som valgte seg ut Gyldendals Store Hagebok da vi skulle lese bøker i norsk. Hun leverte inn et håndskrevet ark hvor hun hadde kopiert brødteksten. Tror ikke vi fikk karakter, men læreren var fornøyd, og merket ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå